Tässä on sellaisia lieventäviä asianhaaroja, että meikäläinen on oikeasti superboheemi ihminen, leikki-ikäisetkään ei vedä vertoja sotkuille, kun mä lukuisissa projekteissani oikein vauhtiin pääsen. Ja tammi-helmi-maaliskuussa, kun lähti lapasesta nuiden siemenkirjeiden kanssa, niin oli kodinhoitohuone kyllä pommin jäljiltä. mieheltä paloi käämi ja lupasin, että hoidan huhtikuusta alkaen kylvöt ja koulinnat pihamaalla ja jollen, niin se saa viskata purkit ulos. En olisi uskonut, että näin käy, mutta kävipä vaan. Nolosti oli nieltävä kiukku, vaikka kyllä mä marttyyria näyttelin:-)
Meillä mies ei kertaakaan ole sanonut mitään vaikka kevällä keittiö tulvii multaa, purkkeja ja siemen pusseja ei ole kodinhoito huonetta eikä muutakaan omaa huonetta pahimassa tapauksessa valtaa vielä ruoka huoneen pöytää purkeilleni laittaa kiltisti talous paperin palan pöydän kulmalle ja siinä voitelle leipnsä niin ei tartu multa pöydältä leipään. Väliin en siivoa jälkiäni kun homma jatkuu seuraavana päivänä niin mitäsa sitä turhaan siivoo : )
Eikä ikinä koske mun purkeihin eikä viskele kasveja ulos joskus on kysynyt jostakin paperista missä on mun kirjoitusta ja on pudonnut lattialle että onko tärkeä vai kuuluuko roskiin
Mumimyyn miehellä oikea asenne; noin pärjää penttiläisen kanssa!
Siis mulla on nipo isäntä täytyy vetää tää kortti seuraavaksi kehiin, kun se siivoo kodinhoitohuonetta kiukuspäissään.
Minä mylvin tänään miehelle, että “sä oot laittanu pahvikeräykseen ne maitopurkit, jotka mä olin tiskannu” ja mies siihen, että “ne on siinä sun maitopurkkikassissa”. Ja perään vielä: “En kai mä uskaltais täällä yhtään maitopurkkia laittaa kierrätykseen…”
Mulle tuli ihan huono omatunto kovasta komennuksesta
Naapuritkin on saaneet osansa. Mä en ole tykänny 1,5 litran purkeista taimikasvatuksessa, ja kun ilmoitin sitten, etten tarvitse enää purkkeja, naapurin isäntä totesi: “Ai me saadaan alkaa taas ostaa 1,5 litran purkkeja!” Olivat ihanat siirtyneet litran purkkeihin siksi aikaa kun mulle piti kerätä niitä!
Vilhelmi76 onko sun miehellä joku harratus tai kerää jotkin. Nyt painat tän asian mieleen ja sitten sopivassa tilaisuudessa lohkaiset oikein mojovasti tai annat vahinkon kiertää viskaa joku sen juttu ulos tai roskiin.
Meillä mieskin harrastaa puutarhaa juttuja sillä on tämä hyötykasvi puoli mä kasvatan taimet ja se laittaa ne sitten maahan ja hoitaa tänään koko päivän laittanut maata kuntoon sipuli, kaali, perunaa ym varten mä itse laitan kurpitsat ne on mun juttuja ja sitten kukat kuluu mulle tai sillä on rondo alue mihin mä en puutu
Meillä myös mies kysyy kaikista purkeista mitä tulee kaupasta saako poltaa tai laittaa roskiin. On usein ostanut jotakin ruokajuttuja siksi että siinä on hyvä purkki mun kylvöille
Mun trukkilavan idea! täällä se tulee…
Kuva on otettu muutama päivä sitten perustamisvaiheessa. Kaksi takimmaista lavaa on täytetty mansikan taimilla. Olin ne tuossa juuri istuttanut ja olivat vielä ihan onnettomia ja vähän kuivastakin kärsineitä. Tänäiltana tuolla on jo ihan oikeat taimet välissä, lehtiä pukkaa kummasti. Ja tuo mikä kuvassa on vielä ihan ilman multia, on se salaattilava. Joka väli eri salaattia. Erottaa hyvin mihin on kylvetty ja kastelu on helppo suorittaa niin että kaataa veden tuohon välissä olevalle laudalle niin valuu kivasti siemenvaon reunoille eikä nosta siemeniä minne sattuu.
Ja mustaks maalasin osin ulkonäkösyistä ja osin siksi, että lämpenee varmasti hyvin.
Tuohan on loistava idea, nyt minussa heräsi tahti varastaa - siis tuo idea!
Ja meillä muuten mies sai jo huudot siitä että ei tajunnut mennä suojaamaan tuulelta mun pihalla olevia kurpitsoitani ja yks Jorma katkes. Oli änäiltana kumman avulias ja tuli perässä pihalle ja kyseli että mitkäs kaikki pitää kastella ja mitkä peitellä.
Mä tossa nimittäin jo tiuskasin että en uskalla lähteä lapseni valmistujaisiin kun saan pelätä että mies tappaa mun koko kevään työn parissa päivässä.
Ainakin se nyt yrittää. Kertoi katsoneensa jotain ohjelmaa että mansikan taimet pitäs kastella aamulla, ei muistanut miksi. Valaisin sitten että se märkä maa kerää päivällä paremmin lämpöä ja suojaa siten myös hallalta.
Mä olen vallannut koko takakuistin itselleni ja kasveille. Mies haluaisi tähän aamukahvipöydän ja leposohvan, mitä tässä joskus oli, mutta on ollut ihan hiljaa vaikka ei ole päässyt toteuttamaan haaveitaan.
Joo varasta vaan, mä taisin varastaa ton idean jostain Pinterestin kuvasta, tosin maalaus tuli sitten “omasta päästä”
On teillä kyllä miehet sopivasti tossun alla jos sietävät huutamista koska haluavat käyttää keittiön pöytää/kodinhoitohuonetta normaalisti tai jos vahingossa nakkasivat maitotölkkejä kierrätykseen. Täällä ei huutamista kyllä suvaittaisi, toisaalta en minäkään halua mottoripyörän osia kyseisille paikoille.
Voi ei! Mitä mä nyt teen… Kun kylvin kurpitsat ja kurkut vessapapru-hylsyihin, ja nyt nuo mokomat hylsyt on alareunastaan homeessa Pitäiskö mun siirtää kaikki johonkin muoviruukkuun…? Maahan en voi laittaa ennenkun parin viikon päästä, kun en ehdi aiemmin saada istutuslavoja kuntoon. Ja oisko parempi siirtää kaikki heti vai sitä mukaa kun/jos itävät?
Ei se ole vaarallista, home on hajottaja, ja hajotus jatkuu paremmin sitten kasvualustassa istutuksen jälkeen…
Huh, siispä annan niiden olla rauhassa homeineen…
Jollain tainnut vähän livetä kasvatukset hallinnasta, eikä tässä ole edes kaikki. Siemenet näyttävät itäneen oikein erinomaisesti ja kaupasta on kannettu vielä lisää taimia.
Kuukkeloikaa pallet garden, niin löytyy kuvia ja juttuja tuosta Pihapihlajan käyttämästä kuormalava systeemistä.
Kattokaas! Minä vähän siivosin kun näytti niin kaamealta tuossa kuvassa. Ostin tuollaisen halvan minikasvarin, johon nuo kennostot sopii täydellisesti eikä havunneulaset lentele purkkeihin.
Mutta näitä purkkeja löytyy sit muualtakin