Zibulin siivuja (Keski-Eurooppa, 8)

On maamme köyhä.allapäin Siksi jää.allapäin

minäkin etsin kameliaa, epätoivoisesti!!! suomesta kylläkin. onko kellään mitään vinkkejä, mistä saisi, olisin hyyyyyyyyyvin kiitollinen!!! kaikki tiedot olisivat tärkeitä!!!

Jossain lähistöllä asuu vihertikkapariskunta, joka käy nurmikolla muurahaisia syömässä. Tässä naaras.

Naapurin vaahtera on jo lehdessä, minun kastanjani herää henkiin vasta loppukeväästä.

Japaninvaahtera, Acer palmatum dissectum 'Garnet' on selvinnyt hyvin ensimmäisestä talvestaan.

Helleborus x sternii

Ihana!

Hempeitä kevätvärejä.

Malja keväälle

Kiitos, sydäntä lämmittäviä kuvia. Tuntuu siltä, että muutaman maljan tai ehkä vielä paremmin lämmittävän tee- tai kaakaokupin joutuu tässä kallistamaan ennen kuin olemme yhtä kauniissa tunnelmissa.

Kaunista kevättä on sinulla siellä! Särkynyt sydän meillä aloittelee vasta tulppaanien jälkeen - hyvin näkee että lämpimämmässä monet aloittavat aiemmin ja ovatkin oikeastaan kevään eikä kesän kukkia.

Oikein pohjoisessa Norjan puolella taas huomaa heinäkuussa että siellä kukkivat kaikki yhtä aikaa - on vielä alkukesän kukkijoita ja meidän seutujen loppukesän kukkijatkin jo ovat mukana.

Kuvien kautta saa nauttia keväänkin monta kertaa - meillä satoi viime yönä lunta:)

Oi kuinka kauniit valkoiset kevät maljat! Kiitos kuvista!(perässä tullaan)

Suorastaan kesäistä jo.

Ensimmäiset kurjenpolvetkin! Ostettu nimettömänä torilta viime kesänä, uskoisin olevan Geranium subcaulescens.

Omenoita saadaan varmaan ensi syksynäkin.

Saniaiset osoittavat mieltään nyrkit pystyssä. Green power! Korte on tullut häiriköimään rauhanomaista mielenosoitusta. ärtynyt

Oih tätä ihanuutta! Olen aivan sanaton.

Onkos tuo kurjenpolvi suomalaiselta nimeltään etelänkurjenpolvi? Jos oikein muistan niin ainakin hyvin samanlainen.

Taitaapa ollakin etelänkurjenpolvi, toiselta lat-nimeltään Geranium cinereum var. subcaulescens. Kummasti se selvisi talven yli savessa, vaikka on oikeammin kivikkokasvi.

Mulla se on kivikkopenkissä ja hyvin siellä menestynyt