Hmph, arvasin ettei mies suostu perennapenkin laajentamiseen. Toisaalta, minkäs hän mahtaa, jos otan lapion ja laajennan penkkiä anitan vinkin mukaan.
Eilen kolusin nettiä etsiessäni poistetun puskan tilalle jotain uutta. Ehkäpä ostan siihen sinertävän/lilan jaloangervon.
Silloin mulla on tzäänssiä esim. ensi keväänä tai tulevana syksynä laajentaa penkkiä ja istuttaa sinne jotain sinistä.
Paljon vaikeampi hoitaa pikkupenkkejä kuin yhtä isoa. Vaikeuttaa nurtsin leikkuuta, ja sulla tuolta takaa/välistä pitäis aina kitkeä rikkikset ja heinät.
Niinpä... Vaan sanopa se tuolle miekkoselle. Hmph
Toisaalta, mies ottaa parhaillaan päiväunia, joten nythän mulla olis hyvä hetki liueta paikalta pihalle: "Oho! Kaivoin vaan niitä eilisiä juuria vielä ylös..."
Ei pidä kaikista asioista kysellä;)
Isoissakin penkeissä on haittansa. Olen tuskaillut isohkojen penkkien kanssa jo pari iltapäivää, kun pitäis päästä keskelle penkkiä rikkiksiä poistamaan ja mennessään /tullessaan katkoo tai talloo jotain arvokkaista kasveistaan. Nyt juur nyhdin innolla vuohenputkia, ja eikös vaan ollutkin jo katkennut trillium kourassa, se olis kukkinut ihan pian. NYYYH.
Viherpeukalo…minulla on kukkakukkulalle tehty kivistä piskuinen polku… toki joskus horjahtaa…mut kyllä se helpottaa. Havupenkkiin isäntä teki KIVIPURON jota myöten on helppo tallustaa siivoomaan.
Mielestäni iso penkki on hyvä, jos astinlaattoja on sopivin välein.
Rounloppia siveltimellä kannon nokkaan niin ei pajukaan kasva !
Kovaa myrkkyä se on eikä huvikseen tuu siveltyä sitä mihinkään muuhun kuin valittuun kohteeseen.
Iso on minullakin penkki ja aina meinaa laajeta.Hankalaahan sieltä on siivota,mutta onneksi olen tyyppiä “anna kaikkien kukkien kukkia” kunhan pahimpia roskaheiniä saan pois.Laattoja olisi nyt joutilaanaa,pitää kesemmällä katsella tyhjiin kohtiin astinpoluiksi.Niin,että,en ole varmaan kisailukelpoinen teidän tiukkojen siistimisienne kanssa,mutta “mä olen mä enkä muuksi muutu” elämä on elämistä varten,ei kaikkia roskaheiniä saa pois kuitenkaan.
Tourangelle, kirjoitat viisaasti. Tämä alkukevät vaan on niin pahaa aikaa, kun isommatkin perennat on niin matalia, että rikkarehut täyttää penkit. Kesällä on helpompaa, isojen pionien juurella ei mikään juur kasvakaan.
Riippapaju tuli parturoitua
Kuva?
Kiltti mies kun tottelit =) Hui, onpas hän…leikelty? Varsinainen ympärileikkaus.
Joka kevät se pitää parturoida, siitä se ikään kuin kasvaa.
Kuvittelin et olit nipsiny vähän sieltä vähän täältä. Mut laita joskus myöhemmin uus kuva. Aika veikee toi runkosolmukehärpäke.
Siinähän oli maahan asti ulottuvat oksat ja nyt jäljellä vain pätkät ylimmistä. Syksyllä taas on kuin sateenvarjo
Hauskan näköinen, vähän kuin tippaleipä
Paju-ketjussa sivulla 7 on jonkun vuoden takaa kuva ennen leikkausta
Olen himoinnut niitä pieniä pyöreitä laattoja penkin sisään…muttei sielu ole antanut periksi ostaa ( hintavia )…ne olis jotenkin taviksia laattoja nätimpiä. Ratkaisin ongelman tekemällä pikkukivistä pieniä polkuja.