2010 Kylvöt, Suljettu

Visusti olen päättänyt olla kiirehtimättä tänä keväänä kylvöjen kanssa, mutta pitihän tänne kuitenkin tulla utsimaan, mitä ne muut puuhaavat tähän aikaan vuodesta. Kuitenkin voisi penkoa siemenvarastot… Kohtahan nuo tulee kauppoihinkin myyntiin…

Ja ne tarjouskukkasipulit täytyy kuitenkin hyötää…

Mä aloittelin kanssa, ihan pienesti… pelakuita, orvokkeja…ihan muutama päivänsini (ihan vaan kokeilen)jotain muutakin…

jewe, laitan tomaatit vasta kuukauden kuluttua. Teen samalla aikataululla kuin viime vuonna ja ensimmäiset tomaatit laitoin silloin 6.2. Minulla ei ole kasvarissa mitään lämmitystä, ja se on hallanaralla paikalla joten sinne ei voi laittaa mitään ennenkuin aika myöhäisessä vaiheessa. Arvaa vaan tekisikö mieli laittaa vaikka heti, mutta järki täytyy pitää mukana edes jossain määrin :slight_smile:

Marketissa sanoivat, että viikolla 1 pitäisi ensimmäiset siemenet tulla:)

Yhtään en saisi ostaa.

Kurpitsa, huolestuttavalta kuullostaa että olet jo tuollaista mennyt sieltä kyselemään…

Sitä en ymmärräkään vaikka ruokaosastolle on menossa niin jalat vievät ihan väkisin ensin liikkeen toiseen päähän:D
Tomaateilla on jonnekin kiire. Ihan pari siementä olin vaan laittavinani. Huomaatteko, kevään ensimmäiset vihreät!

Herranjestas joko pitäisi aloittaa? Lamppujen alla on talvehtivia chilejä, joten mihin ne taimet nyt saa mahtumaan. Ehkä pitäisi kylvää taas muutama perunan siemen projektiksi.

Kurppa, pari näyttää olevan venyvä käsite ;D

Muutama vuosi sitten kokeilin laittaa tomaatteja jo tammikuun alussa multaan ja se oli täysin turhaa kun helmi-maaliskuun vaihteessa kylvetyt kiri noi tammikuun tomaatit kiinni kevään aikana. Silloin minullakaan ei ollut lämmitettävää kasvaria kunnon kasvatusvaloista puhumattakaan. Silloin päätin etten enää koskaan kylvä tomaatteja tammikussa, mutta....

Nyt ajattelin taas kokeilla joillakin tomaateilla kun on paljon paremmat esikasvatusresurssit olemassa vaikkei kasvariin menekään lämmitys päälle varmaan vielä ainakaan pariin kuukauteen.

Sitä ei vaan opi ikinä. Aina luulee, ettei ne kuitenkaan kaikki idä:D

Eihän tässä tähän aikaan kylvetyssä tomaatissa olekkaan mitään järkeä, mutta kun on niin ihana päästä hipelöimään taimia, ja niistä lähtee siten se ihana tomaatin tuoksu...Mmmm....Mulla viime keväänä tomaatin taimet värjöttelivät jo huhtikuun puolelta asti parvekkeella kylmässä ja silti tuottivat hyvän sadon myöhemmin palstalla, en vain tajunnut harsottaa, sillä lailla olisi paremmin ehtinyt kypsyttää ennen halloja.

Tosi hyvin ehtivät tomaatit kypsyä kasvarissa jos laittaa tähän aikaan esikasvatuksen.

Minusta Kurpitsa lietsoo ja yllyttää kylvöhysteriaan noilla kuvillaan :smiley: Yritän täällä jankuttaa itselleni, että en voi kun ei ole lisävaloa. Taidan kuitenkin hakea kaupasta multasäkin odottelemaan…

Välke, sieltä kaupasta saa myös niitä lisävaloja, älä unohda sitä :))

Unohdin, huomenna menee ensimmäiset pelargonian siemenet multaan.

Ainakin Kurpitsa sai kuvillaan minut koukutettua huomenna tomaattikylvöihin...silmän isku

Siemenpusseja olen tutkinut tässä hyvän tovin. Aioin Nuun aikataulua noudattaa, chilit kylvän nyt. Syyskylvöt kävin katsastamassa ja tulipa hyvä mieli, Paeonia peregrinan isosta perliittipussista näkyi neljä juurta : ).

Lumi, enää puuttuu vain se lisätila :wink:

Aina on tilaa muutamalle purkille valohoitoon jos sinussa asuu’pieni puutarhuri’

Genesee, ihanko oikeesti perunaa siemenestä? Vaikkakin vaan kylvöhimoa laannuttamaan niin sittenkin kuulostaa aika…hmm… epätavalliselta. Uskonpa kuitenkin että olet siemenestä perunaa joskus kasvattanut, kauanko sellaiseen menee, parin kesän verran varmaan?

mielenkiintoista->yksi, kaksi ja kolme

edit - linkit korjattu...