2017 Kylvöt

Tänään multiin pääsivät yön yli liotuksesta tomaatit: Heartbraker, Mini Balcony Yellow ja Dwarf Shadow Boxing. Chileistä uusinta kylvöön useammalla siemenellä meni Fish Pepper. :smiley:

Nyt kylyvin autotalliin valakiaa lumpparia,senettiä,harmaakäenkukkaa,lilaa ja keltasta orvokkia,purijosipulia,meiramia ja basilikaa.
Huomena pitää käyä kasvatista amppeli niin saa nukenkaulukset multaan.

Kaikki 15 tomskulajiketta on itäneet. Wuhuuu! Kerrankin tajusin laittaa itämään vaan 2 siementä per laji. Paitsi noita kahta mistä oon luvannu taimet kaverille. Pississähän mä noiden kanssa silti oon:Whistling:.
Hankeen pääsi sinipallo-ohdaketta, myskimalvaa, lemmikkiä ja päivänkakkaraa. En tiedä tarviiko noi edes kylmäkäsittelyä, mutta sinne ne nyt kumminkin meni. Jostain syystä meillä ei kasva täällä luonnossa lemmikkejä ollenkaan, joten pitää itse kasvattaa. Ja päivänkakkaroita ei voi koskaan olla liikaa. Harmi vaan, etten löytäny Grazy Daisyn siemeniä mistään niin piti tyytyä tavalliseen.
Basilikatkin on jo sirkoilla sekä sitruuna että jätti. Tavallista ja pienilehtistä vielä vois laittaa. Basilikaa kuluu meillä älyttömästi, viime vuonna taisin ensimmäistä kertaa esikasvattaa tarpeeksi.

Nyt kylvin puutarhamansikan siemenet multiin. :blush:

Keijunmekot kylvetty. Ja iirikset lykätty kylmäkäsittelyyn parvekkeelle. 

Nyt sain nukenkaulukset multaan.Taijjan laittaa suskit likoamaan että saapi nekki alulle.

Keräsin helmipihlajasta siemenet ja tikkasin multaan. Eipä tuo ota jollei annakkaa.

Kesänlapsi,nuo on omista siemenistä eiväkkä näytä hääppösilta,tais olla kymmenkunta siementä joista pari kolome oli oikian näköstä :smiley:
Tuli mitä tuli

Oliko niin että kelloköynnökset laitettiin myöhemmin? en viime vuonna laittanut yhtään ja kylvö kirjani on kadoksissa

Hyvä minä. Vahingossa, silmälasit jossain, Salkoruusut meni idätykseen.
…samanlainen pussi kun paprikat :tired_face:

Ensimmäiset kylvöt tehty ja ensimmäistä kertaa myös kylvölautta kokeilussa. Laitoin munakoisoja (Black Beauty, Bonica, Durona) chilejä (Aji cristal ja Bolivian rainbow) Tiny tim -tomaatteja, basilikaa, keijunmekkoa, kellokärhöä ja pari siementä isokirjopeippiä. En tiedä oliko kaikille nyt paras paikka lautalla mutta sinne nyt menivät kokeiluun. :slight_smile: Hankikylvöjäkin ajattelin piakkoin mutta ei oikein ole noita hankia näkynyt. :slight_smile:

Härmesalviat sain koulittua ja verenpisaroista tökin pistokkaita multaan.

Kaikki muut lajit chileistä ja paprikoista on itäny, mut Trepadeira do Werner juroo vielä. Laitoin jopa lisää siemeniä. Toivottavast nyt tulis edes muutama, kun ekaa kertaa tätä kasvatan, ja ois kivan näkönen uutuus mulle.

Olis koulittavaa, mutta multahan on tietty pihalla jäässä. Otin sisään sulamaan.
S-Gardenissa piipahdin töiden jälkeen ja löysin valkoisen mustasilmäsussun siemenöisiä. Pakkohan ne oli ostaa :kiss:

Keijut yllätti, kun olin viikon poissa kotoa, oli kaikki itäneet  parisenttisiksi, vaikka vasta kaksi viikkoa sitten kylvin. Nyt osa koulittu, en vaan tiennyt millaiseen multaan ois pitänyt laittaa, oli vaan Kk…län kukkamultaa (mistä lie tullut pussi, kun K on mulla poikotissa?). 

Annoona(Annona murica) otti ja iti. Jes! :slight_smile:

Laitoin taas lisää hankikylvöjä, koska löysin yhden pussillisen laittamattomia siemenpusseja. Vaikka ei hangesta ole tietoakaan. Taidan hukkua noihin perennan taimiin kesällä, jos kaikki itävät.

Tuoksuorvokki "Iris Elegans"ja primula candelabra “Woodside Hybrids”, näitä olen pari vuotta sitten jo laittanut, mutta yksikään ei itänyt. Uusi yritys.

Nuokkuluppio, liila pihaesikko, harmaamalvikki, punainen tähtiputki, kullero, heidinkukka, punainen tulikellukka, mooseksenpalavapensas, valkoinen purppurapipo, karpaattien kellotähkäkeijunkukka, temppelikello ja akileija “Frilly, Dilly Rose”.

Ensimmäinen siemenerä tupsahti postista :D, vielä ei ole kiirettä kylvöille…

Eilen laitoin lautalle kymmenkunta daalian siementä.Kattoin tuossa äsken niin 8/10 on jo itänyt. Ei sen ripeämpää touhua :smiley:

eilen huomasin että ekat kylvöt olivat itäneet. Latva-artisokka oli puskenut ulos mullasta. Pusissa piti olla 8-10 siementä mutta oli lipsahtanut muutama ylimääräinen mukaan. Itävyys% ei ollut pussissa korkea mutta nyt jo 6 pikku taimea pinnalla. En uskaltanut toivoa kuin muutamaa… Ekaa kertaa kokeilen ko. kasvia