Viipun kuvia (II)

Minäkin laitan kuvagallerian alulle.
Tähän aikaan sopii ensimmäiseksi tietysti kevätkaihonkukka.

Tämän sain Viherpeukalolta taimivaihdossa.

Lisää kevätkukkijoita. Pianhan nämä taas ilmestyvät.

Palloesikko on ihana.

Tämä kevätkuva jo joskus pentissä muistaakseni olikin.

Mitäs keväistä vielä keksisin…

Skilla tietenkin. Näitä olen siirtänyt äitini puutarhasta talteen muutamia. Toivottavasti leviävät. Puutarhastaan äiti jo luopui.

Ihanaa kevättä! Kaunista :slight_smile:

Kiva, kun aloitit gallerian. Pääsee poikkeamaan Viippulassa sitten tuon tuostakin.

Kivaa, viipulla galleria. Ja kiva, että antamani kevätkaiho kukkii. Peukutin vain paria kukkaa, kaikkia aioin, joten yksi iso yhteinen  peukku kaikille.

Näemmä pidän näistä lähikuvista. Pitää opetella ottamaan kuvia kauempaa. Tosin tiukka rajaus tietenkin poistaa nokkoset ja sellaiset.

Tulipa clusiana ‘Peppermint Stick’

Vähän kauempaa. Pidän pikkutulpuista.

Joskus istutin kirjopikarililjoja ja joku närsky söi ne heti. Viime keväänä kuitenkin yksi pääsi yllättämään. Eikös tämä ole ainoa "ruudullinen" kukka mitä on? Takana raparperi.

Peukku, sitä kevätkaihonkukkaa on tuolla jo iso alue. Muut perennat peittävät ne kesällä alleen, mutta keväällä tuo on aivan ihana.

Jumaltenkukka on yksi suosikeistani. Pelkäänpä vaan, että nukkapähkämö on jo jyrännyt nämä. Onneksi näitä kasvaa monessa paikassa. Toivottavasti syksyllä istuttamani valkea jumaltenkukka talvehtii.
Taustalla oleva "lampaankorva" on tyttäreni lempikasvi, kun sen lehdet on niin pehmeät. Sisältä löytyy aina kesäisin nukkapähkämön lehtiä, kun tyttö käy niitä riipimässä mukaansa.
Keneltähän olen nukkapähkämön saanut, Peukku olisiko sinulta tämäkin?

Tämä pikkusydän taisi olla candy hearts. Tai sitten joku muu…

Tämän tunnen, kotkansiipi.

Vuorenkilpeä minulla on paljon. Vähän aikaa sitten tajusi, että kun ne revin pois, saan yli 10 neliötä uutta varjopenkkiä. Kaunis kukka hänellä kuitenkin on.

Lemmikki ja helmililja ovat kauniita yhdessä.

Voipi olla, että lampaankorvat ovat  täältä peräisin, mutta sinulta olen saanut vuorenkilpeä, ja s e on hyvää ja kaunista., siinä paikassa mihin sitä kaipailinkin.  

Ihanan keväisiä kuvia
kiitokset!