Villiyrtit ja Villivihannekset: Annetaan, vaihdetaan, etsitään postimaksua vastaan

Omalla kasvimaallakin voi osaa villivihanneksista ja -yrteistä kasvattaa. Tässä niiden etsimiseen, antamiseen ja vaihtamiseen paikka

Laitan varmuudeksi tähän alkuun  myös linkit:
Jokamiehenoikeudet Pohjoismaissa 
Rauhoitettu laji

Pirullisen voimakaskasvuista nokkosta tarjolla puhtaasta maasta Keväällä tästä on iloa hyötykäyttäjälle

Kts. edellinen viesti =) Josko joku haluaisi esim. parvekkeella kasvattaa pienen sadon =D

Nyt mie haluaisin väinönputken, kun luin pentistä, että sitä voi käyttää myös teeaineksena.

Olisiko kellään lähettää pikkuista taimea tai sitten tuoreita siemeniä, kunhan kypsyvät?

Vaihtariksi löytynee jotain perennaa tai sisäkasvia.

Meillä löytyy molempia. Ne tämän kevään pikkuiset taimet ovat vaan jo valtavan isoja. Pitänee katsoa siemeniä syksyllä tai pikkutaimia ensi keväänä.

MoonRiver mä mielelläni liittyisin siemenjonoon, mua ahdistaa kun mulla on vain noi muutamat taimet eikä ne vielä kuki niin että saisin lisättyä.

Vaihtareita on vähän nirkosesti, kun on niin uusi piha, mutta eiköhän me jotain keksitä. Mulla vaan on melko taviksia. Tosin mulla on ihan erinomaista piparminttua ainakin, mun suuhun ihan parasta. Mulla on piparmintusta kolmea kantaa, niissä on melkoisia eroja. Samoin kun olen muiden pihoilta piparminttuja maistellut, niin eroja on paljon. Ja mulla on tietysti parasta :wink:

Koitetaanpa muistaa myöhemmin kun siemenet kypsyy =)

Jatkoa karhunlaukkapalstan juttuun:

Minulla olisi kyllä karhunlaukkaa muillekin jaettavaksi, mutta vaihtaria on aina hankala sopia, kun pentin vaihtopalstat ovat hajallaan (pensaat siellä, perennat täällä, yrtit tuolla). Aion hankkia angervoja koivun alle ja kuunliljoja rivistöksi, eli jos jollakulla on joko koivuangervoa tai sitä pienempiä pensaita niin ne kävisivät vaihtoon. Kuunliljoja taas on niin paljon erilaisia, että en osaa juuri nyt selittää, mitkä ovat mielestäni kauneimpia (keltavihreät ainakin).