Vuodenaikakuvia: Kesä

Vuokkis kaipaili tällaista palstaa ja se tosiaankin olisi ollut hyvä olla olemassa jo keväästä alkaen. Aloitan tämän palstan nyt unikkokuvalla eilisessä sateessa.

Minulla on vihdoin oranssikeltanoa! Lehdistö alla on likusterisyreenin. Kai?

Posliinirikko?

Orvokit, jotka kylväytyi itse.

Illakko, vahva lila

Lehtosinilatvaa: Valkoisena,

Hentoa lilaa,

Sinistä.

Yksinkertainen on, ah, niin kaunista! 

Koti tie, kuin J.Karjalaisen laulu. Kauniita ovat kukkaloistossaan lupiinitkin.

Keisarin kruunu, vai oliko se nimi sitten Ruskolilja? Ensimmäiset kukat aukeaa. Nämä sain itse kasvatettua, kun joskus itusilmuja työnsin kukkapenkkiin. Nyt siis on kasvanut kukkivaksi yksilöksi.

riresalla kauniita kukkia, etenkin nuo punaiset, kerrotut bellikset. Tänään aloitteli tämä kellokukka kukintansa. Nimeä en uskalla mennä sanomaan, koska en tiedä varmaksi.

Vuokkiksen kukka näyttää peurankellolta.

Tämä alkoi kukkimaan, olikohan Jalopähkämö? Viime kesänä matkusti postissa toiselta puolen Suomea.

Sekä Akileijat, jotka viime kesänä ei kukkineet ollenkaan kun joku ötökkä söi ne maata myöten.

Sitten tummaa sinistä

On se jalopähkämö.

Sinisiä kelloja, tuotu metsästä muutama vuosi sitten.

Kissankello? Nätti on kumminkin

Kurjenkelloksi sanoisin.

Sulkaneilikkaa kasvaa mun pihalla vähän joka puolella, kun tuppaa leviämään vauhdilla
ja kukkii nyt kauniisti. Tykkään siitä paljon!

Pistetäänpä vaikka tälle palstalle. Kukat ei kylläkään ole mitkään ihmeelliset, mutta kaunis on silti. Nimi taitaa olla tunturipoimulehti

Mardun sulkaneilikassa kaunis väri. Omani on tosi vaalea, melkein valkoinen. Tekeeköhän siemeniä?, jos, niin olisipa kiva saada vaalean kaveriksi..

Kaunis maanpeittokasvi tuo kaarnikan tunturipoimulehti. Rehevää tuntua kivien lomassa..

Tekee sulkaneilikka siemeniä. Mä niitä olen pitkin pihaa kylväny, joten myös taimia on nyt sitten myös pitkin pihaa =).

Leiskuvaa punaista... Palavarakkaus

Täältä löytyy valkoista kurjenkelloa. Viime vuonna oli vain sinistä, nyt valkoista, mihin ne siniset hävisivät?