2009 Kylvöt, Suljettu

Tom Clothier: Cimicifuga americana, racemosa, ramosa, and simplex , Sow at 22ºC (71ºF) for 6 wks or more. Move to -4 to +4ºC (24-39ºF) for 6-8 wks. Then raise the temperature to 10ºC (50ºF). If no germination in 4-6 wks, repeat the cycle from the beginning. If the warm/cold cycles were not long enough, a new warm/cold cycle is needed.

Ei puhuta kylvösyvyydestä mitään, joten silloin peitetään.

kiitos a.i.k.a, sittenpä laitan mullan allesilmän isku. tähän asti jos en ole tiennyt niin olen laittanut osan pintaan ja osan alle, mutta nyt ei ollut niin paljon että raaskisi haaskatahymy.

Miikoksen ystävät saattavat hämmästyäpomppivaa naurua

ps. muista että sinua pidetään myös kajahtaneena sittencool kuuluthan pentti-yhteisöön.

No katotaan sitten mitä näistä kaksosista tulee, ihan täsmälleen ovat samankokoiset ja yhtä pirteät. Toivottavasti eivät ala vanhemmiten keskenään riitelemään. Minulla on kaksos veljet…onkohan sitä suvussa?

No, siinähän sen selitys…:slight_smile:

farmari: T&M kylvöoppaan mukaan peitetään kevyesti…nuo kimikit, ei farmarit :smiley:

Mie oon paiskannut kimikin siemenet vermikuliittiin. Lämmintä 2-4 viikkoa, ja sitten koko hoito multapurkin pintaan, pari milliä multaskaa päälle, ja nopea heivautus pihalle odottamaan kevättä. On itänyt yleensä keskikesän kiesillä, ja loppukesästä taimi on ollut vasta muutaman sentin korkuinen. Kimikit ovat tosi hitaita kasvamaan.

Hmm...tämän päivän ((tiistai) iltalehdessä on kuva ilmeisesti orvokkeja kylvävästä pariskunnasta pomppivaa naurua

Ikävä kyllä niin uskallettu (siis lumihankijuoksu) kuva ei sovi nettisivuille, vain paperiversiossa pomppivaa naurua

no jos minäkin uskaltautuisin tähän ketjuun.. olen kylvänyt tammikuun alussa orvokit ja petuniat (petuniat lähti hyvin kasvuun mutta taisin koulia ne liian aikaisin.yksi vielä jököttää pystyssä.yli kymmenen menehty :( viimevuonna onnistuin) orvokit ainakin vielä kasvaa. orvokin ja petunian siemenet keräsin itse. sit mulla on amppelimansikkaa ja kejunmekkoa.. ruohosipulia ja tilliä.. vielä pitäis postista kipaista pelargonian ja kelloköynnöksensiemenet.. ja keväämmällä sit aattelin jotain yksivuotisia kasvatella. hmm..miten toi keijunmekko eka kertaa sitä nyt kokeilen niin miten se kylvö? "mullan alle vai päälle" ku vielä ei näy mitään purkissa..tai sitten olen niin malttamaton..

Keijunmekko mulla tänään itäny, 11.1 kylvetty kevyelti peitellen pinnalta möyheään multaan.

Petuniat kylvän 20x harrastuksen vuoksi vain nähdäkseni niiden hiusten nousevan ja kuolevan heti kun suihkuttelu jää väliin yhtenä päivänä. Onneks on tosiaan lisää siemeniä ni voi uusia kylvöksetr vielä moneen kertaan…

Orvokit nöpöttää alullaan ja useampi taimi nousi kun tiesin omistavani siemeniäkään. (laitoin vahingossa koko pussin ketjukirjeeseen, onneks muutama siemen palasi kotiin :))

Kellohyasintti on noussut myös, kylvetty 11.1.

Kelloköynnöksiäkin näkyy jo 2, kylvetty 13.1. .

Ja pienoisestä “bataatin siemenesstä” tunkee jo monia versoja!

Jos pikkutaimet lakoavat aivan alkuvaiheessa voi olla kyseessä taimipolte.

Juuh, koettu on jo tässä vaiheessa. Sinne meni yks pelakuu. No, onneksi on siemeniä. Tänä talvena kokeilin kaikkia eksoottisia erikoisuuksia, mitä Fuerteventuralta tarttui mukaan. Jakaranda itää jo. Älkää kysykö, miin sen laitan ja miten kauan kuviteelen sitä kasvattelevani. Kunhan kokeilen. Bignoniaan en ollut ennemmin törmännyt, nyt niitä on kylvettynä. Samoin kiinanruusuja ja ties mitä. Tuskin ne kaikki itävät.

varmaan se sit oli joku taimipolte? mie höppänä vielä nakoin kaikki siemenet sinne ku luulin että ei ne idä.ku ekaa kertaa keräsin ne siemenet.

Kiitos MoonRiverille minunkin puolestani noista mahtavista kylvöohjeista! En ole hetkeen koneelle ehtinytkään, ja heti täällä on riemu katossa ja ohjeet säntillisesti koottuna yhteen aviisiin! Ja me penttiläiset olemme tietysti säntillistä väkeänaurua.

Cayenne 100 %

Red Bird Thai Chili 100 %

• joitain yksittäisiä. :slight_smile:

Nappasin ohimennessäni pihalta köynnöspinaatista siemeniä ja heitin purkkiin. Saa nähdä miten itää, tähän asti olen antanut kylväytyä pihalle ihan itsekseen.

Mä jo luulin että tuo paljon puhuttu taimipolte oli iskenyt mun taimiini kun iso osa oli äsken laonnut. Mutta taimipolte ei taida jättää tassunjälkiä multaan? Eikä kiskoa pelargonintaimia sellaisenaan ylös?

Jotkut purkit olivat koskemattomia, suurimmassa osassa hävikkiprosentti 30-50. Tai no, pitää toivoa että pelkästään laonneet taimet vielä nousevat. Poikki menneet taitavat olla entisiä :frowning: Ei voi mitään, itsepä unohdin oven auki. Ja ihan itse, väen vängällä halusin tuon kissanpenikan meille, joten oma moka :stuck_out_tongue:

^naurua Kissit on sitten hyviä puutarhureita...

Iskin saamani jaloritarin kannukset märkään multa/hiekka seokseen, peitin harsolla ja hautasin lumihankeen… Korjatkaa nyt äkkiä jos tein jotain väärin, vielä ehdin hakea ne pois…:smiley: Tää on siis mun eka kerta kun kylmäkäsittelyä testailen.

ja kaivoin ne sit poiski…:smiley: Pitäs vissiin pitää muutama päivä ensin sisällä… Mitähän tästäki tulee…:smiley: