2007 Kylvöt, Suljettu

Jaa, kun katson tötterön kasveja, on suuni ihan tötteröllä! - Minä en killaa. Miten ihmeessä saatte noin komeita kasveja aikaiseksi! Minähän ostan nyt kyllä valmiit taimet, sillä minun kasvatustöistäni ei tule yhtikäs mitään...apea

Minäkään en ymmärrä, miten teidän joidenkin kasvit voi jo olla noin valtavia. oho Mulla on kaikki taimet vielä pieniä onnettomia rääpäleitä. Ihmekukat kuvittelin isoiksi, kunnes joku ikävä ja ilkeä ihminen silmän isku oli laittanut tänne kuvat omistansa.

En kuitenkaan luovuta ja torstaina ja perjantaina pääsi multaan vielä muutamat siemenet. Basilika, timjami, kosmoskukka, tsinnia iti kahdessa päivässä. Oreganossa, salkoruusussa, brysselinkaalissa ja tuntemattomissa kukissa ei näy vielä mitään eloa. Kuukausimansikkapurkki meni vähän nurin, kun neiti pelasti sen saunasta pistäessään saunan päälle, eli ilmeisesti tehtävä uusintakylvö. Siemenistä puuttuu enää päivänsini, niin sitten on siemenkylvöt tehty.

Kyllä noita kasvejaan jaksaa itsekin joka päivä ihmetellä hymy Suurimman osan kylvin jo tammikuussa ja tosiaan kasvarissa ovat olleet tämän kuun alusta asti. Kyllä niillä kasvihuoneen olosuhteilla on suuri merkitys kasvussa. Vasta tänä keväänä sain sellaisen kasvarin johon hieman enempi taimia mahtuu mutta ei ole mitään havaintoa paljonko niitä siellä kaikkiaan on. Mulla on siellä kaksi pöytää ja tila loppuu kuitenkin kesken kun koulimatta on vielä niin paljon...

Tötterö, näyttää niin isolta tuo kasvihuoneesi. Sinulla on siellä varmaan lämmitys, kun niin kauan ovat jo olleet kukatkin siellä?

Tötterö, vanhassa puutarha.netissä on keskusteluja melonin kasvatuksesta. Itsellä ei ole kokemuksia.http://puutarha.net/index.asp?s=/keskustelu/keskustelu.asp?id=6552

Jep. Juu, 9kW sähkölämmitin on kasvarissa. Lämmittää tosi hyvin tuon 30 neliötä.

Tötterön kuvan katsottuani päätin että nyt lähtee meikän pateettiset kylvökset kasvihuoneeseen. Jos kuolevat niin ei ole minun vikani. Mitähän rupesivat kukiksi.

Kun siellä on se lämmityspuhallinkin jo.

aika vaatimattoman näköinen kasvi, mutta siinä on nuppu!!hymy

Ai vaatimattomanoho Niin tuuhea ja terhakka petunian taimi! Eikä mikään taimi vaan petunia!

onko täällä missään nähtävissä muidenkin tämän kevään taimia?? tahtoo nähdä kuviakieli ulkoa

Kesäkukan kuvia löytyy niiden nimillä haettaessa.

Tässäpä tötterölle kuvia

Ihmekukka

Kosmoskukka

Keijunmekko

Petunia

Ompa siulla hyvät taimet.

Aivan ihania taimia tötteröllä ja Satuk-a:lla! Omani ei tietenkään ole noin upeita, paitsi tomaatit ja muutama samettikukka on ihan siedettävän tanakoita, joita olen uskolla roudannut lämpiminä päivinä kasvariin ja illalla takaisin!Petuniat on ihan pieniä vielä, noihin teidän taimiin verrattuna, ei edes latvomaan vielä pääse.Onnea vaan onnistujille ja lohdutushalaus tänä keväänä kylvöissä epäonnea kokeineille! Onneks on vielä suoraan kylvettävät kesäkukat ja muut hyötykasvit, niin niilläkin saa mukavasti runsautta ja väriä ruukkuihin ja muihin astioihin, jos kesäkukka-kylvökset on menneet pykälää huonommin tänä vuonna, kuten myös miullaniinAstereista - sain kaksi tainta, ja kahta eri lajiketta kylvin, käsittämätöntä.Kelloköynnös ei idä....ja moni muu, mikä ei ole itänyt. Tein sitten "suutuspäissäni" eilen kasvariin perennojen kylvöjä - REILUSTI.Jos ne vaikka edes...

Sanokaapas, ei kai tämä vain ole nuppu? ja jos on niin mitä sille pitäisi oikein tehdä? Kun ei kai sentään ole tarkoitus, että alkavat nyt jo kukkimaan?

Niin, ja mitä tälle tehdään?

Oih!! Kaunis kukka! Anna kukkia jos et tahdo latvoa kasvia....luulisin. Itse en kyllä tiedä mitä tekisin, toisaalta tuuheat ja matalat kasvit olisi kauniita mutta toisaalta viime kesänä en latvonut ja kasvoivat todella korkeaksi ja olivat upeita.hymy

mielestäni nämä kasvoivat aika korkeaksi latvomatta

Nuppujen kehittely vie voiman lehdistön kasvulta, eli napsi pois vaan jos haluat kasvista tuuheamman.

Ihanaa!!! Onko Satuk-a tuo lila petunia surfina? Itellä on sellaista kasvamassa viime kesän tauon jälkeen!

Kyllä minun nyt kelpaa, hymy tilasin juuri isoja säkkejä multaa kotiovelle kannettuna. Sitä menee nyt valtavia määriä, kun alkaa oikeat istuttamiset kasvihuoneisiin. Tiedä häntä tuleeko halvemmaksi, mutta se vaivattomuus, minua tässä kiinnosti eniten. Ei tartte enää isäntää vaivata mullan hakemisella. Samalla vaivalla tulee myös hevosenlannoitetta.