2011 Kylvöt, Suljettu

Kuinka ollakkaan tänään löysin itseni plantagenista etsiskelemässä siemeniä =) Mukaan tarttui paria erillasita tilliä, salaatteja, basilikaa,meiramia, minttua,kurkkuyrttiä.

Eilen kotona penguin siemen laatikkoa ja löysin vanhoja (n.6-vuotta) kehäkukan ja samettiruusun siemeniä. Tuleekohan noista enään yhtään mitään vai heitänkö suosiolla mäkeen?

Itävyys % vähän huononee, suurin osa varmaan itää jos on kuivassa säilytetty.

Ulkovarastosta noi siemenet löysin.

Minäkin olen suunnitellut kukkiksessa käyntiä, josko siemenet odottaisivat jo minua siellä :slight_smile:

Tuleekohan sitä taas kylvettyä vähän liian aikaisin ja vähän liian paljon. Ei kai

Tähän mennessä laitettu:

Sisälle: keijunmekko, tarhaorvokki "Pastiche", C. baccatum "Aji Cristal" & "Rocotillo twins", C. frutescens "Peruvian purple", C.? "Hungarian hot cherry", koruköynnös, Clitoria ternatea, lakritsijuuri, perholobelia, C. annuum "California wonder" & "Bolivian rainbow".

Kylmäkäsittelyyn: Akileijat "Roman bronze", viridiflora, canadensis, buergeriana "Calimero", vulgaris flora plena"Bordeaux barlow".

Geraniumit "Jester´s jacket", Choc-Leaf, pyrenaicum "Summer snow", Pink lace, versicolor.

Muut: Plantago major "variegata", Digitalis lutea "variegata", Clematis recta "purpurea", Adenophora triphylla, kakalia, Echinacea purpurea "Primadonna white", Primula alpicola "Alba", Digitalis ferruginea "Gigantea gelber herold", lamopeikonkello, Scabiosa rumellica, kirahvinkukka, etelänsiniherne, kallionauhus "Dark beauty", Iris spesies mix., Eryngium "Miss wilmott´s ghost", Eupatorium rugosum "Chocolate", Meconopsis "Lingholm", Kaiheorvokki (v. selkirkii) ja Linaria "Pink budgies"

Täältähän tuota kaipaamaani inspiraatiota taas löytyy :D. Kiitos. Pitänee lähteä laminoimaan nimikylttejä ja sitten purkit hankeen…

tarkistin äsken: viime keväänä oli ens kylvöpäivä 15.3.

sitten tarkistin allakasta ja totesin, että maaliskuun uusikuu on ihan alussa päin. siksipä meillä ensimmäiset kylvöt tehdään vasta 5.4.

• mitä nyt syksyllä jo kylvin vauvalaan perennojen siemeniä ja lumenluonnin jälkeen marraskuussa (23.11.) porkkanaa, tilliä ja taas kokeeksi punajuurta, vaikka melko varma olen jo, ettei se koskaan onnistu syyskylväen:-(

kylvöaikataulun, jota päivittelen tarpeen mukaan väsään sitten taas tuonne <-blogiini.

Miikos,onnea Clitorian kanssa. Viime vuonna meiltä (useammalta)se kupsahti.

Met ei vissiin kukkaan saatu sitä kartanolle asti

Kiitos, kahtena aikaisempana vuonna en oo saanu sitä ees itämäään… Jos nyt ei onnaa niin olkoon mun puolesta koko rehu

En tiiä miks son niin vaikia hoijettava

Pitäis vissiin tehdä kunnon salapoliisityö ja selvittää siitä aivan kaikki mahdollinen Jos sittenkin menee metsään niin ei ainakaan harmita

Niin just, pitäskö itenki vielä kokeilla

Kokeile ihmeessä :smiley:

Aattelin josko se kasvarissa kasvaisi. Ei kyllä oo vielä kasvariakaan mut ens keväänä pitäis olla.

Tänään kylvin sussut, eril. orvokkeja, paprikaa, begonioita ja mummonpalsamia. Tiedän, sen kanssa olen liian aikaisessa.

Täällähän on jo täys kylvötouhu menossa.  En ole kylvänyt syksyisten pioni ja helleboruskylvöjen jälkeen mitään. Pitäis kait jotain laittaa kylmäkäsittellyn, kun vaan nyt toimertuis. Mulla on joitakin siemeniä hankittuna matkalta, niitä lähinnä kylvän ja sisälle tietenkin, ei Canarian kasvit tunne kylmäkäsittelyä. Orvokin siemenpussit jäi viime vuonna kylvämättä, mutta en kyllä jaksa niitä vielä kylvää. Mä tuun hulluksi niitten sisäkylvösten kanssa.  Viherpiiperö, mitä kaikkea sä oot jo ehitnyt kylvää?

Nyt kyllä osa porukkaa tartee jotakin rauhoittavaa:D

Mä haluun nähdä millaisessa liemessä olette niiten taimien kanssa huhtikuussa jos tämä meno jatkuu:D

Mumimyy, veit jalat suustani :smiley:

Koko ajan tulee lunta lisää ja kevät on ikuisuuden päässä.

Onneksi minun siemenistä osa on vasta tilattu, niin ei voi hötkyillä.

Peukusta ei oelkaan vielä paljoa kuulunut :slight_smile: Oliko kiva matka? Minä en enää jaksa luetella kylvöjäni, jos teen niistä huomenna teille listan?

Mumimyy, minua ei niin vain saakaan rauhoitettua, varsinkin, kun minulla on suuri tila käyettävissä vain taimille, ja nyt kun on tuo natikkakin, se antaa ihan uudet ulottuvuudet :smiley:

Viime vuonna taimia oli parisataa, tuskin nytkään se paljon sen alle jää :smiley: