2007 Kylvöt, Suljettu

Nyt minulla kasvaa pienen pieniä sieniä kaikissa niissä taimipurkeissa joissa on Kekkilän taimimultaa. Mitähän lienevät ? Kaamean flunssan takia en kuitenkaan ole jaksanut edes ajatella alkavani vaihtamaan taimia eri multaan. Olkoot , katson miten niille käy. Vielä olis kuitenkin reilut toista kuukautta pärjättävä sisällä purkkien kans.

Mulla tuli myöskin muutamaan kylvöpurkkiin sieniä, mutta koulimisen jälkeen ei ole vielä näkynyt. Toivottavasti pysyykin poissa.

Jos yksivuotisen ylimääräisten taimien pois heittäminen tuntuu pahalta, niin perennojen taimien hylkääminen se vasta sattuukin surullinen

Ihan kaikki eivät kuitenkaan taida meille sopia kasvamaan oho

Nukkapähkämöä on kuitenkin vielä pakko saada koulittua johonkin rakoon, kun niin hyvin itikin.

satuk-a, siitä teiltä ajaa varmaan ohi pari-kolme taimenhimoista naista heti alkukesästä...

Hei! Olen huulipyöreenä lukenut näitä juttuja jo pitkään ja nyt rohkaisin mieleni ja päätin itsekin jotain höpötellä. naurua Siis mihin te saatte nuo hurjat määrät kukkasia menemään? Omaan käyttöönkö kaikki?? Itse olen muutaman vuoden kesäkukkia kasvatellut, mutta en todellakaan ihan näin suuressa mittakaavassa kuin useat täällä. Tänä keväänä niitä on kasvamassa enemmän kuin aiemmin, en kylläkään ole laskenut minkä verran. Kaipa ne olisi syytä laskea...ihan huvikseen ja kirjanpitoonhymy

Siinä ei vähä ole mitään siinä vaiheessa, kun alkaa istuttamaan Taimitarhalta ei henno ostaa kuin sen kolme taimea, jotta tulee ryhmä ja sekin jo kirpaisee kukkarossa, jos vähänkään usiampaa sortimenttia kaipaa. Itsekasvatetuista saa näyttävät ryhmät samantien - ei tarvitse odottaa, että tuuhettuu, kun on mitä laittaa reilusti. Mutta onhan täällä niitäkin tai ainakin yksi, joka kasvattaa myös myyntiin. Taimia on mukava viedä myös tuliaisina keväällä niille, joiden tietää kukkia laittavan joka tapauksessa.

Kyllä niitä joskus jääkin - viime kesänä oli vielä elokuulla hopeavillakoita kasvatuspurkeissa, kun tuli laitettua vähän paljon ja kasvoivat vähän hitaanlaisesti. Mutta ne on kyllä nättejä myös syysistutuksissasilmän isku

APUVA! siis nyt kävi hassusti.. ei ole minun muistiini sitten luottamista.. ajattelin sillon noita kasveja kylväessäni että taatusti muistan missä purkissa kasvaa tuntokasvi, missä taas mustasilmäsusanna ja missä tuoksuherne.. enkä sitten laittanut niitä nimilappusia.. mutta nyt en muistakkaan missä on ja mitäkin! voiskos kukaan laittaa kuvia omista tuntokasvista,susannasta ja tuoksuherneestä taimi vaiheessa? puhetta

Onko kellään lämmintä kasvaria käytössä? Kauanko teillä on kasvit siellä olleet jos on käytössä? Itse taisin siirtää kukkaset kasvariin kuun alussa ja tuntuu että kasvuvauhti ihan päätä huimaa... alkaa tila loppumaan kun kasvit tuuhettuu. Mutta on se niin iso helpotus kun ei tarvitse sisällä niiden kanssa tuhrata! Ja sitten ku ne on sisällä ahdettuna pieneen tilaan niin kuvittelee että kyllähän nuo kasvariin mahtuu... mutta kuinkas käykään, joutuu muutamaan kertaan vaihtaa pöytää isompaan ja käyttää jopa pöydän alle jäävää tilaa. ja kiitos kasvihuoneen, ahkeralissu on nyt tälläinen (koitan laittaa kuvan jos osaan)

Ei ole vielä kasvarissa kesäkukkia kun ei ole lämmitystä.

Hieno Ahkeraliisa siulla.

Mulla on kasvarissa vielä kaikenlaista talvetettua ja kylvölaatikoita. En ole vielä siirtänyt lämppäriä sinne, se on nyt väliaikaisesti vähän muussa käytössä ja uudet taimet saa olla kuistilla. Kunhan toukokuu alkaa ja kuistilta loppuu tila, on siirryttävä kasvariin.

Hieno ja muhkea on ahkeraliisa kuvassa. Siitä saisi vaikka kuinka monta uutta!

Aprillipäivänä kasvariin viedyt taimet edelleen hengissä, joukossa mm. ryhmäsamettikukkaa. Eilen sateen ropistessa koulin loistoesikkoa, unelmatädykettä ja koruköynnöstä ja sinne nekin jäivät lavaan, harson alle. Kotona ei tila yksinkertaisesti riitä mihinkään, mutta hyvin nuo ovat pärjänneet kasvarissakin. Toivottavasti ei tule takapakkia.

Juu-u, monta uutta sais.Mutta kun niitä taitaa olla jo ihan tarpeeksi...(arviolta

n.100) toi on hirveen huono kuva... ja kun näkyy vaa osa ja myös nuo surkeammat yksilöt

WOW! kopsoho

Hattua nostan

Mutta mitäs luulette, jatkanko latvomista edelleen vai annanko lissujen jo kukkia?

Jaa, taitaa kuitenkin olla vielä 1½kk ennenkun saa ne ulos. Voihan niistä nyppiä jos raaskii, mie en ehkä kuitenkaan raaskisi

Hmm...olen jo kahdesti yrittänyt lisätä viestiä eikä onnistunut. Nyt niitä tulee tietysti tuplaten ja kaikki erilaisia!!! Mutta siis jaksaakohan ne nyt kukkia koko kesän jos nyt aloittavat??(tais olla hölmö kysymys)

Säännöllisellä lannoituksella kukkii ihan varmasti.

Ok. Ja sitten seuraava kysymys. Kylvin vesimelonia. Onko sen kasvatus ja ksvutapa sama kuin kurpitsalla? Ja minkähän näköinen siitä olisi tarkoitus tulla?

Hienosti olivat tomaatit ja gladiolukset ja daaliat pärjänneet sisäkuistilla, vaikka yöt ovat ulkona pakkasella olleetkin. Eilen aamulla kuistin lämpömittari näytti semmoista 5 astetta plussan puolella tuossa 10 aikaan kun mökille möngin kastelemaan rönttejäni. Sipuliakin siellä oli, mutta ne lienee heittäneet henkensä. Tuvan puolella kurkku oli päässyt kuivumaan ja nyt ei ole sitten enää ensimmäistäkään kurkun tainta. Uusintakylvökin on vasta viikona vanha.