Lobelia oli tosi helppo. Semmosia tupsuja vaan kasvatat. Pistät säälittävän näköisinä rimpuloina amppeliin, ja parin viikon päästä siinä onkin upea lobeliapehko. Ja komistuu vain koko kesän ajan.
Minä olen kylvänyt lobelian joskus maaliskuun lopulla, vois olla parempi jättää vasta huhtikuulle, on niin nopeakasvuinen. Ennen laitoin vähän aikaisemmin jolloin jouduin leikkaamaan niitä, koska ne kasvoi leveiksi ja tuli tilan ahtaus. Leikkaamisesta ne ei ole moksiskaan.. Kun ne on ahtaasti, on vaarana että ne alkaa homehtumaan keskeltä. Tämmöisiä kokemuksia mulla on lobeliasta.
Kiitos lobelia-vinkeistä! Mulla siintää silmissä kuva runsaista ja tursuavista parvekelaatikoista täynnä erilaisia kukkia ja riippalobelia olisi siellä väleissä hentoisena lisänä. Saa nähdä mikä on lopputulos
Tilasin myös heliotrooppia, sen saa varmaan kylvää heti.
Minoon kylyvänny heliotroopin keskiviikkona.Ei näy vielä pinnassa
Minä aioin tukkia lobeliaa joka rakoon ens kesänä. Varsinkin petunioitten kanssa on söpö.
Ystävälliseltä penttiläiseltä saadut Peterit on jo kylvetty. Kyllä vähä hämmästyin kun kattoin kuuklesta kuvan.
Toimiikohan lobelia myös perennapenkin täytteenä?
Toimii! Tämä on suihkulähteen kulmasta, mielenkiintoinen yhdistelmä kurjenmiekkoja, kotkansiipeä, lobeliaa ja sammaria. Sammarikin viihtyi puolivarjossa ja kosteassa paremmin kuin paahteessa... Sulassa sovussa olivat kaikki.
Jees! Sinisiä kesäkukkia ei kauheasti ole niin laitanpa lobeliaa. (Kauppilassa näkyy olevan siemeniä myynnissä, eikä kauhean kalliitakaan...) Jos on nopeakasvuinen niin onko kukaan kokeillut suorakylvöä avomaalle?
Sinisievikki on tosi nätti kans perennapenkin täytteenä. Kuvat ei anna sille oikeutta. Varsinkin varjommassa ne hohtaa kaunista pastellinsinistä.
No sitäkin sitten pittää laittaa :) Olikos muuten Liinukan kuvassa (omia kuvia vapaasti/Pihakuvia) samettikukkien vieressä tuota sinisievikkiä? Muoks: eikun tais olla sinitähtöstä...
Ja lobelian sinisissä on erittäin kaunis se keskisininen (Cambridge Blue Korpikankaalla) ja eri sävyn siniset sekasi on vieläkin kauniimpi. Ja riippa- sekä normi lobelia sekasi on myös hieno.
Juu on sinitähtöstä, tosi ihana, mun suosikki myös. Kukkii koko kesän ja kestää sadetta, tänä vuonna kokeilen valkosta. Älä kasvata suorakylvönä, ei kerkee. Nyt lopetettava, anoppi kylässä
Ohhoh! Onpas erikoisen näköinen öh… hedelmä tuo Peter Pepper. Tuota pitää ehdottomasti saada! Onko kenelläkään muutamaa ylimääräistä siementä? Vaihturisiemeniä varmasti löytyy.
Kellohunajakukka on kans ihanan sininen ja oon kylyvänny sen aina suoraan avomaalle kukkapenkkiin.
Maariankello, Jässikällä ainaki on ku tännään se vasta niistä höpisi
Kellohunajakukkaa yhden kerran olen kokeillut, mutta iti huonosti ja kitui, mutta ne pari kukkaa olivat kyllä kauniita. Pitäis varmaan antaa sillekin toinen mahdollisuus.
Maariankello,mulla on peterin siemeniä,mutta saan ne ens viikolla ku ne meni vahingossa Ouluun pojan mukana.
Karvari, piisaisko mullekkin pari? Luulen, että löydän vaihtarin sulle.
Viippu,kyllä piisaa.Laita yvllä os niin laitan tulemaan ku saan siemenet.