Lumitöitä, lumitöitä…
Alkuperäinen kirjoittaja: Ylvalii
Lumitöitä, lumitöitä…
Alkuperäinen kirjoittaja: Ylvalii
Harjan kanssa yritin saada lunta vähemmäksi kasvarin katolta. Oli piukassa ja osa jäi katolle.
Eilen tuijista vähensin lumikuormaa.
Runkosireenistä on katkennut iso oksa, Lumi oli yllättävän painavaa
Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka
Pihan lumitöitä jatkoin. Vähän vielä jäi huomiseksi kun en viittinyt kauheesti rehkiä. Onhan tässä aikaa lykkiä kun ei oo mitään uutta lumimyräkkää ennustettu tulevaks. Ja kylvöjä peittelin kasvariin lumen alle tänään myös.
Lumityöt tehty. Kevyttä pakkaslunta.
Kinokset jo kunnon lumitalven luokkaa.
Pihan hiekoitusta, poppelin juurivesojen karsintaa ja haketusta. Niin mahtavan kuulas ja kaunis ilma ettei sisälle olis malttanut millään.
On ollut niin lyhyitä lauhoja jaksoja, että lumi katolla on vain vähän valunut. Pari kertaa, viimeksi tänään, olen sahannut katon reunalle valuneen lipan oksasahalla. Olen pelännyt seuraavan lauhan kääntävän lipan alaspäin rännin varaan. Vastaavaa hommaa näin eräänä talvena miesten tekevän hankalan näköisesti lapiolla seisten kiikkerän korokkeen päällä…
Lumitöitä.
En kerinnyt tänään pihalla muuta kuin lumet lakaista ovien edestä. Ja koiran kanssa parit lenkit tietty, mutta pikaiset nekin tänään.
Hiekotettiin jotta päästiin pihasta pois …ei kitka purrut peilijäähän tänään laisinkaan. Aika paljon suli eilen lumet ja kun jäätyi niin ilman nastoja ei hiekotuskaan olisi sujunut. Kengissä on nastat vaan ei autossa, aika keväinen päivä.
Katkoin omppopuusta nipun pieniä oksia ja laitoin ne lumihankeen pystyyn, torstaina. Eilen oli kaksi pientä kuorittua oksan pätkää jäljellä, muut oli poissa. Eilen laitoin luumupuun oksia samaan paikkaan, muutama hävinnyt niistäkin. Sinivuokon lehdet, ne kuivatkin, on hävinnyt ja pupun jälkiä vieressä. Ajattelin tänään viedä niille porkkanan…
Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka
Lumiharjaa saapi heiluttaa aina kun menee ulos…ettei rappuset häviä …pyryttää juuri etuovelle kinoksia.
Ettehän mene vaan lumitöihin, saattaa saada sydärin. Näin varoitetaan iltasanomissa.
Täytyy teettää lumityöt nuoremmilla mutta mistä tietää miten heidän pumppu kestää.
Mutta hyvä syy jälleen olla tekemättä mitään niin ei satu vahinkoa.
Kävin äsken aloittamassa lumityöt. Kyllä Valtteri oli kiitettävästi saattanut sitä pihaani. Varmaan 30 senttiä uutta puhdasta lunta. Jeeeee
Alkuperäinen kirjoittaja: J10013531012
Eka erä täälläkin takana. 20-30cm tullut. Juuri ja juuri pakkaslumen puolella.
Aamulehden jakajakaan ei ole päässyt ajamaan.
Pihapolku mennyt umpeen sitä voi päivän kuluessa yrittää aukoa. Täytyy kasvari päästä katsomaan.
Kyynerpäätuen laitoin ihan varoiksi.
Lumityöt tehty. Ehdin ennen traktoria putsata ovien etuset, pihan laidat ja polut. Lämmin tuli, tuuli ei ota pihaan, mutta roskakatoksen kohdilla oli ilkeä vinkka.
Isäntä kaivoi rappuset esiin ja teki polun autolle ja roskikselle …auton edustan metrinen kinos oli aurakuskin saannos kun raktorissa ei vissiin renkaat mee kuin suoraan ?? Meidän vastapäätä on 2 talon tontti tyhjänä mihin pukata kauha tyhjäksi vaan ei …kaarros on vaikea tehdä…säästää 30 sekunttia ja tuo meille 30 minuutin raskaan työn kolalla.
Kaarros on mahdollinen kun edellinen kuski osasi kääntää rattia.
Mä oon tehnyt työssäni muun muassa koneella lumitöitä ja tiedän, miten jätetään mahdollisimman vähän lunta risteyksiin. Siksi ihnattelenkin, miksi ei edes yritetä kääntää auran siipeä liittymien kohdalla.
Alkuperäinen kirjoittaja: J10013531012
Täällä ei ole tullut mitään valtavaa määrää, mutta sen vastapainoksi lumi on lähes loskaa eli painoa riittää kyllä. Mies oli lumihommissa, itse siivosin sisällä ja tein satsin granolaa.
Melkein vettä kolattiin täälläkin.
Oltiin miehen kanssa yhdessä siivoamassa piha.
Tänään tietää melkein viestejä avaamattakin mitä kenenkin ulkopuuhat koskee