2010 Kylvöt, Suljettu

Ainakin seuraavat kesäkukat odottavat kylvämistä. Jotakin listasta puuttuu varmasti…
sulonaamiokukka röllinurmikka kesämalvikki koreatörmäkukka koristeportulakka ruusunätkelmä lehtikaali nukenkaulus liekkinätkelmä reunuspäivänkakkara silkkikukka revonhäntä asteri nemesia kesäpäivänhattu kosmokset kirjosalvia pioniunikko daalia loistoperhoskukka keskipäivänkukka diana sarjasailio ihmekukka piiankieli kirjokierto isonolaana kehäkukat krassit

Et suinkaan kaikkia nuita aio vielä kylvää?? Eikös osa ole suoraan pihalle laitettavia? On siinä siemenlaumaa :slight_smile:

Sunkhaan mie niitä kaikkia nyt kylvä. Hukhaan niitten kansa sitten joutus.

Olen jaotellut ne kylvökuukauden mukaan. Ja juu, laitan sitten osan suorakylvönä

Huh, pistin ihan kokeeksi tuossa perennäkylvöjen ohessa multiin myös ainakin kuutisen vuotta vanhoja ketoneilikan siemeniä…ja kuinkas sitten kävikään: JOKAIKINEN siemen iti KAHDESSA PÄIVÄSSÄ! Ohhoh…on siinä vauhtia kerrakseen!

Koska kirjokierto ja keskipäivänkukka pitää laittaa itämään?

Salviat ja Vilmat kylvetty. :slight_smile:

Orvokit kylvetty ja yhtä petuniaa laitoin myös ja keittiön lattialla on multaa vaikka kuinka mahoton, sotkeeko kukkaan muu kylvöhommissa lattian ?

Esikkoja olen kyvänyt, mutta vielä eivät ole itäneet. Tulikin tässä mieleen, että tarvisevatko mahdollisesti kylmäkäsitteyn.

mulla on esikon siemenet jääkaapis, ei lopullista tietoa siitä, mutta Korpikello muisti mua tuollaisella pienellä siemen lisäyksellä, joten pari päivää oli siemenet mullassa lämpimässä ja sen jälkeen jääkaappiin

Maire jotkut esikot tarvitsee kylmä käsittelyn ja joku ei. <o:p></o:p>

Kauanko ne sinulla nyt on ollut kylvettynä?<o:p></o:p>

Jade kyllä sitä multaa on lattia täynnä eikä riitä keittiön lattia sitä on joka huoneessa.  Shock Hmm

Flower

Jadeliila, minä sotken kaiken kun mullan kanssa läträä, huoneessani ei voi edes äiti käydä, kun multakast ovat niin suuria ja siellä on niin kova sotku =D Minun koulimisteni ja kylvöjeni jäljiltä tietysti =D

Juu, ukko ei tykkää yhtään kun koko khh on ripoteltu multaa täyteen ja mukulat juoksee siitä yli ja vie kaiken keittiöön ja muualle. Khh:n kaappien alla on jos jonkin näköistä astiaa ja purkkia, jotka haittaavat imurointia eikä multapussi mahdu kuin oven taa, jolloin ovi ei tahdo pysyä auki jne. Kyllä on harrastukset tilaa vieviä. Onneksi isännän (tosin siistemmät) harrastukset vievät paljon enemmän tilaa ympäri vuoden, niin että tasoissa ollaan.
 mutta maaliskuu on ihan just

Kyllä minäkin sain eilen illalla tai no yötähän se oli negaa palautetta, keittiönpöydän alunen niin täynä multaa ettei lattiapintaa juuri näkynyt ja kylvöpurkkeja on pöydällä niin paljon että isäntä just ja just mahuttaa ruispalan yhteen nurkaan voitelun ajaksi, ei puhettakaan että siinä syömään mahtuis :slight_smile:

Täytyy sanoa että en kyllä sotke pahasti mullan kanssa mutta se johtuu siitä että itseäni inhottaa jos lattioilla on hiekkaa/multaa/roskia.

Pidän purkit multasäkin päällä ja laitan multaa kauhalla tms.

Tosin nytkin tuo iso multasäkki on ollut eteisessä kulkuväylällä monta viikkoa mutta ei se ketään muuta haittaa kuin minua itseäni.

Aluksi pelkäsin että jos uroskoira keksii nostaa siihen jalkaa kun pihalta roudattu mutta ei onneksi.

Mies kauhistuneena karjaisi keittiöstä että “täällä on jotain lääkepusseja -kuka ne on repiny auki???!!!” Minä sitten rauhoittelin että ne on niitä siemenpusseja vain joilla lapset leikkivät kun kylvöjä tehtiin ja siemeniä ihmeteltiin :smiley:

Keskipäivänkukan aion itse kylvää huhtikuussa…viime vuonna laitoin aiemmin ja olivat kyllä sellaisia roikaleita ihan liian aikaisin :smiley:

Kyllähän mullakin on multapussi altaassa ja purkit melkein siellä pussissa, mutta valitettavasti mulla ei kaikki pysy näpeissä. Meidän tukipoika joskus kysyi multa, että käykö mulle noin aina, kun he ovat paikalla. Jogurttipurkkin olin juuri levittänyt lattialle. Kerroin, että ei vaan joka päivä riippumatta henkilökunnasta ja paikasta. Hän näytti siltä, ettei tiennyt uskoisiko. Viimeistään silloin tajusin, että olen todellakin tässä suhteessa aivan omaa luokkaani. kun yhdeltä pienten lasten äidiltä kysyin, miten olet uskaltanut laittaa maton ruokapöydän alle. Tarkempi haastettelu paljasti, ettei heillä ole vielä koskaan kaatunut mehu tai maito lattialle. Jäin sanattomaksi. Meillä ei tarvita syöttötuoli-ikäisiä sellaisiin tekoihin. Valitettavasti lapset ovat tulleet äitiinsä. Mutta vasta yhden kylvöksen olen kipannut tänä vuonna nurin.

Paapelo, kiitos kun kerroit, mäkin laitan sit vasta myöhemmin

Joo, keskipäivänkukan laitan huhtikuussa ja kirjokierron vasta toukokuussa.

Kyllä mullat on pitkin poikin kylvöjen ja muiden ruukutusten takia, mutta siivoan ne hetimmiten pois, koska haittaavat itseäni kovasti. Olen tyytynyt hoitamaan sotkuiset jutut lattialla, niin ei tarvitse siivota sekä pöytää että lattiaa. Sitten tietysti jos on kerralla tosi paljon tekemistä, niin on "pakko" tehdä pöydällä että selkä kestää.

Minä teen kylvöjä ynnä ruukuttamisia pesuhuoneen lattialla vannassa. On lakaisun jälkeen helppo huuhdella loput murat viemäriin.