Mie teen kokeilua täällä, kylvin nyt ihan pelkkään hiekkapuhallushiekkaan muutamia siemeniä, ajattelin että olis helpompi sitten koulia kun taimet lähtevät hiekasta ihan vaan nostamalla…ja hiekka ei tiivisty ollenkaan. Raportoin tuloksista myöhemmin.
Edelleenkään en ole tehnyt yhden yhtäkään kevätkylvöä… jos ensi viikolla sitten aloittelisin…
Kara koon kanssa toivotaan auringon osumaa samoihin mestoihin. Viikoksi mennään menkin mutta orjuutan kyllä äitini kastelijaksi.
Liisukalle kiitokset. Tieto tuli tarpeeseen. Epäilen johtuvan mullasta. Ostinkin jo toista multaa.
Mä en tiedä mistä ne mun taimipurkkeihin tuli -siis ne madot. Jotain lentäviä ötököitä niistä kehittyi, jotka taas muni uusiin ja uusiin ruukkuihin.
Myrkytä kaikki sisällä siivin liikkuva mitä näät : )
Lobeliat ehtii vielä hyvin.
Kiitos Kurpitsa. Euffiksenkin viestistä niin ajattelinkin : )
Mopo meinaa karata kokonaan, kun lukee mitä kaikkea ihanaa muilla on jo kasvamassa…
Tuli mieleen, kannattaakos näitä koulia ensinkään, jos tuppaina laitetaan... Viime kesänä taiteilin kaiken maailman pinsettien kanssa, saadakseni ne yksitellen istutettua..
En minä koulisi ainakaan. Tuon kokoisiin tupsuihin koulin eilen omani.
Enkä mie koulisi.
No, hyvä! Saavat sitten rauhassa kasvaa tuossa mini-kasvarissa. Jos eivät mahdu siihen koko kevättä, siirrän sitten suurempaan…
Juu ei lobeliaa tarvi koulia jos on tuollain mättäiksi kylvänyt. Mitä muita kukkasia kasvatetaan tuollain “mättäinä”? Mulla tulee mieleen vaan tuoksupielus ja karpaattienkello…
Ajattelin mättäinä kylvää nuo kivikkokasvit! (vai?)
Minulla kasvoi apinankukat mättäinä viime keväänä.
Kylvin joku päivä Purple Lovegrass`n siemeniä tietämättä mitä kylvin. Nyt sitten kuukkeloin ja tuloksena Röllinurmikka.
Maire, sie saitki vastauksen lobelioiden koulimiseen. Ite sain ostettua pari vuotta sitten puutarhalta tällaisen kätevän kennoston, jossa on älyttömän helppo kylvää noita häviävän pieniä siemeniä. Jokaisen lokeron pohjalla on reikä, josta on helppo sormella tökätä koko potti irti kennosta ja pistää sellaisenaan taimipurkkiin..tai jos oikein tuuheasti on tullu kylväneeksi, niin sitten vaikka jakaa kahtia.
Wow, hiukan sul on lobeliaa (vai mitä noi on?)!
Tiistaina panin tupakit multiin (tai ennemminkin mullalle). Luvattiin mukana tulleissa ohjeissa, jotta 10 - 14 päivää kestää itäminen, sopivasti voisi olla yllätystä hiihtolomalta tullessa. No, kurkkasin tässä äsken muovin alle ja jo siellä näkyi lenkkiä tönkivän kovasti. Pitäisi kai olla tyytyväinen.
Pitäisköhän dianan taimet laittaa myös useampina tupsuina? Vai tuleekohan yhdestä taimesta ihan kunnon kokoinen?
Jos niistä "madoista" tuli lentäviä ötököitä, niin ei ne voi olla hyppyhäntäisiä; ne kyllä pomppivat kateisiin, että sikäli lentävät. Olisivatkohan jauhiaisia? Leviävät äkkiä kaikkialle multapurkkeihin.