Niin noh…kyllähän mullakin noita eri lajeja oli itämässä aika useita ja onnistui ehkä 65-70%. Ehkä ihan hyvä ettei kaikki
Ottaa vaan vieläkin aivan tavattomasti palloon, että kun olin perustanut kasvihuoneen taakse vähän vähemmänorganisoidunnäköisen vauvalan, mihin istutin loppukesästä taimet (joille siis ei löytynyt juuri sillä hetkellä paikkaa - eli käytännössä melkein kaikki taimet :D), niin syksymmällä kotikulmilla käydessäni huomasin, että kaikki multa ja maa on vauvalasta kasveineen siististi kuljetettu pois. Isäukko oli huomannut moisen multaröykkiön “rikkakasveineen” ja siivonnut veks! Hieman siinä pohdin muistisairauksien mahdollisuutta, sillä hän oli itse seuranani pihassa kun taimia sinne istutin ja erikseen opastin missä niitä on, ettei tule tallotuksi tms.
Eli tästä motivaatio on hieman idutteluihin laskenut (joidenkin mielestä ehkä ihan hyväkin juttu :D) eikä toistaiseksi siis ole purkin purkkia. Tai…mitä nyt se syksyllä laitettu pioninsiemen jääkaapissa…ja purppuratuomi…tais olla joku kolmaskin
Natikka ollut päällä nyt 7 tuntia, olen aina välillä siirrellyt taimia kauemmaksi, sitten taas lähemmäksi. Sen voisi kohta sammuttaa, huomenna sitten pitää 12 h päällä.
Kiitokset vinkistä raipel, mulla pitäis olla jossain olemassa jo yks sellanen
Voi harmi PikkuPioni laoita ensi kerra iso kyltii missä lukee ETUNIMESI KUKKIEN TAIMIA EI SAA KOSKEA
Minä laitoin sussun siemeniä likoamaan veteen, huomenna voisi kylvää.
Joko nyt?
En malta kauempaa, jokin nopeakasvuinen köynnös on kiva, bataatin lisäksi, joka ei muuten osoita vielä elonmerkkejä
Mulla ois tossa pöydällä papukaijan siemenseospussi… kovasti erilaisia ja osaksi tuntemattomia siemeniä…pitäiskö ihan kokeilumielellä?
Mä kanssa tuota mietiskelin useasti kun meillä oli neitsikoita Suosittelisin kokeilemaan kuitenki suorakylvöä kesäkuulla. Voi alkaa ahdistamaan ku oletettavasti noi on kaikki nopeakasvuisia.
Meillä on Viherpiiperön kanssa nyt vähän samansuuntaiset aatokset. Laitoin eilen "itävyyskokeilun" nimissä pari kelloköynnöstä, yhden kalebassin ja yhden lehmänpavun multiin:) Voihan noita sitten katkoa, kun kasvavat.
Nää on vähän isompia: manteleita, hasselpähkinää, noi tummanruskeat kiinnostais. Niiden yläpuolella ilm. melonien siemeniä. Oisko noi keltaset riisiä? Ja kurpitsaakin löytyy
Mä täällä heilun sytkärin kaa ja polttelen pikkukärpäsiä… Mistä niitä aina tulee lisää!!!Pari päivää sit laitoin paprikaa, kesäkurpitsaa, sammaria ja kurkkuu, mikään ei oo vielä itänyt… Kai ne sieltä piakkoin tulee maanpinnalle.
onkohan Sienestäjä liian aikaisin noita lajeja
Kurkkua ja kurpitsaa ei vielä kannata… aikaisintaan huhtikuussa…
Tai no ehkä kilpakurpitsan voi laittaa
Sienestäjä ota imuri käyttöön, sillä saa kärpäset kohtuullisen helposti kiikkiin. Ei ne sieltä pölypussista pois tule.
Sienestäjä, olet minustakin liian aikaisessa. Olet pian lirissä, kun ne tarvitsevat paljon valoa ja alkavat kasvaa. Onhan sinulla jonkinlainen lisävalo?
Sienestäjä on kyllä liian aikaisessa, oli lisävaloa tai ei. Tai tietty jos on lämmin kasvihuone valoineen käytössä, mikäs sitten
Kunhan kokeilen miten itää Laitoin vaan 2 siementä jokasta vihannesta, kyllä noita vielä riittää… vähän liikaakin.
Mutta hennotko heittää ne sitten roskiin?
Laitan ne lumihankeen kasvamaan