Unohdin aivan syksyllä ostaa multaa näitä kylvöjä ja kesäkukkien pistokkaita varten. Tarkistin varastonkin jos olisi jäänyt sinne joku multapussi. Saiskohan mistään puutarhamultaa säkissä?
Iiris-kukka missä päin Pirkanmaata asut onko pitkä matka Parkanoon sieltä saa ainakin kekkilästä multaa säkeissä jäisiä kylläkin.
Tai kysele isoista puutarha myymälöistä jos niillä on jäänyt varstoa.
Yks talvi ostin paikallisesta puutarhasta kylvömultaa.
Kiitos.Pinsiön taimisto ainoa joka on lähellä, täytyykin kysyä sieltä.
Mikäs se siinä pilkottaa? Olisikohan itänyt tomaatin siemen Se on kevät nyt, jeeee! Ildi ja Erk on nopeimpia. 27.12 kylvetty.
Ihana pieni tomskuhan sieltä kurkkii
Ihanko tosi te jo kylvätte… ei kait sentään vielä? Vai joko ne chilit pitäisi laittaa? (Ei mulla ole kyllä siemeniäkään, en tykännyt edellisistä chileistä, pitäis saada jotain tulisempaa.)
En minäkään oo vielä mitään laittanu, osa siemenistä on varmassa tallessa kun en löydä niitä mistään
Joko täällä on avattu tälläinen keskustelu? Apua, pakko päästä kotiin hipelöimään siemenvarastoja! Olen edelleen joulureissussa, vieraalla koneella ja hirmuiset penttivieroitusoireet!
Ensimmäiset 27 siementä mullassa Nyt laitoin 10 eri lajia chiliä, jokunen laji jäi odottamaan seuraavaa kylvöpäivää.
Vai on täällä jo tomaattejakin kylvetty...pitää kai itsekin sitten pikkuhiljaa aloitella.
Chilit on jo laitettu, 29 lajia.
Kävin raapimassa peruukkipensaan siemeniä ja laitoin sitten multaan. Huomenissa vien viileään.
Peruukkipensaan siemenet odottavat täälläkin. Hyvä, että muistutit tuosta hiomisesta. Oletko, jutita aiemmin kokeillut ko. kasvia?
ihan ensimmäistä kertaa kokeilen vaikka en peruukkia tarvitse. Hiuksia riittäisi vaikka muille jakaa.
Viime keväänä olin auttamattoman myöhässä, chili-poloiset eivät ehtineet kuin kukkia ja 3 palkoa punastui. Nyt olen jo lähtökuopissa! Tänään lähden töistä ajoissa, vien haukun kävelylle ennenkuin paukuttelu alkaa, teen pikkusuolaista herkkua ja sitten siementen pariin. Tuskin maltan odottaa!
Pitäis alkaa tehdä nimilappuja, mutta mikä on, kun ei kiinnosta… vierastakin tässä odotan.
15 Adeniumin siementä kylvin.
Minä meinasin kylvää kans ihan lähipäivinä
Mun piti kylvää ruusut tänään, mutta sitten lueskelin ohjeita ja kylväminen muuttuikin sitten vermikuliitin ja veden lisäämiseksi siemenpusseihin. Laskin nimittäin, että jos siemeniä pitää ensin 3kk lämpimässä niin eipä ne enää ehdi ulkona 3 kuukauden kylmää saamaan... eli jääkaappiin saamaan kylmää kun sen aika on...
Muoks. Ja oli siihen toinenkin syy: Purkkeja on kohta sisällä liikaakin
Siemenpussukat inventoitu ja lajikkeet rekisteröitynä valmiina kylvöön.
Löysin pari lumileopardin siementä(siemenkirjeestä) ja kysyisinkin,ovatko nuo kirsikkatomaatteja, vai mitä?