Zibulin siivuja (Keski-Eurooppa, 8)

Jaloangervo, puutarhan työhevonen.

Tämä on ilmeisesti joku kannusruoho (Linaria), Kibuvitsi viime vuonna tunnisti :-)

Ihana tuo hentohöyhenheinä, wautis wau! Siemenistä sekin? Eikä kuule tuo saippokaan idioottivarma ole, minä kylvin viime vuonna, eikä yhtään mitään tullut. Voi mahoton, minun ei kannata siemenistä laittaa mitään, ei ne tottele minua.apea Krassi taitaa olla ainoa, nytkin se on aika pieni. Olen alkanut enemmän ja enemmän ihailemaan teitä, jotka saatte kylvöksenne kasvamaan, arvostus on korkealla!hymy

Heinistä tykkään juu, varsinkin nämä höyhenheinät liikkuvat kauniisti pienimmässäkin tuulenvireessä. Helppohoitoisiakin ovat ja onneksi suht kestäviä tässä ilmastossaa. Ostin yhden hentohöyhenheinän, jaoin paakun kolmeen ja loput kylväytyivät itse. Nyt niitä on tuollainen “puro” isoimmassa penkissä.

Jos yhtään lohduttaa memuli, niin minulla meni suurin osa siemenkylvöistä täysin metsään tänä keväänä. Parhaita ovat nuo jotka kylväytyvät itse. :slight_smile:

Helle sai kultakärsämönkin (Achillea filipendulina) kukkimaan.

Kesää.

Aivan ihanat värit ja kukat, se oikein toivottaa kesääaurinko!

Kiitos kesäheinä. Tykkään tuollaisista viileistä mutta voimakkaista violeteista, sinisistä ja pinkeistä.

Toisessa penkissä alkavat hatut kukkia.

Ihanat värit tuossa kesää-kuvassa! Minulla on värien suhteen sama mieltymys: pidän pehmeistä ja viileistä sävyistä. Voi olla useita erilaisia kukkia samassa penkissä eikä näytä levottomalta, kun värit sointuvat yhteen, kuten tuossa sinun penkissäsi.

Laventeli ei ole enää aivan parhaimmillaan.
Tarhaneitoa on joka paikassa. Siemenkodat ovat yhtä kauniit kuin kukat, mutta taimia tulee tuhottomasti, jos ne kaikki jättää siementämään.

Buddleiaa ei oikein voi kutsua syyssyreeniksi näillä leveyksillä.

Voi mahoton tuota viimeisen kuvan kukintoaoho

Laventelia minäkin yritin oikein esikasvattaa, mutta eihän siitä mitään tullutallapäin En keksi missä meni vikaan....

Minä kasvatin taannoin yhden penkinreunuksellisen laventelia siemenestä, mutta hidasta se oli. En taida toista kertaa siihen puuhaan ryhtyä. Ennemmin kannattaa ostaa yksi puska ja lisätä pistokkaista, juurtuvat helposti.

Buddleia on oikea kasvun ihme, kukat huitelevat kahdessa ja puolessa metrissä vaikka sen leikkaisi kuinka matalaksi keväällä.

Tämä ei ihan ehtinyt edellisen sivun ryhmäkuvaan.

En ole varsinaisesti mikään ruusuromantikko, mutta olen iloinen, että tontin edellinen omistaja on istuttanut tällaiset määrät 'The Fairy'a.

Toinen puoli ruusupenkinreunaa on 'Swany'a.

Kuinka korkea tuo swany-kasvusto on?

‘Swany’ on aika voimakaskasvuinen maanpeittoruusu, mutta varret retkottavat helposti maata myöden. 30-50 cm on tuo kasvusto.

Upeita on kaikki!