2025 Kylvöt ja pistokaslisäykset

Tänään Puuilossa kolmen litran pussi 3,99. Isompaa pussia ei ollut.

1 tykkäys

Amazonista ole ostellut 100 ltr säkeissä vermikuliitin ja perliitin. Nyt näyttää olevan 34,79 e / 100 ltr vermikuliittia.

Pikkusäkeissä on melko paljon kalliimpi litrahinta.

2 tykkäystä

Apua, tarhaneidot ovat jo nupulla! Nyt tuli kiire istuttaa nämä ulos!
Siemenet sain siemenkirjeestä. Ihan uusi tuttavuus tämä kukka minulle.

1 tykkäys

Tuo onki oikia huitula,kasvatin viime kesänä,jää jotenki kaikkien sekaan on niin hento.

Toivottavasti tanakoituvat.

Kylvin kasvariin toisen satsin tilliä. Edelliset kohta valmiita.

2 tykkäystä

Istutin ulos kaikki mitä oli istutettavissa.

Salkoruusut oli kohtalaisia, laitoin niitä loput itääntymään.

Hajuherneet oli istutettu aivan liian aikaisin, hontelot varret ei selvinneet osumitta 40km kevätmuutosta. Paikkasin istutusta köynnöskrassin siemenillä. Sellaisen huomion tein, että ne pahvi/mitkä lie istutusruukut tuotti huonompijuurisia taimia kuin ihan perusjugurttikipot.

Vaaleanpunaista puistolemmikkiä ehkä se 5. Yritin istuttaa peruslemmikit toiselle puolelle penkkiä, ettei värit sekoittuisi.

Ainoat voittajat oli kyllä akileijat. Oikein pirtsakoita.

Saas nähdä miltä mun jättimäinen penkki näyttää loppukesästä, onko yhtään esikasvatettua kukassa…

4 tykkäystä

Jokohan uskaltaisi jättää kaikki pikkutaimet kuistille. Virkistyvät heti kun saavat olla ulkona. En taida rajata niitä enää sisälle.

Olin alkuviikolla käymässä “isolla kirkolla” ja ihastelin kauniita ruukkuistutuksia. Alla kuva yhdestä, josta tykkäsin tosi paljon. Orvokkien lisäksi siinä mielestäni on myös vaaleanpunaista lemmikkiä. Tuosta kolmannesta en ole niinkään varma, muistuttaisi illakkoa tai sirokesäkynttilää. Enpä tiedä. Varmaan osasyynä ihastukseen oli,että itselläkin on kasvamassa orvokkien lisäksi vaaleanpunaista lemmikkiä.

8 tykkäystä