Mulla riittää saunapuut ens kevääseen, sitten saa velipoika tuota taas lisää.
Kävin pesemässä kaksi mattoa pesupisteellä. Kun nousin autosta, vähän matkan päässä töyötäsi ukko autosta kohti avointa parkkipaikkaa kuselle. suoraan minua päin. En muuttanut puuhiani millään tavalla, olin näkemättä.
Ei minkäänlaisia tapoja, sisä WC olis vieressä 50 m päässä. Joko vikaa päässä tai toisessa. Jos oli tarkoitus säikytellä tai esitellä ei kyllä onnistunut.
Olisit kokeillut kummastella että kylläpä se on pieni… ![]()
Hitaasti mutta tulee kuitenkin, vadelmat pois puskista. 3 litraa tänään sateiden välissä. Onneksi käy tuuli, se kuivaa vattupuskat äkkiä.
Keräsin 1,5 ämpärillistä karviaisia. Vielä jäi vähän. Huomenna keitän niistä mehua, ei mahdu enää kaikki pakastimiin.
Pesin yhden villaisen käytävämaton.
3 pakastinta jo täynnä
.
Sateiden välissä katkoin jokusen saavillisen kukkineita.
Aamulla kukkineiden keruuta pari kottaria. Sittä keräsin punaherukoita 7 litraa pakastimeen.
Ihmetelin miten sitä pärjäs kolmenkympin helteessä kun tänään oli vain 19, 5 ja tuntu että pensaaseen läkähtyy ku aurinko porotti lähes piivettömältä taivaalta.
Iltamassa kastelua taas paljon.
Kukkineiden leikkuuta ja sit latvoin osan tomaateista.
Nitkahtaneijjen sipulien nosto ja putsaus,aamusta tomaattihuoneen siivous.Kurkkuhuone huomena.
Öplöttelyä terassilla auringossa ja pikkutulet nuotiopaikalla.
Ai niin,kurpitsojen tutkailua vuokraplantulla,isoimmat greipin kokoset
helepolla pääsee.
Spagettikurppaa kuiteski tulee kohtalaisesti.
Parsat taas keräilin.
Niin,ja kastelua.
Kun torstaina satoi, pääsin eilen täyttämään ja kärräämään kanistereita. Sain 7x30 l ja 2x20 l., lisäksi joitain kastelukannullisia. Sadettahan tuli huimat 3 mm, edellinen sade tiistaina, 2 mm.
Loppupäivä kitkemistä.
Hain muutaman päivän välipala mustikat. Hankalaa on olla keräämättä enempää.
Täälei tartte mennä mustikkaan,eioo ![]()
Minä kerään joka ilta hunajamarjat iltajugurttiin. Punaisia viinimarjoja pitää kai kans vähän kerätä talveksi. Loput jätän mustarastaalle, käy puskassa päivän mittaan. Ei mulla oo kuin yksi puska kun en tykkää niistä. Metsään en mene enää ollenkaan.
Sipulin nostin ylös pellosta.
Punajuuria otin harventamalla n. 7kg ja nyt olen grillimökissä niitä keittelemässä.
Kukkineitten leikkelyä,penkkien putsausta,siementen keräilyä.
Pilkoin pari paksumpaa kappaletta polttopuiden joukosta. Oli paksumpiakin muutama, mutta oksaisia, jotka jätin odottamaan moottorisahan käyttäjää. Sitten niitin perintöviikatteella jyrkän luiskan heinikon, narsissien lehdet olivat keltaisia. Takapihan ruohon leikattuani alkoi ripeksiä vettä.
Kukkineiden poistamisia, kitkemistä, kastelua.
Päällimmäisenä fiiliksenä tältä päivältä ranta ja vesi. Tulin just uimasta
. Järvisyyhyepäily on 15.7 ilmoitettu kunnalle ja edelleen oli varoituskyltti rannassa. Eihän sitä vettä mitenkään tutkita, kyltti on ja pysyy varmaan koko uintikauden. Ei uimareita kuin pari hassua. Kävin varmuudeksi suihkussa kotiin tultua.