Niistä kasvaa iso kissan näköinen eläin väri valkoisella pohjalla tummia pilkkuja
Niistä kasvaa iso kissan näköinen eläin väri valkoisella pohjalla tummia pilkkuja
Kannattaa olla varovainen siinä vaiheessa kun kynnet pistää esiin mullasta ;D
Siis olen ollut tuhannen tuskissani, kun huomasin, että vuosi vaihtuu. Sormia syyhyttää, päätä pyörryttää, ja tuska kylvämiseen senkuin lisääntyy. Pitäisi ihan väkisin päästä kylvämään jotain. Miten ihmeessä saatte itsenne pysymään kurissa siihen asti, kun olisi järkevämpi aika aloittaa noita kylvöjä? Alan olla jo ihan epätoivoinen tämän intoni kanssa... millähän sitä saisi toppuuteltua. Olin viikon reissussakin, mutta mitä siitäkin tuli. Koko matkan ajan suunnittelin kukkapenkkejä, ja mietin mistä saisin siemeniä ostettua...
Hyvän se kurissa pysyy kun siemeniä laittaa aina välissä multaan piiloon. Tänään 21 purkkia täytettiin mullalla ja siemeniä niihin huiskittiin.
Pihalle lumeen hautasin purkit
Minulla vain on kesäkukka kuume... eivät taida pysyä hengissä kevääseen, jos nyt jo huiskuttelen purkkiin...
... löytyisiköhän minulta yhtään perennan siemeniä...
Hajin tänään säkin kylvömultaa. Siippa katto pitkään säkkiä, mutta oli ihan hiljaa.
Mitäs multaa ostit?
Minäkin hain yläkerrasta jo semmosen kylvölaatikon valmiiksi, aattelin että jos ei tuu uni simmuun niin kylvän sit siemeniä
Ihan viimesiä säkkejä kylvömultaa sain Tarjoustalosta. Hyvin oli kauppa käyny.
Mullakin kaikki jo valmiina. Hommasin myös sellaisen hyllykköhärdellin (hyllykasvihuone?) kylvöjä varten. Joskus kun saisi ihan oikean kasvihuoneen.
Jospa uuden vuoden kunniaksi huomenna tekisi ekat kylvöt.
Kylvin juuri Snack-paprikaa tietämättä edes minkä sorttisesta paprikasta on kyse, mutta ehkä aika näyttää. Siemenet ovat tulleet kaupanpäällisinä.
Chilitkin ovat jo itäneet:)
Oi, tässä ketjussahan kutkuttaa jo kevät! Minä olen vakaasti päättänyt olla tänä vuonna mahdottoman maltillinen ihminen, ja odottaa kylvöjen kanssa vähän myöhempään, mutta kaipa sentään multapussin voisi jo tuoda sisään lämpiämään. Ihan varoiksi…
Minä kylvin jouluaattona jo tomaatit, paprikat ja ananaskirsikat. Melkin kaikki jo itäneinä odottelevat koulijaansa tuolla
Tilanpuute tulee olemaan tosiasia kun laitoin nuo näin aikaisin, mutta ajatelin että jos niitä kerran voi talvettaa ja leikellä, niin kai minä voin ihan karusti pätkiä niitä keväälläkin jos siltä näyttää, sadonmuodostuksen kun ei tarvitse olla maksimaalinen, riittää että jotain saa.
Tein sellaisen idätyslautankin, siellä köllii nyt huonemalvan siemeniä, toivottavasti itävät, vaikuttaisi mielenkiintoiselta tuttavuudelta.
voi eikä.. ei olis pitänyt lukea tätä ketjua.. pakkohan se on alkaa mullan kanssa sotkemaan! koko päivän olenkin jo siemenpussukoita rapistellut josko nyt olis jo tomaattien vuoro..
Tiu, kuiskaan nopeasti “ei vielä tomaatteja”. Tietysti voi olla että kuiskasin liian hiljaa tai sulla on huono kuulo…
En ole penkonut vielä multapusseja, mutta ehkä ensi viikolla laitan keijunmekon siemeniä itämään.
Olen yrittänyt olla maltillinen paprikoiden ja chilien siemenien multiin laiton kanssa ja aioin odotella vielä ainakin viikon ennen kylvöä. Äsken kaivoin esille mielenkiinnosta muistiinpanokirjani ja kurkkasin milloin viime vuonna nuo kylvöt tein, että niinkun pitääkös tässä nyt vieläkin kauemmin kuin viikko odotella. Näytän tehneen nuo kylvöt 4.1. eli nythän on just eikä melkein oikea aika käsillä. Nimittäin niiden ajoitus osui ihan nappiin lähes kaikkien kohdalla, paitsi yksi chili (Charleston hot) oli niin myöhäinen että luulen sen kylvöjen olevan nyt jo myöhässä. Onneksi huomasin etten voi tulisia chilejä syödä joten en tuossa nyt mitään menetä vaikken sitä laitakaan.
Siis kylvöt alkakoot huomenna täälläkin
Pirttiviljelyn aikako se on jo nyt??
Kai se aika nyt on kun tätä palstaa lukee, ei olisi pitänyt lukea mutta huomenna taidan itsekin aloitella paprikoiden, pelargoonien ja joidenkin englannin tomaattien kanssa.
Jokos Nuu laittaa Suncherryt multaan ?