Taijan pyörtyä ! Hui ! Varpaat vetää kippuraan ja pumppu hakkaa kun aattelee että menis ees vaatteet päällä lähellekkään avantoa.
Alkuperäinen kirjoittaja: raya
Taijan pyörtyä ! Hui ! Varpaat vetää kippuraan ja pumppu hakkaa kun aattelee että menis ees vaatteet päällä lähellekkään avantoa.
Alkuperäinen kirjoittaja: raya
Mulla jäi isohko kynttilälyhty lumen alle, kun en ollut kerennyt sitä pois ottaa “hyvän sään” aikana. Koitin lapion kanssa sitä irrotella mut on pohjasta niin jäässä etten uskaltanut vääntää. No nyt se on sitten kevääseen asti siinä, mitä nyt lumiaura viskoo siihen kuormansa… Ei voi kuin itteensä syyttää kun jättää asioita “tuonnemmaksi” …
Ulkopuuhat on rajoittuneet etukumarassa huppupäässä vastatuulessa kävelyyn autolle ja sisään. Kahteen kertaan olen tänään kaivanut auton hangesta esiin ja kolmannen kerran hienosti löytänyt tyystin lumeentuneen autoni marketin parkista, onneksi on suksitelineet merkkinä. Oi näitä talven riemuja!
Monta tuntia meni kun kopisteltiin isännän kanssa puita ja pensaita lumikuorman alta. Helikopteri pörräsi sähkölinjan päällä niin teki mieli vilkuttaa jotta karistelisivat meilläkin nuita salavan oksia.
Perjantainako oli jo luvassa uutta märkää lunta. Ihan mahoton talvi täälläpäin suomea. Ei ole tällä mäellä tällaista ollut ainakaan 25 vuoteen. Lunta on ollut maassa enemmänkin mutta kun sataa pakkaslunta se ei jää puihin kiinni tuollalailla kun nytte on.
Meillä ainakin pihan pensaat ja puut on muotoiltu ihan uuteen uskoon.
Suuri Puutarhuri on näyttänyt voimansa ja sen tahtoon on vain nöyrtyminen vaikka kuinka kirpaisee.
Ainakin on taas keväällä kokkotarpeita ja paljon sellaista ikävänpuoleista työtä.
Taitais olla parempi ku istuttais kuusen taimia koko tönön tienoon täyteen.
Milluskan mäki alakaa olemahan jo hyvällä mallilla
Meidän piha on luistinratana…onneksi isäntä hiekotti ja on nastakengät…lumet varisi tuulen ja +3 asteen voimalla alas issekseen.
Sain ilmaiseksi viherpihoja koko viime vuoden vuosikerran ja päässä risteilee suunnitelmia. Osan lehdistä kierrätän kun on ostettu kirppikseltä aiemmin. Tiedän että pitäisi keskittyy nykyisten siivoomiseen sitten kun kevät koettaa…mut kummipojan muisto kasvi on ainakin laitettava.
Luoja lumen loi.
Luoja lumenluojan loi.
Luojan luoma lumenluoja
Luojan luomaa lunta loi.
Pittää se joskus
Luoja lumen vei
hei hei hei
Mummot mene kumlei.
lei, lei lei.
Luoja jään toi
Mummot siellä toikkaaroi.
Jos ei kohta sula jäät
halkeilee kaatuvien mummojen päät.
Kohta sen uutisissa näät.
Luovaa porukkaa pentissä!
Mummi nastakengät osti
Päänsä sai pitää
ehjänä toikkaroi…
Terveisiä vaan nastakenkä lenkiltä, ihan oikea pohje meni hapoille vaikka tiesin etten kaadu kun nastat oli alla-
Minä kävin tänään heittelemässä tuhkat kasvimaalle. Ämpärit oli jo kuistilla niin piripinnassa, ettei uutta mahtunu. Toivottavasti osuin penkkeihin.
Alkuperäinen kirjoittaja: Q
Pirkanmaa…meillä isäntä huiskii aina kun tuhkaluukku on puolillaan…huiskii siis pensaille ja omenapuille ja päärynöille…ruusuille. Olen sen verran ohjeistanut ettei laita havupenkkiin eikä pioneillekkaan eikä happamanmaan kamuille. Kyllä se kysyy jos on epävarma. Marjapensaita ja omenapuita ja muita tuhkasta hyötyviä on niin paljon ettei taida kaikki tuhka-annostaan saadakkaan.
Minä heittelen kuumat tuhkat suoraan uunin metallikaukalosta jäisille pihateille. uunin päällä on hiekkaämpärikin. Jos on oikein kirkas jää, niin lämmin hiekka tarttuu hyvin.
Mummi …Mitä matskua pihamaasi on ? Joudutko keväällä lakaisemaan tuhkat ?
Meillä viedään tuhkat puskien alle kun on kaksi maastonakkia lemmikkinä.
Se tulopiha//parkkipaikat ja tulotie on sepeliä, josta kasvaa rikkaruohoja. Mitään ei lakaista Ajan suurimmat ruohonleikkurilla.meillä on vapaamuotoinen piha, jota hoidetaan ruohonleikkurilla. Hoito sellaista kun 78v mummo yksin jaksaa hoitaa.
Ah, hieno sana mummi, mä alan heti sanoa tätä meidän tonttia vapaamuotoiseksi pihaksi :) Tuhkaa ei ole tullut mieleen käyttää tuolla tavalla, pitänee harkita.
Mä kahlasin tänään pihamaata ristiin rastiin. Ainakun löytyi joku sopivan kokoinen läntti jossa ei ollut vielä suunnitelmia tai jo valmiita istutuksia tähysin taivaalle, että onko puita tässä kohtaa edessä liikaa. Ja voi jeesus että meitin pihamaalla on paljon puita, tosi vähän on paikkoja mihin paistaisi aurinko suurimman osa päivää.
Ai että mitäkö puuhasin. No etsin tietenkin paikkaa mun tulevalle jättikurpitsalle.
Alkuperäinen kirjoittaja: Q
Hoyabella, oon huomannut että kuulut niihin ihmisiin jotka tekee eikä vaan meinaa. Arvostan kovasti sitä piirrettä ihmisessä. Tuli taas mieleen kun luin viestisi
Eilen kolmasti ja tänään kertaalleen lumitöitä…
Lintujen ruokintaa me harrastetaan ja syöpi siin rusakka ja muutama oravakin napansa pullolleen Haimme elimäeltä myllyltä silloin noin 80 kg viljaa ja lisäksi ostetaan auringonkukkaa ja rasvapötköä ja pähkinää.