Ihanaa aikaa, hmmmh.
Samettiruusu.
Karpaattienkello oli herännyt aamulla.
Sulkaneilikka.
Nyt sitten kuvasin tien pientareita. En löytänyt omaa osiota luonnon kukille, joten täällä ollaan.. joku ohdake..
Päivänkakkaroita. Tänä kesänä kukkivat hienosti.
Angervo..
Viime syksynä itse kylväytyneet Perhoskukat kukkii jo, keväällä kylvetyt ovat vielä pikku taimia..
..ja tummaa väriä..
Kaunis on perhoskukka, onko yksi tai monivuotinen?
Kyllä se on yksivuotinen. Kukkii sitten koko kesän, komistuu ja tulee tuuheammaksi kesän aikana. Kukkii pakkasiin asti. Näkyy siemeninä säilyvän maassa. ( viime talvi kyllä oli melkoisen lämmin) Viime kesänä oli minulla ensi kertaa..
OK, Kiitos Vuokkis tiedosta, arvelinkin yksivuotiseksi, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Syyshohdekukkakin kukki jo.
Sorapäällysteisellä koillispenkilläni noin viikko sitten:
Paraatipenkin laitamilla on jo liikaakin ähkyä. On tuossa taas, mistä ottaa, kun teen uusia istutusalueita
Minulla kukkien syyskylvö (joulu- tai tammikuussa) epäonnistui lähes täysin. Vain muutama unikko ja yksi ruiskukka itivät. Määrä ei ole runsas, mutta väreistä en valita.
Tässä vielä hyvin epäselvä kuva siitä ruiskaunokista, näkyy siinä sentään väri.
Ainakin ovat kauniita!
Rohtosuopayrtti aloittelee kukintaansa..
Pelargoni ja Palavarakkaus samaa sävyä..
Lehtolaukka. Tämä sitten tuli NIIN väärään paikkaan, kuin tulla voi! Kuvittelin, että näkyy sopivasti penkissä, mutta jääkin tuonne Hopeahärkin ahdistelemaksi, eikä näy ollenkaan tuolta puskan sisältä.