2018 kylvöt

Karvari, huhhuu!
Sain sinulta pari tomaatinsiementä kevättalvella, lajike oli sellainen matala tosi tukevakasvunen ja teki valtavasti pieniä hyviä tomaatteja. Mikä oli se lajike? Jos sinulla on, kehtaako pyytää pari siementä…
Jotain vaihtari-tomaattisiemeniä minulla on jos haluat.

Chali,yvtä

Miten mie  en osaa vastata oikein, höh. Näkyykö tuo edes kelleen.

Ei näy ku mun nimimerkki. 

Aaaa, seon tuommosen viivan taa menny, että näkyy viesti. Sori. :smiley:

Oho,eilen laitetut Mini Balcony Yellowit työntää jo juurta.Onko pikkusen nopeita?

Jännältä kuulostaa näin aloittelijalle tuo lauttailu :slight_smile: . Pitääpä saada enempi tietoa, ja kokeilla sitten itse.
Ensimmäistä kertaa aion nyt tehdä kylvöjä täällä puulämmitteisessä mökissäni. Lämpötilat voivat heitellä täällä tosi paljon. Harvoin on 20 asteessa käväissyt, vaan pyörinyt siinä 15-18… välillä voi lämmityksen edellä olla lähempänä 12-13. Olen huomannut, että esim. pistokkaiden vedessä juurruttaminen ei ole onnistunut. Vesi on välillä tuntunut niin viileältä…
Olisi vain niin kiva kylvää ja esikasvattaa jo ajoissa :slight_smile: .

Huh…kylmäkäsittely on sitten toinen juttu, josta ei minulla ole vielä juurikaan mitään hajua…

Syksyllä otetut lissut on henkitoreissaan. Toivottavasti kunnon kukkavaloa antaa voimia.
Muutaman pelargonin pistokkaan tökin multaan ja taisi verenpisarakin mennä. Tänä vuonna laittelen valkeita kukkia jos onnistuvat.

Lisää chilejä mullassa. Uusintakylvöjä lautalla mustuneille, ja uusia. Omnicolor, Pink Tiger ja sweet banana uusia. Hankea odottelemaan laitoin paria kurjenpolvea ja ranskantulikukkaa (kaikki tulikukat hävisi toissatalvena).

Mikä tämä mun vimma on edelleenkin tyhjentää koko perhanan siemenpussi purkkiin? Nyt meni varmaan puoli tl tulikukan minisiemeniä kolmeen semmoseen kaupan petunia kuutiopurkkiin. Taas siinä kylvövimmassa ajattelin, että nämä on varmaan 8v vanhoja siemeniä, että ei ne idä kuin murto-osa. No ei ole tuntunut missään aiemminkaan joku 8v. Joka kevät purkit näyttää sammalmatolta, ja mulla on älytön kouliminen niissä. Loput käyn aina tien viereen tai pellolle polkaisemassa. Kumma homma, miksi tuosta ylenpalttisesta siementen viskomisesta tulee niin hyvä mieli. :smiley:

Huomenna kylvän lissuja. Varmasti ihan liikaa… :slight_smile:

Pitäisi varmaan syöksyä siemenlaatikoiden syvyyksiin ja alkaa kylvöt ilman järkeä… Toivottavasti tänä vuonna tulee kesä ja ajoissa…

Olen maltillinen …olen maltillinen…mantra jota hoen :w00t: 

Vain keijunmekot on mullassa chilien kanssa.Kaikki muut saa odottaa vielä…pitkään.Eli olen maltillinen. Siihen asti kunnes alan rapistelemaan pusseja…

Keijunmekot, lissut, heliotrooppeja ja orvokkeja mullassa. Hankikylvöt peitelty. Ai että teki hyvää. :) 

Meillä riittää lunta,mutta ei vielä intoa laittaa mitään. En tiedä onko miulla niin huonoja siemeniä tai enemminkin vanhoja kun nää hankikylvöt ei oikein ikinä onnistu hyvin. Jos laitan vaikka 30 purnukkaa niin ehkä 5 niistä itää viimeistään kesällä.

Meinasin unohtaa laittaa jättikaalit itämään. en mistään taas löytänyt viime vuoden siemeniä,joten kokeilen itääkö 2016 saadut siemenet. Täytyy yrittää penkoa kaikki laatikot jotta löytäisin tuoreempia siemeniä varmistaakseni itävyyden .

Kevällä kun aurinko paistaa? On oltava tarkkana ettei kylvöt pääse kuivahtamaan. 
Yksi kerta itäneelle siemenelle ja peli voi olla menetetty

Omia kyllä kyttäilen tiuhaan keväällä ja en usko että pahemmin ovat päässeet kuivamaan, päinvastoin. Eivät edes idä niin se on isoin pulma. Mutta aina vaan jaksan yrittää uudelleen. en tiedä tänä vuonna viitsinkö.

Rygenin siemeniä eilen kylvin. Piti kylvää keijunmekkoa myös mutta taisi olla roskia siemenet ja vähän vanhoja. Ei ole pelakuut vielä itäneet vaikka jo kolmatta päivää ovat mullassa :angry:

Viritin kasvilampun parempaan paikkaan ja voisi vaikka keijunmekkoja viikonloppuna kylvää ja pelargoneista pistokkaita napsia.

Kylvin äsken koemielessä latva-artisokka 'Vert de Procence’n siemeniä, josko niistä ainakin näyttäviä kukkia saisi loppukesään. Toissapäivänä kylvämässäni pelargoniruukussa ei ole vielä (home)kasvua havaittavissa. Ripottelin pintaan samantien atamonjauhetta. Nää siemenet eivät kuitenkaan ole viimevuotiseen tapaan Kiinasta, vaan ihan kukkineesta napattuja. :wink:

Keijjunmekot,sarviorvokit ja keltaset orvokit pääs multiin.Sitten löysin vielä liilaluula orvokin siemeniä,net laitan huomena.

Miten teillä riittää intoa? Oon kyllä kade. Mua ei innosta hiukkaakaan. En ole siemenluetteloitakaan selaillut enkä netissä notkunut siemeniä tilaamassa. Hankikylvöjä tarttis laittaa, mutta taidan laittaa myöhemmin keväällä suoraan maahan. Itävät sitten milloin itävät. Täällä vois laittaa siemenet nytkin suoraan maahan. Ei ole lunta eikä pakkasta. Vettä sataa ja ihan jatkuvasti. Että ottaa päähän. Sunnuntaista alkaen on luvassa yöpakkasia. Täytyy katsoa, jos jossain välissa olis sateetonta, että viitsisi ulkona hommia tehdä. En aio tänä vuonna esikasvattaa muuta kuin jokusen pensastomaatin. Ja keväämmällä kurpitsoja ja kurkkuja.