Hitaasti itää kurkut kun on viileää. Jos lämmitän niin taimet venyy liikaa. Loppuviikosta pitäisi olla lämmintä niin silloin uudestaan kurkkuja itämään.
Kylvin kasvimaalle suoraan tänään syysporkkanaa “Nantes”, tilliä ja persiljaa.
Persilja koostui 2 pussista juuripersiljaa (parasta ennen 2016) ja 1 pussista sileälehtistä persiljaa (parasta ennen 11/2019) plus niiden joukkoon sekoitetusta pussillisesta rucola-salaattia. Rucola itää nopeasti, antaa mulle sitten tiedon että missä kohtaa niiden persiljoiden pitäis kasvaa jos niistä nyt jotain itää.
Kylmässä ksvarissa rukolat on pinnalla.
Kylvin pussillisen tillinsiemeniä uudestaan kasvariin. Edelliset itäneet tosi huonosti.
Eilen kylvin tilliä ulos uudelleen kun edelliset ei itänyt.
Palsternakkaa ja punasipuleita ulos laatikkoon, tilliä, retiisiä, pinaattia, salaattia ja basilikaa kasvihuoneeseen. Saa nähdä koska ilmat lämpenee niin että uskaltaa istuttaa muutakin kasvariin.
En kyllä olisi uskonut mutta Kardemumma lähti tosiaan kasvuun siemenistä.
Maapähkinä on myös kasvussa.
Mango näyttää oikein hyvältä ja elinvoimaiselta, paljon paremmin tämä kasvaa nyt kuin pari vuotta sitten kun kokeilin eka kerran, silloin se taimi oli jotenkin voimaton ja nuupahti, toivottavasti tästä nykyisestä versiosta saa ainakin kivan kesäkasvin.
Kurkun taimet ovat ryteikkö.
Hokasin, että minun olisi ehdottomasti pitänyt kylvää Tuoksuresedaa, luulin että minulla on vielä siemeniä, mutta ähäkutti eipäs vaan ollutkaan, pitänee kylvää sitten Illakkoa, se ei kyllä ole minulla aiemmin itänyt mutta jotain tuoksuvaa haluan… noh, sitten kun näen jossain Resedan siemeniä niin pitää pari pussia hamstrata.
Täytyy pistää Eucalyptus pulverulenta siemenet itämään.
En ole vielä hakenut multaa.
Kannoin muutaman kennoston taimia ulos. Pakastin täynnä marjoja löytyi alta. Ei ole luukkua saanut auki kuukausiin.
Tämä on vasta vakaa aikomus… aamukahvin jälkeen ajattelin kylvää avomaankurkkua ja kesäkurpitsoita ruukkuihin. Siirrän sitten taimena miehen kasvimaalle.
En oikein ole tajunnut, että ollaan jo näin pitkällä keväässä. Vaikka toisaalta tiedän, että alkaa olla toukokuun puoliväli, olen kai jotenkin kuvitellut, että kesään on vielä paljon aikaa.
Illakon voi kylvää kesällä kun on aikaa. Tekee lehtiruusukkeen tänä kesänä ja kukkii seuraavana.
Minulla on eräs purkki johon olen kevään mittaan kylvänyt mm. rairuohot, joka oli tämän kevään hitti popparin jyvä kokeilu, että myöhemmin mullan lisäyksen jälkeen krassia, koska olin kylvänyt aika paljon siemeniä niin kastelin ja kokeilin nouseeko sieltä enää mitään, jota olisin voinut tarjota kissalle.
Purkki jäi pöydän kulmaan ja huomasin että sieltä nousee jotain ihan erinäköistä. Olen kastellut sitä ja seurannut uteliaana mitä tuleman pitää. Eilen kuukkelikuvalla löysin taimen nimen Toddalia Asiatica!
En ole kylvänyt ko. kasvia, jotenkin siemen on vaan kylvämiini siemen- seoksiin eksynyt. :laugh:
Sain tutulta puutarhalta isokukkaisista lobeliaa. Ootteko kukaan koittaneet talvettaa lobeliaa? Mietin jospa siitä ottaisi pistokkaita nyt, niin syksyllä olisi jo reilun kokoinen puska talvetettavaksi
Otin joskus syksyllä pieniä pistokkaita lobeliasta. Keväällä aikaisin tekivät pari kukkaa sisällä. sitten kuolivat. Viileä paikka talveksi niin voisi onnistua.
Kasvimaalle kylvin tänään salaattifenkolin ja uudenseelanninpinaatin. Lisäksi rivin jättiauringonkukkia. Niiden viereen kylvän herneet vähän myöhemmin. Saavat niistä kunnon tukikepit itselleen
Nyt siemenkylvöistä jäljellä enää herneet ja pavut. Ellei nyt sit jotain oo unohtunut.
Kylvän vielä pari kesäkurpitsaa, kun etana tai joku muu humu on nakertanut toisen poikki.
Tein taas virheen, että kylvin papuja taimilaatikoihin ja jätin kasvihuoneeseen. Vaikka siellä on lämmitin, on nyt ollut niin kylmää, että vain pari papua on itänyt ja loput varmaan mädäntyeet. Muistin, että sama homma on tapahtunut aiemminkin, joten eilen illalla kylvin uudet ja nyt jätin taimilaatikon sisälle ja laitoin vielä lämpömaton alle.
Pitää tästälähtien yrittää muistaa, että annan niiden papujen itää sisällä.
Minä olen hukannut Eucalyptus Pulverulenta siemenet.
Hitsi kun on yöt kylmiä. Viime yönä 2,1 neljän aikaan aamuyöllä. Onneks plussaa mutta pakko oli laittaa taas lämppärit huutamaan. Amppelirallia joka ilta. Ei millään uskalla jättää ulos