Kyselisin, että onko muilla jakaa kokemuksia virvakukasta? Olen kylvänyt siemenet ja ovat jo itäneetkin. Onkojotain hoitoniksejä/vinkkejä?
Tämä on kauniilla ilmalla nätti reunuskasvi penkissä
Näiden siemeniä katselin tänään ostoksilla ja houkutti hieman ostaa kun näyttivät niin suloisilta kuvassa. Ei liene kovin yleisesti kasvatettu, kun ei edes p-netissä ole juttua Olisin halunnut kuulla hieman kasvatuskokemuksia.
Mulla kasvoi virvakukkaa viime kesänä, ihan kaunis se oli täytteenä tuliunikkojen seassa. Minä kylvin suoraan ulos, penkki on täydessä auringossa ja aika kuiva, mutta sieltä se kurkisteli pikkiriikkisine kukkineen.
Minä kokeilin viime kesänä, kylvin suoraan penkkiin ja odotin kaunista mätästä. Mutta tulikin muutama pikkuinen varsi ja todella pienet kukat, jotka toki oli kauniit jos polvistui tarpeeksi lähelle nähdäkseen. Vähän petyin, mutta ehkä paikka ei ollut sopiva. Enkä joskus voisi kokeilla uudelleen, ei tosin tänä kesänä.
Eli jos haluaa kunnon pehkot, niin kannattaa varmaan esikasvattaa taimet? Jospa keskityn sitten tänä keväänä vain näihin samettikukkiin ja muihin kylvöksiini