Mä laitoin pipelot eilen illalla lautalle köllöttelemään ![]()
Korpikankaalta tuli eilen tämän kevään eka siementilaus
tilasin sieltä syyssyrikän, krassien, illakon, muutaman tuoksuherneen ja aivan ihanien samettikukkien (French) Chasca siemeniä. Suloisia pallerosammareita ![]()
Ai jestas, Chasca näyttää ihanalta...
Minullekin tuli Korpikankaan luerttelo mutt en ole siihen vielä tutustunut. Tiedän, että sieltä löytyy vaikka mitä ihanuuksia mutta nyt kyllä olisi viisainta olla tilaamatta. Jos vaikka sitten keväämmällä osta Särkän perennataimistolta jotain kivaa. Haaveeni olisi köydä Valkeakoskella Barkholtin taimistolla mutta kesään on vielä aikaa.
Minuakin kiinnostaisi kokeilla tuota Pipeloa kun siitä on niin paljon puhuttu. Tietäisinpä sitten mistä puhutte. Jos jollakin on pari siementä niin täältä löytyisi niille hyvä kasvatuspaikka.
Juu joku valtava siemenkirjanen tuli postissa ja niiiiin pientä pränttiä, että heti löysin herneet… nenästäni. prkl…
Jalomarja, laitoin yv äsken ![]()
Täytyypä lähteä pesemään pölyt kylvötamineista, ens viikolla tulee siemenet! Ihan mielenkiinnosta tilasin pussillisen “kivikukan” siemeniä, kiva kokeilla jotain uutta ja ihmeellistä!
Olipa urakka. Nimittäin kauvautua kasvihuoneeseen. Lunta oli reisiin asti. Kylvöt sain onneksi raahattua kolassa vetämällä. Kasvarin ovi oli puoleen väliin asti lumen peitossa, eikä hommaa helpottanut yhtään lempeä tuuli suoraan Siperian periferiasta. Mutta nyt on ainakin jotain siemeniä viety vilustumaan. Kevättä odotellessa.
Sisällä lämpimään pääsi kymmenkunta chiliä sekä 3 dynollista mitäpä muutakaan kuin orvokkeja.
Lissut saa vielä odottaa. Jos sitten helmikuun alussa petunioitten kanssa kimpassa.
Nyt tilasi kaks pluggboxia Chilitarvikkeesta.Sielä oli postituskulut 8.50 ku hyötykasviyhistyksellä 12.50 .
Mie sain eilen ensimmäiset perennakylvöt haudattua hankeen. Pikkasen oli satanut lisää lunta, onneksi.
Mut kuvitella, että reisiin asti :D, kiva…
Pitääkö lumihiutaleen siemenet peittää?
Orvokkia, suippopaprikaa ja ahkeraliisaa tulin jotenki vahingossa kylväneeksi. Ensimmäiset värinokkoset itäneet, mikä ihana näky! ![]()
Mä olen ollut niin pihalla täältä, että unohdin kokonaan jo käyttäjätunnuksenikin… Mutta siemenluetteloita on jo ahkerasti selattu ja tänään laitoin ensimmäiset 18 lajia hankikylvöjä purkkeihin. Keijunmekot pitäisi istuttaa myös pikapuoliin. Jahka joulukuusen saan viskattua pihalle pääsen paremmin purkkien kanssa levittäytymään ![]()
Anopin kanssa mietittiin, että miten kelloköynnöksen saisi kukkimaan - vartta pukkaa, mutta kukkaa ei. Mutta kohti uusia pettymyksiä, siemenet pääsevät kylvölautalle jossain vaiheessa. Mihinköhän laitoin syksyllä talteen kerätyt paprikan siemenet?
Minulla on pulma. Haluaisin niin buddleja alternifolian, ehkä jopa buddleja alternifolia argentean siemeniä - mutta en löydä mistään. Seemnemaailmassa on ollut, mutta ei ole enää. Onko ideoita?
Ootko ebaysta kattonu?
Juu ![]()
Sanokaa joku pitääkö lumihiutaleen siemenet peittää että saan tuon multapussin pois tuosta ja pääsen saunaan ![]()
Peitä puolet
.
Jätä nyt pinnalle ja mene saunaan, voit myöhemmin laittaa multaa päälle kun tiedät paremmin :)
Oikia vai vasen puoli astiasta?![]()