Vuokko / Yleistä, Anemone

siellähän pöllyää kohta höyhenet!naurua Minä ainakin olen kylvänyt tuppaina, kun muuta en viitsi ja onnistuneet ovat. jos viitsit nähdä vaivaa, parempi varmaan olisi alku vuokoille yksittäin koulittuina.

Eka kertaa vuokkoja kylväneenä en tohtinut vastata ;-). Mutta omani ( amerikanvuokot, helovuokot,syysvuokot ) koulin kyllä aivan purkkeihin yksittäin.

Samaa mieltä, kouli yksitellen niin tulee vankempia taimia. Voihan ne sitten myöhemmin istuttaa ryhmiksi.

Kiitoksia, siispä koulimaan ja kasvuonnea toivomaan.

Sinivuokkoja kasvaa siellä täällä kukkapenkkien reunoilla...

On se ihanan värinen ja kukkii ennen muita...

Kuinka ihania vuokkoja, nuo kerrannaiset ovat uskomattomia
Laitoin varsin valkovuokon siemeniä tänään multaan ja jääkaappiin muovin alle. Miten niitä oikeasti kasvatetaan?

Anemone leveillei, viime keväänä

Onko muilla jo syysvuokoissa alkuja, vai tuleeko se myöhemmin pintaan ? Mulla ei näy mitään ;(

Mulla on kanssa syysvuokko sen näkönen että en menis vannomaan että on enään elossa. Mitään en kuitenkaan ylös revi ennen varmistumista. Onneksi sain valtavia taimia upeaa kukkivaa sinivuokkoa joka ilahduttaa pihalla kun edes syreenit ei vielä viherrä… Toivottavasti se rupeaa viihtymään meidänkin pihalla vuosiksi eteenpäin. Millonkas se lopettaa kukkimisen?

Kertokaas viisaat, voinko siirtää vuokot puolivarjoisaan happaman maan penkkiin, joka on syntymässä etupihalle? Siis tykkääkö huonoa happamasta kasvualustasta?

Satues ja maxine,syysvuokko tulee noin juhannuksen maissa pintaan meillä nelosella,älkää vielä murehtiko.kyllä se siitä.

Mulla on syysvuokossa pienet aluut jo näkyvissä

Kerrankin tämä sai kasvurauhan ja palkitsee sen hienosti.

Nythän ne sinivuokot jo sitten luovuttivatkin. Ilo oli lyhykäistä, tosin syysvuokot ovat vihdoin alkaneet vihertää.

Voisiko joku nähdä vaivan ja listata tänne tärkeimmät tuntomerkit mistä erottaa eri vuokot toisistaan? Kaikkihan erottaa valkovuokon, sinivuokon ja keltavuokon,mutta ne muut menee sekaisin vaikka kuinka koittaisi pinnistellä.

Viime vuonna keltavuokkoni oni yksinkertaista mutta tämä vuonna se olikin kerrottua! Olikohan se viime vuonna niin pieni alku ettei jaksanut ponnistaa moninkertaisia kukkia . Milloin se tekee kerättäviä siemeniä?

Hämyvuokolla on kauniin laventelinsiniset kukat ja ainakin minulla on lehdissä punertavat reunat.

Balkaninvuokolla on terälehtiä kaksin verroin enemmän kuin muilla ja ne ovat kapeampia.

Mikä niistä onkaan se korkea ja kova leviämään (minne sattuu)?

Kanadanvuokko.

Kiitos!