2014 Vuoden Ulko- ja pihapuuhia, Suljettu

Kyllä siellä luki tilkkuja, ei tikkuja - ei ollu kirotusvirke vaan jonkun sortin lukihäiriö taas(mulle tulee yhtenään, poistan tai lisään jopa tavuja, ei kylläkään mua ole siitä diagnosoitu).

Raya, hyvä juttu=) Tietää itekkin käyttää tuota kuivabetonia,jeps=)

Hihhih… Tourangelle, hyvä idea 8D))).

Mulla on tuo aivosumu sen verran sakea, ettei mikään ihme,
vaikka kirjoitusvirheitä mulle tuleekin:)

Asiasta toiseen, eikös tääkin liity otsikkoon, kun kävin sitten katsastamassa

meidän kylän kaatopaikalla pihojen siivouskasvijätettä, ja varsinaisen löydön teinkin,

3 isoa puskaa Skopoliaa, Pikkusydäntä sellaista harmaalehtistä, ja jotain keväällä

kukkivia sipulikukkia. Kuka on niin ikävä ihminen, että tyrkkää Skopoliaakin kaatikselle?!

Sain kaivettua yhden isomman puskan palasina. Henkeni kaupalla yritin toista puskaa

kamalan kivirotkon reunalta, mutta luovutin, kun oltais pudottu molemmat, minä ja se puska.

Kamalasti kukkia niissä pensaissa, hienot=)

Sitt kiehtois tehä joku sentyylinen iso kukka kun on kuva siinä lehesä, tarttee katella joku tarjotin/lasivati/tai vastaava millä tekis terälehtiä, upottas nurmikkoon sillai että vois ruhonleikkurilla pyyhkästä yli.

Raya, repesin nauramaan... ruhonleikkuri...=D))))

Joo, se kukka oli hieno. Ne askelmat mua kiehtois kans aikas lailladevil

No, niimpä näkkyy olevan, mutt olokoon, en korjaa änskälläkään.

Juu askelmat ja sitt styrokstiilet, ei paljon painas, aikamoinen nyhrääminen vaan tekemisessä.

Et saakaan korjata, toi oli hyvä=)

Nää kirjoitusvirheet ovat sitten hauskoja! Muistan aikoinaan, kun joku levitteli ruhosilppua pensaiden alle tai jonnekin... Ai kauhia. Gallupit-osiossa on Uuden Pentin typot-ketju, jonne näitä ratkiriemukkaita kirjoitusvihreitä on koottu enemmänkin. Pitääkin mennä taas niitä lukemaan ja pidentämään ikää. ;)

Ruhosilppu olis kyllä tehokasta lannoitetta. Kannattaa kuitenkin kompostoida ensin? :stuck_out_tongue:

E.MADIGAN …kiva vinkki mutten käsi-invalidina pysty askarteleen mitään kivaa :slight_smile: Virkkaaminenkin piti jättää … Raparperilaattojakin mieleni tekisi jos pystyisin tekemään.

Nasty 76 Taidan arvata missä kävit Tuusulassa … liike on ihana ja valikoimaa piisaa eikä sinne vartiksi piipahdeta ! Tunti menee herkästi ja toinenkin kivuttomasti.

Josko pihalle jotain kevyttä tekemään kunnes alkaa sataa, tuntuu kylmältä.

miraemmi: juu se liike on niiiiin ihana , ettei sieltä kyllä helpolla pois pääse. Meiltä on onneksi suht pitkä matka sinne (suhteellista tosin) ettei ihan voi joka päivä käydä, mutta on matkan varrella kun anoppilaan mennään.

Nasty 76 niin Orimattilasta olisi lyhyempi matka tuonne mustilaan mutta se on ihan eriasia kuin tää hyrylän pulju ! Sen piskuinen sivuliike on tässä ihan meitin lähellä…mut aika kälynen .

En ole ennen käynytkään mustilassa. Itse asiassa olen yrittänyt kartoittaa näitä lähiseudun paikkoja taimitarhat,kukkamyymälät,jne jne. Muutin Orimattilaan vasta muutama vuosi sitten ja olen yrittänyt etsiä vaihtoehtoja…ei vain tunnu hirveesti löytyvän (tai en löydä). Onneksi tuon Tuusulan paikan isäntä tiesi ja se on kyllä hyvä …ja hintavakin.

Voi kun löytäskin skopoliaa jostain,pitäsköhän mennä kunnan maankaatopaikalle,en sentään.

Kävin äsken paikallisella kirppiksellä kukkaostoksilla.

Sisko vinkkasi, sanoi että hällä on joku hassu kukka ja lueskeli lappuaan, no skopoliahan se.

Lähdin samalta istumalta kirppikselle.

No sieltä tarttui mukaan varsinainen aarresatsi.

Masmalo, skopolia, klintoniaa, keltapeippi herman´s pride(ihana), virginiantädyke, bulgariankellukka (geum bulgaricum), lenkoukonhattu (aconitum kusnetzowii), kuu-ukonhattu (aconitum anthora), maksaruohoja, kattomehitähtiä, maurin makea vadelma, ym ja koko satsi maksoi alle 20 euroa.

Nyt tarttis alkaa noille asuinpaikkoja keksimään.

Mä oon niin tyytyväinen mun satsiin.

Oho:) Olipa siellä kaikenlaista ihanuutta.

Ei täällä kirppiksillä tommosia aarteita oo, suokukalla kävi hyvä säkä.

Suokuokka…ei tääl oo tollasii kirppiksii ! Viherkäisiä lehtiä bongaan kyllä !