Yrttiherran hämmästelyt (III)

Kiitoksia vaan kovasti kehuista vaikka nää ny onkin vaan tämmösiä… :slight_smile:

Tälläinen vieras Jalapenon alalehdillä

Pelottava kuvio…

Onkohan Yrttiherran tukikepit hieman ylimitoitettuja…? Ei kaadu isompikaan daalia  
Lajike on Summer Fling

Hullukaali (Hyoscyamus niger)

Jaksan ihmetellä tuon "suonikuvion" kauneutta. Kuva vääristää vähän,todellisuudessa hiukan keltaisempi.

Kaunis kukka tuolla hullukaalilla. Minä olen nähnyt valkokukkaisen hullukaalin, ilmestyi pihalle luullakseni kurkun taimen mukana.

Kaduttaa, kun joskus revein hullukaalin pois pihamaaltani luettuani sen myrkyllisyydestä. En tahtonut lasten vahingossakaan saavan sitä suuhunsa ja niinpä kaali lensi kaaressa pitkälle metsään. Sen koommin ei sitä näkynyt.

Tosi kaunis daalia tuo keltainen. Hyvä väri.

Jos Illakko haluat,niin voin laittaa siemeniä kunhan kypsyvät. Jouluruusulle niitä jo lupasin mutta riittää niitä sinullekin.

Jos vaan viitsit, niin kelpaa kyllä. Saan sitten laitettua jonkun pirullisen myrkkymaan pystyyn. :slight_smile: Laita vaikka yv:ä, kun ovat kypsiä niin sovitaan sitten tarkemmin. Jos muistat.

Juu,nimenomaan jos muistan. =D Muistuttele!

Mullekin lupasit hullunkaalin siemeniä.

Ai sullekin? No niinpä olikin! Muistutelkaa sitten,niitä kyllä piisaa,yhdessä kodassa voi olla tuhansia,ja niitä kotia on kymmeniä! Kukaan ei jää ilman!

Sateen jälkeen

Kylläpä antoi se eilinen sade kivan sysäyksen,uusia kukkijoita on auennut vähän sinne tänne.  
Vahingotkin jäivät yllättävän pieniksi,muutama kasvarin seinustalle istutettu ylijäämätomaatti oli nurin ja pelargoniat menettivät kukkansa. Niin,ja tietysti se tuonne tallin eteen siirtynyt pihaanajoluiska. 

Suosikkidaalia avasi ekan kukkansa

Tai oikeastaan kaikki daaliat on suosikkeja,tämäkin marketin tarjousyllätysversio

Yllätysversion yllätykselliset tuplakukat tuplaversiona

Ihania on noi sun kuvat, sorry, en jaksa tykätä jokaisesta erikseen.

No emmä niitä tykkäyksiä täällä kalastele   Yleensä näppäilen kuvia siks,että niitä katsovat ehkä älyäisivät katsella ympärilleen laajemminkin. Meiltä jää niin moni hieno asia huomaamatta. Täällä luonnollisesti on porukalla silmää luonnon kauneudelle ja ihmeellisyyksille,mutta koska näistä niin kovasti on tykätty niin laitellaan sitten tännekin  

Tämä puutarhaharrastus on mulle vielä niin uusi,että täytyy ottaa kaikki irti niistä vähistä mitä saa kasvamaan,kamera on siinä hyvä apuväline.

Oon aika laiska kirjottelemaan (yksisormitekniikka,toim.huom.),niin korvattakoon se sitten näillä kuvilla

Hieno tuo hullukaalin kukka.

Oletko kasvattanut juurakoista nuo daaliat vai olivatko siis valmiita kasveja? On ainakin nuppuja ja paljon!

Hauskoja kuvakulmia sinulla.  Tuplakukat takatukkineen eritenkin.
Hullukaali kiinnostaisi minuakin, mutta kaikkein hauskin kuva oli tuo kuva luonnonviinipikareista. Millä kasvilla tuollaiset vihreät pikarit löytyy? Voisi kuvitella keijujen ryystävän niistä juhlajuomaa kesäkarkeloissaan.