Nasty76, siis nimenomaan idätän siemenet siinä. Viime keväänä ekan kerran tuota kokeilin.
Täältä löytyy ohje kissanhiekkakylvöihin ja muitakin niksejä, joita kannattaa katsoa.
Nasty76, siis nimenomaan idätän siemenet siinä. Viime keväänä ekan kerran tuota kokeilin.
Täältä löytyy ohje kissanhiekkakylvöihin ja muitakin niksejä, joita kannattaa katsoa.
Minä idätän Biolanin Kylvö-ja taimimullassa, siitä koulin sitten ja käytän jäljelle jääneen uudestaan. Kylvölautasta en tykännyt ollenkaan, koska siinä siementen siirto oli niin tarkkaa puuhaa jotta rikoin niitä juuria siirtäessäni. Ja piti vahtia ettei ne juuret kasva liian isoiksi.
Taidan minäkin kokeilla sitä kissanhiekkakylvöä seuraavaksi.
Minä aion kokeilla myös.Oon idätänny lautalla Chilit,paprikat ja tomaatit ja minusta se on kätevää ja nopiaa.Muut oon laittannu taimimultaan ja normi multaan.Pakkaa tulemaan niitä purkkeja palijon,en kyllä ymmärrä miten niitä niin tulee…
Banskut pääsee tänään multaan
Jade,banaanejako kasvatat?
Juups
Jokos huovinkukan ja lumihiutaleen voi kylvää?
Lumihiutaleita oon kylväny jo ja lähinnä koe-mielessä, omista on siemenet, talvetuksessa on 2 joten niistä pistokasvärkkiä. Huovinkukasta en tiiä.
raya,onko noita hiutaleen siemeniä sulla tolokuttomasti?Kiinnostais kokeilla.
Yhyy, alkaa sormia syyhyämään, mutta kun edessä on muutto, niin en viitsi kylvää. Orkideoiden siirto talvipakkasilla tulee olemaan riittävän haastavaa. Mutta josko hankikylvöjä ihan vähäsen laittaisi… Vai pakkasinko kylvömullan jo…
Tuo kissanhiekka on mielenkiintoinen.Taidanpa myös kokeilla sitä. Hiekkaakin talosta löytyy kyllä kun kissojakin on =)
Apuva,pitääkö kiinankeltakärhö kylmäkäsitellä? Googletin ja puolesta ja vastaan olivat.
Ei tarvinnu kylmäkäsittelyä, iti ihan huoneenlämmössä.
Tänks raya.
Nasty76, muista että sen kissanhiekan pitää olla juuri tuota moler hiekkaa. Mikään muu siihen ei käy ei edes muu paakkuuntumaton. Vain moler. Ja tuo Rainbow on halvinta.
Ainoo asia mikä vähän tökkii tuossa Rainbown hiekassa on se haju, tai mikä parfymointi lieneekään, säkistä kippaan aina isoon ämpäriin ja vettä niskaan että huuhtoutuu se haju ja pöly.
Viime vuonna kylvin lumihiutaleen helmikuussa ja jestas miten komiasti kukki koko kesän, voi olla, että vieläkin on kukassa tuolla terassin nurkassa - tainnu pakastua sittenkin ;(
Oottako käyttäneet Bluggbox tai Roottrainer alustoja kasveille?Ovakko minkämoisia käytännössä?
Mulla on pari pluggboxia ja ostan lisää. Ovat käteviä ja helppoja pitää puhtaana verrattuna styroxiin tai niihin ohutmuovisiin. Saisi myös pestä pesukoneessa, mutta sitä en ole tehnyt.