Koulin tupakat ja napsin ruusuliisojen ja lumihiutaleiden pistokkaita juurtumaan.
Mulla on tupakat pienellä sirkkalehdellä vasta.
Tulee syyskukkia…
Ei miunkaan vielä isoja ole. Kasvavat jossain vaiheessa vauhdilla.
Kolmea lajia tomaattia itämässä talouspaperilla.
Kylvin kans valkotupakat vasta eilen. Siemenpussissa oli parasta ennen 12/2016, joten jos ny edes yksi itäisi.
Otin multasäkin sulamaan.
Vapaapäivinä pääsee taas siirtelemään kennotaimia isompiin ja voisi kylvää jotain.
Kuutta lajia sammareita kylyvin,huomena jatkuu.
Kelloköynnökset ja sussut isompiin astioihin.Kahteen kertaan oon sussut kylyvänny,nelijä tainta oon saanu :blink:
Vielä viittä erilaista sammaria laiton kissanhiekkaan itämään,11 erilaista lajiketta tulossa.
Nukenkaulusta,reunuspäivänkakkaraa,mukulaselleriä(Dolvi) ja muuan avomaankurkku(vanhoja siemeniä) pääs multiin.
Basilikaa kylvin
Mie kylvän pintaan, en peitä.
Istuttelin petuniat, heliotroopit ja värinokkoset vähän isompiin.
Mulla taas tuli ihan liikaa sussuja. Kaks pussia tyvär kylvi, ja kaksi jäi itämättä. Nyt on sussuja ens kesänä amppelit täynnä. Siksi niin paljon laitettiin, kun ovat olleet aika kenkkuja aiemmin, ja toinen pussi oli jo monta vuotta vanhoja. No en valita kuitenkaan. Nättejä ne on.
Kesänlapsi,minkä firman siemenistä kyse?
Mulla molemmat pussit Suvipihan(muistaakseni) ja kahesta pussista tällä hetkellä kolome. hengissä
Kylvin kasvariin tillin ja persilian.
Ne siemenet mitkä iti on yhä hengissä!
Tänä vuonna kylvökseni on tosi pientä, tomaatteja ja chiliä pari kolme.
Tämä kausi menee nyt näin.
Lauantaina itämään laitetut sammarit,salamannopeaa toimintaa.Ehkä hiukan liian aikaisin laiton :hehe:
Nuu, olet oikeassa, jokunen tomaatti suuhun ja se on siinä. Se oman tomaatin maku
Tuossa kun mietin kylvöjä kesäksi kasvimaalle on ainkin yksi ylitse muiden, eli BROCCOLINI on niin hyvää suoraan kasvimaalta otettuna ja heti valmistettuna. Ja satoa tuli yllättävänn paljon muutamasta taimesta.
Kiva löytää tällainen keskusteluryhmä missä muitakin innokkaita multasormia. Lähipiiri jo hieman kyllästynyt mun hössötykseen..
Oon usempana vuona laitellut tomaatit, kurkut ja kurpitsat siemenestä kasvamaan mutta tänävuonna oon hurahtanut chileihin. Viimevuona oli muutama taimi chiliä ja jalapeenoja hyvällä menestyksellä ja siitä se kipinä sitten lähti. Otin niistä siemeniä joska itivät hyvin. Ostin Prismasta pienen habaneeron, keltaisen sellaisen ja sen siemenet iti kiitettävästi. Jamaica bell (vai mikä piispanhattu lie) piti saada ja niitä myös itänyt runsaasti. Kookoskuitua kokeilin kasvualustana ja osottautui hyväksi idätykseen. Lauttaa en ole vielä kokeillu enkä varmaankaan kokeilekkaan tänävuona.
Alkaa ikkunatila käymään ahtaaksi kun tomaatitkin jo hyvässä alussa. Ja autotallista kaivoin pelargoniat, kannan (jonka jouduin jakamaan ku oli niin iso) ja inkaliljan juurakon kevättä odottamaan.
Hellou kesäpäivä, tervetuloa tänne ! Kuullostat hurahtaneelta, sovit hyvin meidän vihreään joukkoon mukaan
Taitaa noilla taimikasvatusmäärillä olla sulla tarvetta lisävalaistukselle, ja mistäpä muualta kuin täältä löytyy siihenkin apua ja tietoa :
Kurkkaapa "Työvälineet, tarvikkeet " -osio ja sieltä " Lisävalaistus " -ketju. Sinne kun uppoat vähäks aikaa lueskelemaan niin voit lähipiirille asiantuntevasti kertoa minkälaisia valaistussuunnitelmia oot tehnyt kasvatuksillesi. Ja voit tietty myös kasvattaa hiukan enemmän kuin mitä olit ajatellut etukäteen, vink vink :Whistling:
Tänne pohjoseen kotikonnuille lomalle lähtöä valmistellessa kävi kämmi. Tiputin hyvässä alussa olleet sitruunabasilikat alustoineen lattialle. Pitänee tehdä uusintakylvöt tässä viikonloppuna kunhan kotiudutaan.
Tai sitten teen oikoreitin ja otan myöhemmin tavan genovesereista pistokkaat, ne jo näyttävästi viidettä lehtiparia rakentelee.
Bellikset tuottaa edelleen harmia kuten viime vuonnakin. Jostain syystä niihin iskee aina taimipolte, vaikka muut taimikasvatukset menee mallikkaasti. Jos nyt edes jokunen noista kerrotuista ottaisi tuulta alleen eikä tulta…