Viherpeukalon kuvia, retkiä ja matkoja (Ib)

Ehtiikö kukka aueta. 

väriminttua

Tämä kukkii taas, tosin toinen yksilö. 

Sullahan hauskan näkönen on toi töyhtövana! Pysyykö autotallissa plussan puolella koko talvi?

Kyssäkaali, se on eucomis wandermerwei. Autotallissa pysyy lämmöt plussalla, sen saa lämmitettyäkin.

tricyertis hirta , blue wonder, no lilalta tuo kyllä näyttää. 

On pakko uskoa, että syksy tuli, syysmyrkkyliljat  aloittavat kukintaansa. 

Upeita kukkia sinulla.

Mullakin on syysmyrkkyliljoja, joiden en kyllä ole vieläkään nähnyt kukkivan, lehdet kyllä tekee aina keväällä. Pitääkin käydä tarkastamassa, että eivät vaan salaa kuki.

Sulla on vaikka mitä, ja vieläkin paljon kukkii!

Tuomipihlaja, kitkemisintoa pukkas, kun huomasin, että myrkkyliljat alkavat kukkia. Nämä sipulit istutin vuosi sitten elo-syyskuussa.

Sulla onkin se viherpeukalo :slight_smile: Mulla ovat olleet kukkimattomana jo muutaman vuoden.

Onpa täällä taas kaikkea ihanaa kuolattavana.

Mistä ihmeestä olet löytänyt variegata kelloköynnöksen siemeniä/taimen?

Variegata kelloköynnös on ihan tavallisesta kotimaisesta halvasta  siemenpussista kylvetyistä valkoisista kelloköynnöksistä kasvatettu eli sokea kana löysi jyvän. 

Vau, otatko pistokkaita?

Samaa kyselen, otatko pistokkaita? Olisiko sillä jopa kaupallista arvoa?

Mulla on mennyt pistokas talven yli vesilasissa.

Voin kokeilla, ajattelin ihan yrittää kaivella noista kelloköynnöksistä parit ruukkuun talvetukseenkin, kun niitten kanssa pelaaminen on keväällä niin työlästä. Palataan asiaan. Ai kaupallista arvoa,  €€€€€€…Tavis pelakuut saa antaa tilaa kelloköynnösille, jotka sitten ei nekään tietenkään onnistu… ja nyt hammaslääkäriin  . 

Tämän maljaköynnöksen jo  istutin pienempään ruukkuun ja kannoin sisälle talvetukseen. Nyt se ei saa palaleltua, kuten edeltäjälle kävi verannalla. 

Mua harmittaa edelleen , kun en muka nuukuuksissani raaskinut ostaa valkoista maljaköynnöstä Kuopion torilta viime kesänä. 

Pari eucomista, töyhtövanaa nostin nuppuisina verannalle ja nuput alkavat aukeilla ja pasuunakukkien nuppuiset latvat katkaisin ja laitoin maljakoihin verannalla. Saas nähdä.