Viiniköynnöksen kasvatus ruukussa sisällä/terassilla

Olisin tiedustellu, että mikäköhän viiniköynnöstäni vaivaa.. Ostin sen tänä keväänä ja se lähti hienosti kasvamaan omassa ruukussaan. Siirsin sen isompaan ruukkuun viime viikolla ja nyt sen lehdet katkeilee ja on "nuutuneet". Mitä kannattaisi tehdä?? Lajike on Lubileinaja Novgoroda. Ruukku on iso ja olen reilusti kastellu.. Voiko kyseessä olla liikakastelu?? Tai liikalannoitus? Annoin GrowHow-rakeita istutuksen yhteydessä..Olen pitänyt sen sisällä ja lämpöisinä päivinä anatanut olla ulkona. Tarkoituksena olisi siirtää se terassille kunhan saadaan terassille säleikkö valmiiksi..

Alkuperäinen kirjoittaja: Teija77

Tai sitten on järkyttynyt ulkoilemisesta sisällä olon jälkeen. Jatkuva märkänä olo saa saman aikaan.

Nostin sen eilen takaisin sisälle nyt kun ilmat viileni… Kuinka usein sitä kannattaisi kastella ja minkä verran? Kiitokset tiedoista!

Annan mullan kuivahtaa kasteluiden välillä.

Suuri kiitos sulle tiedosta! Minä kun luin jostain että tarvii runsasta kastelua, mutta olen sitten kastellu ihan liikaa… Mukavaa kevättä sulle!

Olin hätähousu. Kokemuksia ja ohjeita viiniköynnöksistä löytyykin toisesta ketjusta huru mykky...