Osa siemenistä itää tosi nopiaa,ite oon laittannu sekä että.
Kypärät tosiaan ikäviä,useita taimia oon tuhonnu pelastuspuuhissa.Suihkuttelen vettä kypäriin,osa irtoaa itestään.
Olen tykännyt tuosta lauttasysteemistä kun siinä näkee koko ajan mitä tapahtuu tai tapahtuuko mitään. Suodatinpaperi on siitä hyvä, etteivät juuret tartu siihen kiinni. Taidan odottaa, että ensimmäiset lehdet tulevat esiin. Chilit näyttäisivät olevan niitä kaikkein “tiukkapipoisimpia”, tomaatit tulevat hyvänä kakkosena. Oikean kosteuden pitäminen on minulle vaikeaa. Tuppaan jatkuvasti kastelemaan liikaa. Atamon on osoittautunut varsin hyväksi homeen torjujaksi. Nyt mietin koska kannattaa aloittaa luffan kasvattaminen? Ja muistaakseni mansikkakin on aika hidas.
Pari oranssin kirsikkatomaatin siementä kylvin tänään.
Postissa tilatut siemenet. Huomenna pääsen kunnolla kylvämään
Idätyspuuhiin lähdettiin täällä. Mieheni hankki siemenet Piti ihan vaan laittaa jokunen jotakuta lajia mutta mopo lähti käsistä. Sain sentään pari napostelu paprikaa joukkoon
. Mieheni ei tiedä tätä vielä mutta, jos nuo itää, ollaan pulassa. Hän oli mukana idätyspuuhissa
Jokaista siementä oli ainakin 4 kpl.
Tähän kun lisää tomaatit, karviaiskoisot, kurkut ja paprikat ym, ei mahdu, ei, mutta toivottavasti tulee lämmin aikainen kevät ja hotti kesä
Manni, nuo on ne pienimmät muovimukit mitä olen löytänyt (2cl), luulen että on kertakäyttöiset snapsilasit.
Käytän niitä maalien sekoitukseen. Lasin pohjalla on talouspaperia, vettä ja siemenet.
On helppo ottaa ne itäneet niistä pois ja istuttaa.
Tuo pitkä kaukalo jossa ne kolme vihreää kannellista laatikkoa on, siinä on lämmitys sisällä. Ei ole mitään säätöä, vaan päälle ja pois.
Vihreissä laatikoissa on aluvuuat koska laatikoiden pohjassa on reikiä. En halua että vesi juoksee siihen kaukaloon.
Nuu, otan siemeniä talteen jos vaan onnistuu. Saat kyllä.
Siemenet haettu. Tulivat kirjattuna, ehkä perusteltua.
Kohta kylvän hopeavitjan, heliotroopit, härmesalviat, piispankukat ja värinokkiset.
Uusin Koldkronen siemenet, kun niin monta vuotta olen itse kerännyt siemenet. Kokeilen uutta isoa tomaattilajiketta säilöntään.
Eka keijunmekko kurkistaa? Tai ehkä joku rikkakasvi
Mun ainut paprikan taimi on asettunut yllättäen lepoasentoon, on silti pirteän näköinen. On kymmenisen senttiä pituutta sillä.
Lauantaina chilejä: siemenkirjeestä Sugar rush ja Rocoto Gelbe Riesen ( olikohan sen suhteen jo liian myöhään? Kokeilla aina voi…) ja vanhoista varastoista Cayenne Long Slimiä, joka oli viime kesän ainoa lajike mulla. Näemmä mitä vaan kokeilee, hurahtaa heti laajentamaan viljelyksiä .Ja sit vielä Hot lemonia ja Habaneroa Hyötykasviyhdistykseltä tilatuista siemenistä.
Mutta vain pari kutakin, ettei mopo karkaa heti alkuunsa.
Sunnuntaina hiukan orvokkeja ja kokeiluna kaksi pelargonin siementä kirjeestä.
Nyt ravaan monta kertaa päivässä kurkkimassa että olisko jo itäneet.
https://gardenseedsmarket.com/
Tuolta olen tilannut jo monena vuotena ja on hyvät siemenet. Postikulut 5,90 muistaakseni. Tulevat myös aika nopsaan. On iso firma Puolassa. Tosin olen tilannut vain kukkien siemeniä, vihannesten siemenistä en osaa sanoa.
Kurppa… Tilasin tuota samaa röpelöreunaista värinokkosta kun sinäkin. 66 siementä 3,43€
Sunnuntaina tein chililautan,eilen aamulla eka juurenalaku Hungarian Hot Waxissa,tänä aamuna jo usiampi ja Chiluale Negrossa ja kurpitsatomaatissa näkyy myös.
Enpä saanut aikaiseksi vielä kylvää mitään. Nyt onkin sitten aikaa vaikka mihin, kun esikoisella todettiin korona. Karanteenit hyötykäyttöön💪
Miten siinä aina käykin niin että se arvokkain taimilaatikko mätkähtää lattialle ja tietenkin väärinpäin
Neilikoiden kanssa tahinut monet vuodet ja nyt kun kerrankin melkein kaikki siemenet itivät ja taimet näyttivät niin pulskilta ja komeilta, niin JUURI SE sattui lipsahtamaan. Voi kun olisi se yksi iso huone, missä olisi TILAA ja siellä saisi mielinmäärin mullan kanssa pelata, pistää oven kiinni kun hommat on tehty, eikä joka kerta siivota kaikki pois… huoh
Hih,Bobbie on palannu palstalle!!
Ihan pakko vähän fiilistellä
Kumma kun ei mikään ole itänyt, vaikka jo toissapäivänä kylvin;)
Joo mikään ei ole enää niinkuin ennen. Ei edes siemenet idä niinkuin ennenvanhaan.
Minulla on itämässä pari pinjan siementä. Kokeilla piti vaikka ei ne meillä talvehdi.
Jeee pieniä vihreitä pilkkuja näkyvissä begonioissa