Isot massaistutukset ovat kauniita. Penkkitilaa on kuitenkin niin vähän, että siihen vuorenkilpien tilalle saan vaikka kuinka monta uutta kasvia .
Kiitoskukka peukuttaneille
Voi jees, vähänkö ilahduin kun avasin Pentin ja heti huomasin sinun vasta-aloitetun galleriasi! Ihastuttavia kuvia heti alkuun. On niiiiin kova kevätkaiho, että kaikki kukkaterapia on tervetullutta ja hyvä sellainen erityisesti
Kiitos. Olen jo vähän aikaa selaillut kasvikuviani talviahdistuksessa ja totesin niitä piisaavan jo omaan kuvagalleriaan.
Vielä tuosta nukkapähkämöstä, josta oli jo juttua. Sitä pitää päästä käpälöimään ohikulkiessa kun sen lehdet on niin samettiset. Siksi istutin sen penkin reunaa, niin että yletyn siihen helposti.
Onko ensimmäisellä sivulla poseeraava rungollinen tupsulaventeli ollut sinulla monta vuotta?
viippu, nukkapähkämö on myös tosi kaunis kukkiessaan, kun tarkemmin katselee. Omani kasvatin muuten jostain siemenketjun kirjeen siemenistä.
Hiphurraa, tätä olenkin jo odottanut! Meinaan Viipun oma kuvagalleriaa.
Äärettömän kaunis tuo pikkusydän kuva, kuin koru! Ihania kuvia talven keskelle ja kiva uus galleria taas tutkittavaksi =)
Oi, kiitos kehuista.
Tuulia-Tuu, tuo runkolaventeli oli valitettavasti yhden kesän ihme. Olen koittanut noita runkolaventeleja ja rosmariineja talvettaa, muttei onnistu. Tavalliset laventelit talvehtivat autotallissa hyvin. Mä en voi vastustaa laventeleita, niitä on varmaan kuusi nytkin autotallissa odottamassa kevättä.
Mulla myös aina sormia syyhyää noiden erikoisempien laventelien kohdalla, mutta sitten puhun järkeä itselleni, ei lisää talvetettavia… tai siis vasta sitten, kun ei ole talvetettavana lukuisia istuttamatta jääneitä taimipurkkeja ja syysalelöytöjä. Milloinkohan sekin aika koittaisi…
Joskus ammoin yrttiviljelykurssilla väitettiin ainakin rosmariinin talvehtivan parhaiten pimeässä kellarissa, ei niinkään viileässä valossa.
Pitäisiköhän sitten laittaa rosmariini pimeään kaappiin autotalliin. Hmmm, sielläkin on tungosta (daalian, inkairvillen, begonioiden ja muiden juurakot…)
Mulla on uusi taktiikka. Autotalliin ensin isommat ruukut (persikka ja kärhöruukut) alle ja siihen päälle pienempiä ja taas niiden päälle lisää ruukkuja. Täytyy tietysti varoa, ettei kasvit mene ihan lyttyyn. Eikä baabelintorni pääse kaatumaan jos sieltä haetaan jotain työkaluja yms. kasveilta tilaa vieviä juttuja.
Kauniita kevätkukkasia! Uusi galleria - kivaa!
Viippu, kiva kun aloitit oman gallerian. Ihanan keväisiä kuvia! Kaunista!
Kiitos.
Laitan taas muutaman kuvan
Lisää vuorenkilpiä. Takana on puuvaja, jonka pariovet on pelastettu vanhasta mummolastani. Vanhaa mäntyä pitkin kiipeilee köynnöshortensia. Se tuntuu kovasti viihtyvän männyssään. Pelkään että tuo mänty täytyy kaataa. Yhyy, meillä on muutenkin kovin vähän puita.
Tarhavarjonhiippa Epimedium x rubrum
Särkynytsydän. Pelastettu tämäkin mummolasta.
Lähikuva valkoisesta. Tämän olen ostanut. Harmi, ettei valkoinen leviä yhtä hyvin, kuin tuo punainen.
Tämä on vähän huono kuva, mutta kasvi on ihana.
Valkoinen sinikämmen
.
Tämä kesäpikkusydän on Kuunarilta saatu.
Perkaan tuota raunioyrttiä pois, ettei se tukahduta tuota pikkusydäntä.
Tämä on jalosyreeni Andenken an Ludwig Späth. Tämä on kasvatettu runkopuuksi, tai vartettu varmaankin. Toinen kuoli ekana talvena, mutta tämä voi ihan hyvin.