Nyt on kaksi Minibel tomaattia itänyt ja sitruunaeukalyptuksen taimia näkyi myös purkissa aamulla
. Basilikaa kylvin uusintakierroksen 6.1 ja nyt on molemmissa purkeissa jo paljon pieniä basilikantaimia
, ne on tosi nopeita. Tänään aion illalla kylvää laventelit.
Mielenkiinnolla odotan kuinka kauan kestää ennen kuin Wisterian siemen itää (jos itää ollenkaan) . Pannuhuoneessa mulla on kaksi kylvölauttaa pannun päällä täynnä chilien siemeniä. Ja sinne vein myös edellisiltana multapurkkeihin kylvetyt chilit itämään. Josko se lämpö laittais itämiseen vähän vauhtia.
Pitää kaksin käsin vielä mopostaan kiinni
1.1 kylvetyt keijunmekot on itäneet!
Hahaa, yksi pieni häntä pilkistää keijunmekkopurkissa. Se vissiin säikähti itämään, kun sai kunnon leninkipuskan (kiitos rayalle vielä kerran) viekkuun esittelemään lehtiään.
Tupakitkin vihertää purkeissa, kerrankin onnistuin minisiemeniä ripotteleen niin, ettei purkki näytä sirkkalehdillä leväesiintymältä. Wuhuu! Chilit nuilottaa vieläkin. Pittää viiä ne saunomaan lattialämmityksen päälle, jospa ne siitä innostuis.
No nyt itää. Keijunmekot itivät tosi nopsaan, meni vain 6 päivää.
Huomasin töistä kotiin tullessa että eka Peri Peri chili on itänyt, jihuuuu…
Kauhea kylvöhysteria teillä! Mä ajattelin ehkä laiskasti järjestellä pussukat johonkin rotiin tän viikonlopun aikana
Hih, taitaa tosiaan hysteria iskeä. Kaikki lobeliat ja petuniat railakkaasti itäneitä, kelloköynnöksen niskoja 13 näkyvissä, tomaatit erittäin ahkeria, paprikat ja muutama chili tulevat vähän hitaammin perässä…että silleen
Keijunmekkoja kylvin eilen :))ja vähän lisää petunioita siemenkirjeestä.
Pitäiskös koittaa miten "PelleHermanni" petuniasta kerätyt siemenet itää? Ois mielenkiintoista nähdä millaset kukat siihen tulee
Ja kylmäkäsiteltäviä pitäis alkaa pikkuhiljaa suunnittelemaan.
Mie keräsin sellaisen sinililan pikkupetunian siemeniä viime syksynä. Kukki oikein kauniisti työpaikallani ja nyt on itänyt ne siemenet erittäin kauniisti täällä kotona :))
En vaan tiedä, mitä niistä tulee.
Rapunzel, luulet vaan. Kun alat niitä pussukoita järjestelmään, niin huomaat pian kylväneesi ihan vain ohimennen jokusen kymmentä siementä
Saattaa olla. Ehkä pitää lykätä hypistelyäkin vielä eteenpäin
Mä olen maltillisesti ostanu tänään pussillisen multaa. Katoin tossa,että milloin kylvin viime vuonna. 14.1., eli kai täs täytyy ruveta hommiin.
(oli kesä oli mopo,oli kesä mopo,mopo…)
Minua vielä tympäsee koko siementouhu. Ajattelin laittaa hankikylvöt kohta, mutta sitten en laita tänä vuonna sisälle mitään. Vasta huhtikuun lopussa kasvariin, ja sittenkin vain krasseja, perhoskukkaa ja ehkä hajuhernettä. Mutta ajattelin tuhottomasti laittaa esimerkiksi krassia, Koko piha vaan täyteen. Ensi kesästä tulee krassikesä. Välillä pääsee vähän vähemmällä. Tai sitten ei
Korvamato mopo mopo, apuaaaaaaa
Kiitti Kyssis!
Kurppa (hankikylvöguru) ei taida olla linjoilla,mutta kysymys kuuluu: mitä tehdä kun sitä hankea ei ole? Jos nyt kylvän,vien ulos ja sataa vettä kuin sademetsässä ja sitten pakastuu? Jäätyy? Tuhoutuu?
Sen takia odotan vielä, että lunta tulisi. Ei mikään hoppu niiden kanssa. Nimilappuja voisi pikkuhiljaa alkaa tekemään.
Laitanko Kyssis postissa tulemaan?
Jos Myskis lumesta puhut,pukkaa kolalla tai jollain vehkeellä alamäkkeen ja osote: meille ! Mie otan vastaan.