Vie Nasty76 ulos vaan. Ei täälläkään ollut edellistalvena lunta nimeksikkään. Maa oli yks jääkenttä lähes koko talven, ja pakkanen paukku -30. Hyvin itivät kaikki. Maakellarista tulee helposti hometta ym. tauteja multaan.
mahtuuhan nuo kopioituinakin tänne muun asian joukkoon. oma ketjukin on ja moonriverin rehti kiitos meille muille. - vanha saituri tunnistaa ainakin tämän-> "kun puhut niille peetä, säästät huomattavasti lannoituskuluissa":-)
Moi! Otattekste takaisin mut kaveriksenne, kun tulin nyt takas???
Onks tääl tutui? Niinku Raumalla sanotaan.
Missäs kävit ??
Karvari, kiitos muistutuksesta herneiden suhteen. Kasvaiskohan ne paremmin kissanhiekassa kuin mullassa? Pitäiskö jotenkin desinfioida tuo kissanhiekka?
Minä laitoin mustaan multaan.
En osovaa sanoa tuosta hiekasta.
PeippoKalkkuna, tervetuloa takas =D
Kyllä kasvaa paremmin ainakin miulla, kokemusta on, ja miks sitä moleria pitäs desinfioida?
Noin maalaistyttönä luulisin että mullassa on enemmän kaikenlaista "pöpöä" kuin moler-savessa.
Empä oo aatellu koko asiaa.
Kiitos toivotuksista! Rupesi kesällä ensinnäkin v*****amaan joka paikkaan mullan mukana tulleet pelto- mitkälie, sellaiset keltakukkaiset kun leviävät pitkin maata!!, MASENNUIN SUORASTAAN KUN NE HIRTTÄVÄT JOKA PAIKAN. NYT PÄÄTIN ETTÄ MYRKYTÄN NE HETI KEVÄÄLLÄ, KUN NE PARHAITEN NÄKYVÄT. JA KYLLÄ, VARMASTI KÄYTÄN MYRKKYÄ! voi ei, en huomannut, että huusin. Anteeksi.
Kävin siis vain mököttämässä poissa pentistä:D
Täällähän ollaan jo vauhdissa Mulle iski syksyllä jo turnausväsymys viimeisten istutusten kanssa, ja meni jopa pari kuukautta etten edes juurikaan miettinyt pihajuttuja. Mutta johan se alkaa taas näppejä syyhyttämään... Kylvöt aloitin jo viime vuoden puolella, kun tökkäsin pallaksenpionin siemenet ensin ruukuissaan varastoon ja sitten lumeen. Saa nähdä, toivottavasti edes jokunen suostuu itämään. Varmuuden vuoksi kylvin niitä kyllä ainakin sen 20+ kipaletta, että joskohan nyt edes yksi onnistuu... Voisi tässä varmaan jo alkaa muitakin perennoja katselemaan sillä silmällä. Tällä kertaa vaan pitäisi muistaa viedä kylvökset ajoissa ulos, ettei sitten tarvitse koko kevättä hyysätä hirmuista perenna-armadaa sisällä
Jassodär, Pääkalkkunakin täällä pärräää. Hienoa. Tervetuloa Peippo takaisin.
Kiitos Viippu! Pentin yleiset kylvöohjeet olikin hauska juttu!
Peipponen, tarkoitatko rönsyleinikkiä? Se on kyllä viheliäinen kasvi, minullakin yrittää jatkuvasti nurmikolta penkkeihin, aika vauhdilla.
Minulla ei ole vielä mitään kylvöjä tehtynä, mitä ihmettä! Chilit, paprikat ja mekkoset pitäisi kyllä pikaisesti laittaa, jos meinaa satoakin saada.
No on mulla jäätynyt harso ruukkujen päälle, mutta melkein yhtä lailla se tämän Suomen kolkan juupas eipähän luntavettäräntääluntavettä- lumi siihen jäätyy isoiksi laatoiksi ruukkujen päälle ja kun niitä erehtyy liian aikaisin kaivelemaan niin ihan varmasti saa muoviset nimilaput irti purkeista... Näin kävi viime vuonna.
Pahempi sekaannus oli ensimmäinen perennakylvävuosi 2012. Silloin olin merkannut piirtoheitintussilla kaikki kylvöt. Vaikka luki Permanent, niin eihän se piirtoheitintussi pakkasessa pysynyt. Tuli vastaan vain iso kasa vihreää lunta ja kymmenittäin purkkeja ilman nimilappuja :-)
Mutta oli se sitten jännää arvailla koko kesä, että mitä sieltä nousi.
Rönsyleinikki miullakin tuli heti mieleen Peipon kutsumattomasta vieraasta. Se on kyllä Tosi viheliäinen ja leviää vauhdilla.
Peippo, hyvä että palasit mökötysreissultasi. Nyt vaan uusia tuulia ensi kevään touhuihin. Sellaiset ilkeät rikkakasvit on tosi tylsiä.
Rikkaruohot eivät ole ilkeitä, ne vaan kasvavat siellä missä niillä on hyvä paikka kasvaa ja niitäkin pitää kunnioittaa. Voi kitkeä jos haluaa, mutta voi jättää jotain kitkemättäkin, jos voi ja osaa niitä jollain tavalla käyttää hyödyksi. Vaikkei niin hyötyäkään olisi niin kauniita monet rikkiksetkin ovat...
Mä olen antanut peltokaalin kasvaa pienellä alalla pihassa ja se on tosi sööttiä mielestäni