2011 Kylvöt, Suljettu

Laitoin äsken kylvöastioiksi suunnittelemani kanisterit kylpyyn! Poika tuossa naureskelee, et kai mä kohta laitan niille kylpyvaahtoa ja pari ankkaa.

Tässä suora linkki tuohon "kylvöraamattuun"
http://tomclothier.hort.net/
Minusta hyvät  ohjeet  näissä mitä pidetään  sisällä  muutama viikko vien sen jälkeen ulos  lumeen  saavat siellä kylmä käsittelyn.
Varsinkin mulla on paljon niitä joista mulla ei ole mitään tietoa niin täältä löytyy  melki kasvi kun kasvi

Ok, tutkinpa sitten Tomclothieria oikein ajan kanssa. Ilmeisesti mun siemenet on näitä tavanomaisempia, jotka voi viedä hetimiten ulos.

Ikinä en ole näin aikaisin kylvöjä alottanut, mutta nyt tuli siemeniä kolmeen purkkiin. Chilit talvetettu ja vielä hengissä, joskin melko huonossa hapessa. Eivät taida tykätä yhtään joulukuusesta.

Tästä se lähtee

On englannin kielellä tuo kylvöraamattu, joten siitä ei ole apua meikäläiselle.

Siemenet vaan multiin ja toivotaan, ettei kaikki idä;D

Joku on nyt itänyt, en ole vielä tarkistanut, kuka. Pitää laittaa kasvivalon alle.

keijunmekkoa ja orvokkeja, tästä se lähtee :slight_smile:

Ensimmäiset siemenet - kurjenpolvea - laitettu multaan tänään aamuyöllä :slight_smile:

Voisin kylvää sussut ja uudet keijut huomenna. Samalla rupean odottelemaan ekoja siemenketjuja postilaatikkoon :slight_smile:

Pionikirjeen siemenet ja hiukan muutakin kaivettu lumihankeen. Multa loppui harmillisesti kesken ja pitää tarkistaa tuliko kaikki kylmää tarvitsevat varmasti jo laitettua.

Tänään tuli Korpikankaan kuvasto :slight_smile:

kitikat, älä sano noin.
silloin kun kylvöraamattua viimeksi kehuttiin - aiheesta - tein tämmöisen jutun. (kopion kopiona nyt)

kopioin tänne osan aikaisemmasta jutustani. jospa neuvoista vaikka olisi apua
"- englanniksihan se on, mutta numerot ovat kansainvälisiä ja ummikkokin oppii pian "kylvä", "siirrä" ja muut toistuvasti käytetyt sanat. - googlesta joudun hakemaan lat.nimet, koska vain hyvin harvat osaan ulkoa…
- loogisessa paikassa se on nuun laittamana Linkkejä kasvi- ja puutarha-aiheisille sivustoille sivulla 2.
- oma neuvoni on, että laittakaa kirjanmerkkeihin; saa sieltä sitten helposti esiin, kun tutkailee ketjukirje- tai tilauspussukoita:-)"

edit - kiitos hoyabella. "tomissa" tuota ei tarvita, kun siellä lämpötilat on merkitty -4 to +4ºC (24-39ºF) muualla usein kyllä.

Minäkin käytän juuri samaa lämpötilan muutos taulukkoa vaikka se on helppo laske itsekin vähenetään 32 ja jaetaan 1,8.

Minäkin olen sivut kopioinut kun viime vuonna kun sitä olisi tarvinnut ei sinne päässyt juuri silloin ja kun ei malta odottaa ja sitten heti kopion kun pääsi.

En minäkään lontoota osaa mutta viime vuonna sain hyvin täältä käännös apua. Muutamalla perus sanalla saa hyvin selville mitä tarkoitetaan.

Mumimyy, oletko koittanut Google -kääntäjää koskaan? Se kääntää sanat kyllä vähän hassusti, mutta kyllä siitä tolkkua saa.

Joo olen kokeillut ja sen käänöksillä saa nauraa.

Jeejeejeeeee, tuli mieleen chilien kylvö ja tsekkasin milloin viime vuonna ne kylvin -> 3.1. oli siemenet kylvetty ja jotkut lajikkeet oli sittenkin niin myöhäisiä että pitäis laittaa aikaisemmin. Nyt se sitten alkaa, voijeeeee, pussukat esille ja  kylvämään…

Nuu, ei siinä muu auta :smiley: