Oho, 600 sipulikissaa maassa. Kuinka paljon on vielä (kis-kis)pus-pussissa (eli istuttamatta)?
Varmaan kaksi kertaa vielä tuo määrä. Meidän nurkissa käy varmaan tosi outoja hiippareita. Tuovat meille kokoajan lisää kukkasipuleita.
Minä täällä hytkyn, mutta kyllä on sulla Havina urakkaa noitten sipulikissojen kanssa. Havina, meillä kävi tänään yks hiippari, joka antoi kaksi sipulikissaa, sain valita neljästä. Niitä on liikkeellä.
Sipulikissa on varmaan käyny meilläkin. Maahan upotettu jo kuutisensataa (pikku)sipulia täälläkin…
Ovatkohan vaarallisia tuollaiset hiipparit? Antoi sun sentään valita. Mun sipulikissat on tuossa ulkona verannalla, siihen niitä ilmestyy. Hiukan pelottaisi kohdata outoa sipulikissahörhöä.
Kauhistus, jos sellainen tulis pimeellä vastaan ja työntäis jonku oudonmuotoisen pussin käteen. Mutta nou hätä, vielä tässä alkaa sipulikissa-alet. Avot.
Ihan taas mykistää, kun lukee, mitä kaikkea Myskimalvakin yhden päivän aikana ehtii. Jos siivoisin auton ja autotallin, niin johan siinä vierähtäsi useampi päivä. Auto nyt menisi varmaan puolessa päivässä,mutta autotalli, huh!
Minulta kai tuo aika kuluu aatellessa, kun yhden päivän aikaansaannokset jää aika vaatimattomiksi:/
Tarpeeksi kun jurppii niin saa paljon aikaseks =)
Voi ei, sipulikissako se on kantanut hirmuisen kasan laukan ja tulppaanien sipuleita kasvarin lattialle? Hitsi kun se ei naukunut joko nyt näin lämpimänä syksynä voi ne istuttaa vai odotellaanko vielä.
voi ei, kun peukku alotti lukivirheen niin minä jatkan. ne on sitten sipulikissakärhöjä (ei hörhöjä)
Täällä on vain tavallisia kissoja.
Minulla on ihka oikea sipulikissa. Kun minä saan istutetuksi sipulit maahan, seuraavana yönä se on kaivanut ne maan pinnalle. Hyvästi hienot kerrosistutukset ja värilajitelmat sun muut suunnitelmat! Minulle riittää tätä nykyään, että saan sipulit pysymään mullan alla.
Laita mullan pinnalle jauhettua valkopippuria
Onko mä poikkeuksellisen laiska? Yritän selvitä lehtien haravoinnista kolmen kerran taktiikalla: Yksi kunnon haravointi syksyllä ja pieni paikko juuri ennen lumisadetta ja sitten keväällä kerran.
Nyt on vielä niin paljon lehtiä puissa, että ensimmäinen kierros saa vielä odottaa.
Siehän oot ahkera. Isäntä ruohonleikkurilla just silppuaa nurtsille tippuneet. Muuten minä ootan et kaikki tippuu ennen ku edes otan haravaa käteen ja survon niitä pensaiden alle ja kukkapenkkeihin. Jos ehtii lumi tulla, niin sit haravoin vain kerran keväällä. Ja silloinkin tungen lehtiä pensaiden alle niin paljon kuin mahdollista.
Siis en survo haravoita pensaiden alle, vaan niitä lehtiä ;D
Jos Petraaa on poikkeuksellinen, niin sitten olen minäkin. Mitäs niitä nyt turhaan haravoimaan, ensimmäisen kerroksen voi ajaa silpuksi ruohonleikkurilla ja sen viimeisen myös. Siinä välillä sitten voi haravoida kerran kunnolla. Oikeasti mä kyllä toivon, että tulee kunnon myrsky, ja vie lehdet pellolle ilman mun apuani. Joku hölmö on vaan istuttanut jotain tuulensuoja puita sen verran, ettei taida nyt tuulet sitten ihan näitä haravointi hommia ainakaan tässä meidän etupihalla tehdä.
Juu minä en kyllä haravoi yhtään kertaa…
Kerään ruohonleikkurilla minkä kerään.
Meillä ei oikein isoja lehtipuita olekaan, ja nekin mitä on, on enemmän pihan laidoilla. Eli ne vähät, mitä lehtiä on, eivät ole mua koskaan haitanneet, ei ole siis ikinä haravoitu. Eilen isäntä ajoi nurtsit, siinäkin niitä varmaan vähän silppuuntu. Tähän aikaan ei olla enää nurtsisilppuja kerätty.
Hah, viime syksynä kun tällaisilla työssäkäyvillä venyi haravointi vähän myöhäiseksi (iltaisin oli pimeää, viikonloppuisin satoi - joo, ja laiskotti), niin naapurin eläkeläinen pykäsi kanaverkosta tilapäisen aidan tonttien väliin etteivät lehdet lentäisi meidän puolelta hänen tontilleen ;D. Hiukan kirpaisi. Ja huvitti.