2009 Kylvöt, Suljettu

Hautomo :

Välkeen hautomosta tuli mieleen että sellainenhan mullakin on: saunan lattialämmityksen päällä loota jossa kaikki vielä itämättömät tomaatinsiemenet, ja sen päällä paksu froteinen pyyhe :slight_smile:

Nyt se alkaa hiipimään mieleen...kutkuttaa kylvösormia....nouseva kuukin. Ensi viikolla loma...sitten rysähtää, ja talo muuttuu kasvihuoneeksi.

Tähän saakka olen pidätellyt kaikki intoni, vain keijunmekot kylvetty. Mutta nyt se alkaahymyäkasvi

Juu, laitoin kylmäkäsittelyyn kolmisen viikkoa sitten nukkapähkämöä ja pioniunikkoa. Kyllä ne mun mielestä tarvitsivat kylmäkäsittelyn. mutta itivät huoneenlämmössä ja nyt sitten odotellaan miten honteloina ovat sitten keväällä.

Pioniunikko ei tarvitse kylmäkäsittelyä, eivätkä muutkaan unikot. Monet perennat tarvitsevat, unikko ei kuulu niihin.

MoonRiver, täällä on samanlaiset suunnitelmat. Torstaina tullaan reissusta kotiin ja taimimulta odottelee eteisessä :slight_smile:

Kiva, kiva =D

Ei näköjään tarvinneet kylmäkäsittelyä. Toivon vaan, ettei ole yhtä herkkä taimipoltteelle kuin sinivaleunikko… nuo sattui olemaan valkoisia ja ensi kesänä teen uuden istutualueen, jossa valkokukkaiset ovat tärkeimpiä. Toivottavasti edes muutama onnistuu, niillä pääsis hyvin alkuun.

Meillä taitaa rysähtää viljelykset käyntiin jo viikonloppuna, huomenissa koulin kuukausi sitten kylvetyt lobeliat ja ehkä keijunmekotkin ja viikonloppuna kylvän sitten jumalattomat läjät siemeniä!! IHANAA!

Miten aiot nuo lobeliat koulia? Minulla melkoinen pöheikkö, enkä oikein ymmärrä minkälaisen tukun laitan yhteen ruukkuun. Tuskin yksitellen voi koululia, kun ovat tosi hentoja taimia.

Muistathan, että lobeliat kasvatetaan tukkoina. Haa, oltiin samalla asialla:)

Jako veitsellä osa kerraan, vai miten olisi järkevintä?

Voihan hitsi? Keijunmekkokylvöksistäni löysin tosi pieniä valoisia matoja.:frowning:

Mulla on itänyt muutama keijunmekko ja chili. Häätyy hunteerata että kuinka ne sais pysymään hengissä reissun ajan… Koulin ne varmaan isompiin purkkeihin ja laitan altakasteluun… Ei me onneksi olla pois kuin 4 päivää.

Hurraa, Clematis pierotii itänyt (onpas näillä nyt nimiä :D).

Pierotii

=D

Kara.Koo, jos taimipotit ei ole ihan suorassa auringonvalossa (paisteessa), niin ei 4 päivää ollenkaan ole pitkä kasteluväli:) Siirrä siis suorasta auringonvalosta pois (onko sellaista edes vielä odotettavissa) niin ei tarvi miettiä mitään kastelusysteemejä :slight_smile:

Kiitos Nuu! Kyllä nuo taimet tosiaankin taitaa pärjätä muutaman päivän kastelematta ja katselematta :slight_smile: Eivät ole vielä ikkunalla ollenkaan, ovat saanet päivisin sähkövaloa.

Toivon että suora auringonpaiste osuu Rukan rinteisiin :slight_smile:

Maire´, ne madot pistelee poskeensa mekkojen juuret.

Kouli pian pois taimet puhtaaseen multaan -“huuhtele” juuret jos pystyt!

Mulla söi madot viime vuonna tukun taimia!

Vieläkö lobelia ehtisi?