Voide-, saippua- ym. työt

Tosi nättejä! Noihin on varmaan parasta kirjoittaa lappu päälle, että saippuaa:D

Paulastiinan kuvia odotellaan.

Niinpä :smiley: Poika, joka eilen ei ollut niitä tekemässä, kyseli, että mitä kakkua nää on, ukon kanssa hihkaistiin yhteen ääneen, että ÄLÄ SYÖ :smiley:
Nyt samainen lapsi ihmettelee, että saippuaakin voi tehdä itse. Hän kokeili pikku murusella pestä käsiä, ja on hyvin mieltynyt mietoon tuoksuun, hyvä ettei haise millekään mansikalle tai sellaiselle, kuulemma :slight_smile:

Se minustakin niissä on parasta. Tuoksuu vaan puhtaalle.

ILmeisesti siis vielä ehtii jouluksi jos ensi viikolla hankkii tarvikkeet ja rupee saippuaa tekemään?

Ehdottomasti pitää koittaa. mistä kannattaa hankkia vaaka? itselläni kun ei ole digitaalista vaakaa laisinkaan…eli tarkka ja luonnollisesti edullinen.

Varmaan ihan halpahalleista löytyy riittäviä, honkkarit yms. tavaratalot?

Yritän tosissani olla innostumatta näistä saippuatöistä - ainakaan ennen tätä joulua en aio enää kurkatakaan tähän ketjuun. Noi Heksun kakkupalat tuossa ylempänä on kuin seireenit - Laput silmille ja korville

Nuu sä lupaat vaan. Niin kävi mullekin. Ainavaan seuraavana ja seuraavana päivänä kävin…

… en ole täällä kurkkimassa, en ole…

joo ei kerrota kelleen että ihan vaa vahingossa eksyttiin tänne…:slight_smile:

Ei minullakaan mitään digitaalista vaakaa ole.

Lipeänkin punnitsin kertakäyttömukiin ja merkkasin sinne reunaan paljonko sitä oli ja seuraavaksi vaan kaadoin siihen saakka. Ei minusta tämä niin gramman päälle ole. Tuoksuissa ja väreissä eri juttu.

Minä olen päässyt siihen käsitykseen, että mittaaminen on tosi tarkkaa.
Joka tapauksessa digitaaliseet vaa’at eivät ole kovin kalliita halpiskaupoissa. MInä tykkään käyttää vaakaa myös leivonnassa, joten sen hankkiminen ei mene hukkaan? (Vaikka ennakko-joululahja itselle )

Mie oon myös siinä käsityksessä, että lipeän kanssa on oltava tarkat mitat. Ite oon ollu pilkun tarkka noitten mittausten kanssa.

Joo, älkää tehkä niinkun mie teen:)

Pääasia että onnistuu - kukin omalla tavallaan

Ajattelin vähän alentaa kynnystä kokeilla, kun ei tarvitse heti ostella kaikenmaailman puntareita ja mittareita.

Joo, pääasia on että onnistuu! Toisaalta, eihän sitä ennenvanhaankaan ollu mitään digitaalisia mittareita. Sinne vaan pataan läskit ja muut soossit ja saippuaa tuli ;))

Ai, minä kun luulin että sen lipeän kanssa ollaan niin grammana päälle. NO ptiää se eka kerrankin punnita johonkin. Huomenna aattelin saada syyn mennä kierrätystalo konttiin katsomaan löytyykö sieltä materiaalia uuteen harrastukseen:D

Tietysti on hyvä olla tarkka, ettei mene ainekset hukkaan…

toivottavasti löydän sitä lipeää jostain:D pitää kai käydä apteekit läpi…

Meillä tilaavat apteekkiin lipeää, tulee parissa päivässä.