2019 Kylvöt

Joko kylvölautat on valmiina? Minä taidan alkaa rapistelemaan chilipussukoita. :wink:

Pakko kait son kohta alakaa :flushed:

Minulla kutisee jo mielet ja kädet. Tekisi mieleni laittaa jo pelargoni ruusunnuppu siemenet multiin, sillä niitä on 20kpl. Lisäksi uusia aavikkoruusu siemeniä. Niin ja siniset kiinaruusun siemenet. :yum:

18 erilaista chiliä eilen piillotin multaan. Tai siis kookokseen. Nouskoon sieltä. Lauttailu ei oikein sovi mulle, kun niitä kypäriä on niin kiva rassata.

Ekat chilin alut ovat jo päässeet lautalta multiin…

Tadaa! Uhkarohkeana ilman nimikylttejä rivikoodattuna :grin:
Sain kutistettua vimman 19 lajikkeeseen. Pitää saada joulukukat hengiltä näitten ruukuttamiseen mennessä. :joy:

Pari viikkoa ennen joulua kylvin nämä. Oli jotain multaruukuja verannalla. Lisäsin uutta pintamultaa ja kylvin. Persiljan seasta nousee ruohosipulia. Saa kasvaa.Käytän sit mukaa kun nousee. Persiljoista voi jo loppiaisena ottaa harvennuksia salaattiin. Tilli kasvaa liian hentoseksi. Pitää harventaa . Persiljaa saa kasvaa tuossa ruukussa syksyyn asti. Laitan myöhemmin lisää.

Cilien kasvatuksen lopetin, kun ei ollut syöjiä, enkä enään jaksa kasvatella, kun omalle perheelle. Tämä Suippopaprika oli ruukussa kesän ja syksyllä  siinä oli satoa paljon tulossa. Nostin sisälle ja kaikki alut kasvoivat ja kypsyivät. Vieläkin siinä on kolme, Uusia nuppuja on alkanut kasvamaan, joten en heitä pois, kuten olin suunnitellut. Lämpömaton laitoin alle, että kukat kehittyvät nopeasti. Lisävaloakin on vähän ja eteläikkuna. Lähiruokaa parhaimmillaan. Kesäksi heitän ulos

Joka päivä mielessä että pitäisi laittaa chilit lautalle,mutta en ole jaksanut. Kehtuuttaa…ja kohta olen sitten myöhässä. En ole edes päättänyt mitä lajeja laitan kasvamaan.Viime vuonna niitä oli joku 70 eri lajia,nyt en taida jaksaa niin paljoa. JOs tän viikon aikana yrittäisin…ehkä

No ei kait niillä vielä hengenhoppua oo??
En minäkään oo miettinny sen kummemmin mitä laittas,sitten ilimenee ku alakaa pusseja rapistelemaan :slight_smile:

Mä ajattelin jotain rocotoa laittaa tuossa vuodenvaihteessa ja nopeammat vasta helmikuulla.

Parilla rocotolla minäkin aloittelen. Eilen sain tilaamani lämpöalustan, nyt viikonlopun aikana teen ekat kylvöt. Nopeammat ehtii hyvin myöhemmin, helmikuulla niinkuin Rapunzel tossa sanoikin.  

Nyt laitoin Pelagonium zonale F1 Appleblossom siemenet multiin. 
Lisäksi pari siemen kliiviat pääsi saviruukkuihin, kun heitin pari pelakuuta roskiin. 

No tämä on ennätys. Habanero '‘Yellow pointed’ jonka kylvin eilen. :joy:

En kyllä liottanu pelakuun siemeniä vedessä, koska ne saa vettä mullasta. 

Kärsivällisesti nyt sitten odotellaan, sillä siihen voi mennä monta viikkoa, kun jotain ilmestyy.

Chili lista tehty…vain 39 lajia sain valkattua. Jos lautan väsäisi jossain väliss

Klik, ja nettitilaus korpikankaalle on valmis. Jotenkin tunnistan itseni tästä kuvasta erittäin hyvin. Mullahan ei ole kasvien siemeniä juuri lainkaan. Ainakaan näitä mitä tilasin. Tai no osaa ainakaan. Mutta siis ne on eri lajikkeita. :Whistling:

Nostin multapussin sisälle.
Mekot taidan kylvää, tomaatit tällä kertaa vasta myöhemmin.
Ruusuliisoista yms pistokkaita juurtumaan multaan.