Vuokko: Himalajanvuokko, Anemone rivularis

Mä luulisin että ehdit, jos pistät jääkaappiin. En ole varma. Mä kylvin 11.3. ja ovat olleet ohjeen mukaan jääkaapissa, kohta pitäisi ottaa lämpimään. Itäminen ainakin pussin mukaan kestää sen 6-vkoa- 3 kk.

Ei kai se haitanne, vaikka taimet saa vasta syksyllä maahan, jos voit kesän kasvatella niitä jossain kasvarissa tms. suojassa. Ainakin viime kesä oli niin kuiva, että minulla alkukesästä istutetut pikkutaimet kupsahti kuivuuteen, kun en voinut joka päivä kastella, mutta minikasvihuoneessa syksyyn asti kasvatetut ja syyskuussa istutetut näkyi selvinneen talvesta hengissä havujen alla. Oma osuutensa asiaan lienee pitkällä syksyllä.

Amerikanvuokko A. multifida on niin läheistä sukua, että itäminen on varmaankin ihan samanlaista. Laitoin multifidan siemenet kylmäkäsittelyyn jääkaapiin. Ne itivät siellä vajaassa 4 viikossa. Kylvin simenet 26.2.07 heti ruukkuun ja nyt on maitopurkillinen terhakoita taimia ikkunalaudalla.

itse laitoin veteen siemenet likoamaan jo odottelen että alkaa itämään katsotaan mitä tästä tulee :slight_smile: