2020 Kylvöt

Mulla löytyy ouninmuorin siemeniä,hyvin itivät ainaski ku itelle laiton

Mulla on pitkäaikainen kokemus siitä, että Ouninmuorin siemenet osaavat piilotella kotona aina jossain kummallisessa paikassa. Löytyvät sitten, kun ei enää niin ole kylvöaikakaan.

Pikku-apulaisen kanssa kylvimme 1 kirsikkatomaatin sisällön, yhden paprikan sisällön, yhden omenan siemenet ja puoli pussia maapähkiöitä. Pikku-apulainen (6v.) haluaa omavaraiseksi :star_struck:

Maapähkinät voittivat itävyyskilpailun :fireworks::fireworks:

Olen joskus kylvänyt maapähkinää ja yllätyin kun se teki satoa. 

Samettikukat kylvetty.

Millanen se ouninmuori on ? Mua on aina se kiinnostanut mutten oo sattunut hommaamaan. Olisko nyt aika ?  Onko kellään kuvaa ?

Uusintakylvetyt sammarit kaipailisi kohta napeista ruukkuihin sekä harvennuksen. Ja tämän satsin pidän silmällä ettei poika pääse tihutöihin taas. 

Miullakin sitä oli vuosikaudet, Bumblelta aikoinaan ensimmäiset siemenet, mutt kuvia en kyllä itteltäni löytäny eikä oo enää siemeniäkään. Tais se yks koko kesän kestävä sadekausi viiä nekin.

Minun Ounin muorit on lähtöään rayalta

Oliko tää ouninmuori sellainen, joka saattoi kasvaa liki 1,5 metrin korkuiseksi. Löysin just siemenkätköstä varmaan vuoden 2016 kevään siemenkirjeestä otettua sammaria. Paperipussukan päällä oon raapustanut tekstin “ouninmuori” -15, Hankalin.

Näyttääkö tämä kukintojen perusteella ouninmuorilta. Kuva on elokuun puolivälistä 2017, jolloin olin ilmeisesti “hieman” lannoittanut kasvimaan reunan kukkamaata. Tämä lajike kasvoi oikeasti 1,5 metriä korkeaksi sinä vuonna.

Jumprahuiti, aika muori se Ouni https://yoursmiles.org/tsmile/rulez/t2025.gif

Jokohan voi kylvää ulos seuraavat:

-koristeportulakka
-kivikkokasvisekoitus
-ketoneilikka
-harjaneilikka
-kiinanneilikka

Nuo pussit(useita) odottaa kaapissa, tekisi niin mieli jo aloittaa… Maa olisi sen verran kostea keväällä ettei kastellakaan vielä tarvitsisi, muutoin on kuivakka hiesumaa.

Edit. Yöpakkasia siis mietin. Maa on pääosin sula kylvöpaikoilla, juuri ei routaakaan alla ole. Harsolla toki peittelen.

en tiiä Jontte sinun kylvöistäsi mittää täällä hankea ja jäätä aatellessa ei tuu ulkokylvöt ekaksi mieleen.

Siis jälleen Ihan omiani höpisen, siis kylvin tänään! kylvinkin mutta kylvin myös siemeniä, muitakin kuin tomaatin,päh no kuitenkin… :Wow:
Kylvöni nyt, 20.3.20.
Ale-laarista Kesäpäivänhattua (siemen vanhenee tänävuonna siis kylvöön meni), Koreahohdekukkaa paljon, koska vanhat samettiruusun siemeneni tuskin taaskaan häävisti itävät ehkäpä siis voisin k.h.kukkaa laittaa tilalleen?, ei oo ikinä aiemmin ollut. Toiv. tulee edes jottai äimisteltävää.

Todellakin se sitten mitä aloin kylvämään oli tupakat!
Narsissia taisi viuhahtaa ja valkot.-limeversiota maltilla.

Sitten syksyllä heräte ostona tilattuja siemeniä: ihanaa Liuska tarhasalkoruusua ja Nukkasalkoruusua se on uusi ihmeteltävä, pari kippoa ns. Kuituhibiscusta. Punasalviaa ne oli siis tilattuja ja nyt on kylvettykin, hyvä minä.

Lisäksi tottakai myös jotain toivottavasti hyödyllistä, pari Sweet Banana paprikaa.
En ole ikinä kai kylvänyt Auringonkukkaa näin aikaisin, olen niin huonosti menestynyt niiden kanssa, viime kesänä sain muutaman taimen mutta eivät ehtineet kukkia. Nyt ollaan siis tojellakin ainaki ajoissa Teddybeareja nyt odotellessa, vain katto ottaa vastaan. :slight_smile:

Pakottauduin-dun lopettamaan tähän, samanlainen mokoma odottelee kylvöä tuonnempana…Voih. Saapa nähdä pitääkö panna huhtikuussa kasvariin se puhallin kun niin komeasti kehuskelin jo etten laita niin nythän se on oikein hyvä sitten laittaa… jahka nämä kylvökset hurahtaa tosi karmaisevaan venyskelevään kasvuunsa, mutta on mulla nyt upouusi huippu kasvilamppu niiden päällä, nähtäväksi jää senkin teho. :blush:

Ai jukrat, Bobbie mainitsi tupakat. Muistin juuri, että paikassa hukkapiilo minulla on narsissitupakan siemeniä. Missähän ne mahtavat olla. Ja löydänkö ne vasta  vuonna x, jolloin itävyys on jo kadonnut.
Eilen kylvin Ounit. Tänään jo kävin kurkkimassa, olisivatko itäneet. Hivenen hätäinen hämäläinen.

Olosuhteista johtuen sain vasta tänään tomaatit multaan , basilikatkin vihoviimein näyttää hyvältä. 
Jontte asustele samassa kaupungissa , ei mun tulisi mieleenkään kylvää mitään kylmään maahan   :/
Voihan ne tuurilla onnistuakkin , enpä tiiä  :rolleyes:

Minulla on valkotupakeissa neljä lehteä sirkkalehtien jälkeen. Olen ilmeisesti kylvänyt ne liian aikaisin. Olisiko hyvä idea katkaista ne sitten kun vielä tekevät pari lehteä lisää, onko kokemusta kenelläkään tuosta katkaisusta…

En antanut vielä periksi,kolomas satsi sussuja.Näista jäi yks itämättä.

Torstaina kylvetyt sammarit lenkeillä.
Siirtelin tupakat isompiin.
Ahdasta alkaa olla vaikka osan olen olohuoneen ruokapöydälle siirtänyt.
Pitää hakea multaa sisälle, niin voi iltapäivällä taas jotain istutella.