Hiljaseksi vetää, vaikka yhtä runsastahan Kurpan kasvatukset ovat viime vuosina olleet. Huikeaa. Mietin vain ,että mitä kautta pääset pakastimen (oletan pakastimeksi) päällä olevia kasvatuksia kastelemaan. Kuinka tieheästi kastelet ja millä tyylillä vedät?
Joutuu vähän kennostoja siirtelemään, että pakastimelle pääsee.
Kannulla kastelen n.kerran päivässä ja sumuttelen muutaman kerran.
Konttaamalla ? ![]()
Ei kai sentään. Kurpalla on oma “kikka kolmonen “ varmaan käytössä.
On tuolla ihan kunnon kulkuväylä😄
Joka kevättalvi saa ihmetellä tuota Kurpan valtavaa kasvustoa, miten ihmeessä nuo kaikki saa paikoilleen.
Kyllä ne pihalle uppoaa. Laastipaljuihin, rappuruukkuihin yms. Niin kun muillakin täällä.
Pihat, pohjattomat Molokin kidat ![]()
Mulla on ihan pikkasen vähemmän kylvöksiä kuin Kurpalla.
Viis koreanvaahteran ja 19 japaninpihlajan siementä ja yks paprika. Ja purkillinen keijunmekkoa.
Luulisi, että myös jokunen pelargonin pistokas![]()
Kylyvin hopeakaunosilmät,lisää daalioita,lehtisellerin,timjamin,sitruunabasilikaa,tavis basilikaa,tilliä,persiljaa ja sussut märkään paperiin.
Upeita!
Miulla iti vaan kaksi, niillä mennään.
Minun kookosnappeihin kylvämistä daalioista on vain yksi itänyt, joten laitoin lisää niitä siemeniä itämään ja tällä kertaa märkään paperiin. Kai ne alkuperäiset alkaa nyt itää kun tein lisäkylvöksen.
Huh, just kerkisit ajoissa
![]()
Minulla taitaa olla “vain” 65 keijunmekkoa. Yhden heitin ennen joulua pois ja sen tilalle otetun huonolle hoidolle jääneen varataimen viime viikolla. ![]()
Vielähän nuo keijunmekot ehtisi kylvää uudelleenkin.
Orvokkeja taitaa myös olla 50-70 kpl. Kelloköynnöksiä vajaa 30. Petuniat on koulimatta, mutta niille valmistelin 50 ruukkua (7*7 cm).
Daaliat ja sammarit kylvämättä. Jos niitä laittaa 150 kpl molempia, saattaa ne juuri yhdeksi kesäksi riittää.
Siemenkasvattipelargonit puuttuu laskuista. Olisiko niitä 20-30 kpl. Ja miljoonakellot meinasi unohtua, olisiko reilut 40 kpl.
Ystävällisin terveisin nimimerkki “tila loppu”. ![]()
Mun keijunmekkoviljelmillä ei myöskään mene vahvasti. Vieläkö oikeasti ehtii uusintakylvön?
Nuo kukkivat taimet alkaa juuri olla 3 kk ikäisiä. Tästä kun laskee 3 kk eteenpäin, niin ehtii ihan hyvin vielä kylvää, niin taimet pääsee sitten toukokuussa ulkoilemaan.
2 viikkoa itämiseen, 1 kk ikäisinä koulinta, sitten ne alkaa kasvaa vauhdikkaammin. Latvoo jos muistaa ja ehtii.
Jos runsaasti valoa, ei pakollista latvoa minusta. Nuo taimet latvottu noin kahdesti, mutta lähinnä kasvua hillitsemään.
Mä meinaan laittaa yhelle yhdistykselle varainkeruumyyntiä varten mm. kääpiösammaria. Kasvatan myyntikokoon, ja myynti tapahtuu toukokuun vikalla viikolla. Olis kiva että niissä olis jo nuputkin sillon, kukkia ei välttis tartte kun on niin aikasta kummiskin sillon vielä. Ihan pikkurimpuloista ei kehtaa mitään pyytää joten pitäis saada sellasen 1,50 euron kokoon ne kasvatettua siihen mennessä. Eikä mulla oo lämmitettyä tilaa missä taimia pitää öisin ulkona sillon keväällä joten vielä en uskalla laittaa siemeniä itämään. Mut ihan kohta varmaan tarttee.
Tällanen keikkuminen sillä rajalla millon voi jo laittaa itämään ja millon taas joutuu katumaan tekemisiään on hermoillekäypää ![]()
Joo,minäki jo säikähin että myöhässä oon ![]()