2020 Kylvöt

Ei löytynyt vastaavaa ketjua joten aloitetaan vaikkei vuosi vielä olekaan vaihtunut.

Aloitin jo parilla paprikalla sekä koristechilillä(Birds eye baby) ja basilikoilla, parit chilinsiemenet tulossa vielä postissa ja tomaatin siemeniäkin on koeidätyksessä.

Chileillä minäkin aloittanut.

Kylvövimma iskee päälle. Pitäiskö se alkaa chilit kylvämään, ja keksiä mitä kesäkukkia sitä kasvattelis ens kesänä. 

Ajattelin laittaa pari chiliä multiin. Tai tommosia sammalnappeja ostin myös. Onkohan niistä mihinkään? 
Jonkun kääpiötomaatin vois laittaa seuraksi, vaikka mini balcony y:n.
Tässähän ei tuu hyvin käymään…

Chilejä kylvetty lisää, Pink Habanero(C. chinense), koristechili Bolivian Rainbow(C. annuum) sekä Champion(C. baccatum) kylvetty. Jätin myös koeidätyksistä yhden Maja-avomaatomaatin kasvamaan, jos(kun) ahtautta tulee niin komposti kutsuu ja kevään korvalla varsinaiset tomaattikarkelot. Ajankuluksi. 

Nuita kookoskuitunappeja olen käyttänyt idätykses hyvin tuloksi.

Tänä kylvökautena pitäisi olla vähän järkevämpi ja hillitä itseään kylvöjen kanssa… tuskin onnistuu…

Chikeistä kylvän 2020 varmasti sorttia  Indian Bullet. Suosii ja viihtyy viileässä, nuin toimi myös kesän 19 viileydessä. Satoa tuli  avomaalla  hups vain= seinustalla ruukuissa. Eikä vaffuus ole vaatimaton, kuin luoti iskee makunystyröihin. Noo, ehkä hienostuneen makeuden kustannuksella, paholaisen hillossakin riittoisa.

25 chiliä kivivillassa. Tarkoitus oli laittaa vain rocotot ja chinenset, mutta lipsahti mukaan muitakin. :smile:

Mopo karkasi käsistä jo vuonna 2019…

Oliskohan huomenna hyvä päivä laittaa ekat siemenet itämään ?  1.1.2020 kuullostaa mulle  just passelilta starttipäivältä.  Jokusen  chilin jos laittais. Siis todella vaan jokusen, aina tulee laitettua liikaa vaikka joka vuosi vähennän jonkun verran  edellisestä vuodesta.

Ajattelin samaa.
Talvetetut kesäkukat on tosi huonossa hapessa.
Mekot ainakin kylvän. Jos vahat siemenet vielä itäisivät.

Mulla kylyvöt siirtyy helemikuulle,lähetään kahen viikon reissuun tammikuussa.Sormet kyllä jo syyhyää :smiley:

Nuu,lämpimään tieteski :slight_smile: nam,oon onnellinen :slight_smile: :slight_smile:

mummi,minoon kans keränny kaupan paprikoista siemeniä,olivat nakeita.Mutten laita mitään kasvamaan ennen reissua ettei tarvi jättää pikku taimia kenenkään huollettavaksi.

Karvari, mihin lähdette? ymmärrän hyvin ettet halua mitään kasvavan ja jättää muiden huoliksi.

Chali,Thaimaahan,Patong Beachille.Ootan kovasti lomaa.Tämä minun synttäriloma,etukäteen.
Täälä takuuvarma lämmin,en malta oottaa.Pakko kuiteski jaksaa.:smiley:

Karvari, ai että… loma takuu kuumahkossa maassa :heart: Takuuvarma ihana rusketus ja ilmasto ja ruoka ja palvelu ja …
Olen niin kade, niin kade :grin:
Sinulla on niin ihana loma tulossa, oottele rauhassa, lennä kauan :grin: ja kun tulet kohteeseen olet paratiisissa syvä huokaus
… ai niin, tarvitsetko jonkun kantamaan matkalaukkua, kenties purkamaan matkalaukkuasi… ihan vaan tiedustelen :grin:

Kylvin 2016 kerättyjen mekkojen siemeniä.
Viritin kunnon kasvivalon. Huonossa hapessa talvetettavat. Pari väriä nokkosia kuollut ja yksi pelargoni.
Pitää tänään käydä siemenliikkeen sivuilla.
Ajattelin heliotrooppeja pitkästä aikaa kylvää.

Keräsin keijunmekoista  siemenia,saa  nähda  itävätkö. Katselin viime  vuoden kylvökalenteria  silloin kylvin mekot  23 tammikuuta ja  olisi kerennyt paljon myöhemmin koska  kasvoivat sisätiloissa turhan isoiksi vaikka  latvoin niitä monta  kertaa…En tiedä johtuiko tästä  uudesta  lajikkeesta  tai  ledvalosta  joka  on tosi  tehokas. Nyt ainakin päätin että  kaikki  kylvöt aloitan vasta  helmikuussa