2026 Kylvöt ja pistokaslisäykset

Jalapeno Rayados kahvikupissa on tehnyt kolme latvaa kukkanupuilla. Tilli menestyy syvässsä perennaruukussa. Rahkapurkissa asustava Yellow short tabasco haarautuu mukavasti, samoin Tangerine Tigerillä on haara tulossa jokaisesta lehtihangasta. Vieressä kokeilussa retiisi “yhdeksäntoista päivää” katsotaan onko nimensä veroinen ja salaattia pääsee jo käyttämään.

10 tykkäystä

Monen vuoden tauon jälkeen pääsen kirjoittamaan, lukemaan olen toisinaan päässyt. Sain jopa oman historian näkyviin vaikka edelleen kirjautuessa väitti että väärin väärin kaikki

3 tykkäystä

Tervetuloa takaisin!

Hitsin hyvältä viljelyksesi näyttää :+1:

1 tykkäys

MirjaM, Olipas kiva nähdä sun nimmari taas täällä. 2 vuotta sitten nähtävästi viimeksi oot kirjottanut jotain tänne. Toivottavasti nyt ongelmat on taaksejääneitä asioita. Mut ihan siltä varalta että et pääsis kirjautumaan takasin (tiiäthän ettei täältä tartte kirjautua pois, voi vaan sulkea sivun ja sit palata kun haluaa) niin laitan sulle hölönä tulemaan mun meiliosoitteen. Jos et pääse penttiin niin saat muhun yhteyttä sitä kautta, ja voidaan saattaa sun ongelma ylläpidon tietoon.

Kerrattu punahattu 20 siementä laitettu 8 niistä iti,eli tiedoksi Hennille, kannattaa kokeilla. Jäi vielä

siemeniä jos joku haluaa kokeilla, voin lähettää

2 tykkäystä

Kylvin risiinit ja hopealehdet.

Kiitos Nuu, otin viestistä valokuvan talteen

1 tykkäys

Entäs heliotrooppi, sulla on sitä joka vuosi? Mulla ei onnistu sen taimikasvatus, joten ostan valmiina.

Ei ole tulossa tänä vuonna. Se olisi jo pitänyt kylvää. On niin hidas.

Vihdoinkin löysin mansikkakoison siemeniä. Kylvin 7 ja viisi on itänyt. Ovat kuin ohuita ompelulangan pätkiä ja pieni kypärä päässä muilla paitsi yhdellä.

1 tykkäys

Minä olen ihan talvihorroksessa ja en kylvä mitään. :laughing:

Joskus huhtikuussa sitten sammareita ehkä laitan.

Tervetuloa takaisin, MirjaM! :grinning_face:

Ja Asariinalle kiitos tiedosta, laitankin jo ne omat sinulta saadut siemenet itämään! :hibiscus:

2 tykkäystä

Lobeliat ja kelloköynnökset kylyvetty.

1 tykkäys

Älä nyt hullua yllytä😄

Nyt mä teen sellasen tempun että yllytän hulluja,

Purjo, mukulaselleri, lehtiselleri, munakoiso, latva-artisokka, ryytisalvia, basilika, timjami, rosmariini, yrttiselleri, mäkimeirami, sitruunamelissa, laventeli, stevia, myöhäiset tomaatit. Ja inkivääri juurenpalasta. Kurkuma samalla systeemillä.

Joko on laitettu, joko? Eikö vielä :astonished_face:. Hopihopi :joy:

Entä orvokki, pelargoni, petunia, lobelia, keijunmekko, jättiverbena? Eikä sitten peitetä noiden siemeniä. Ja mustasilmäsusanna, joko on laitettu? Jos ei niin nyt luvalla :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 tykkäystä

Hyvä aika vihannesten kylvölle ja istutukselle on keskiviikkona 18 helmikuuta, silloin olisi tarkoitus kylvää tomaatteja ja yrttejä ja ehkä jotain muuta.

1 tykkäys

Joo,orvokit,keijunmekot,varsi ja mukulasellerit taimella.
Lobeliat ja kellköynnökset kylyvetty.
Sussulla,lehtisellerillä,purijolla ja yrteillä eioo vielä kiire.
Jos huomena tai maanantaina :innocent:

1 tykkäys

Ei kiire, ylihuomenna vielä hyvin kerkiää :innocent::sweat_smile:

1 tykkäys

Kävin siemenvarastoa läpi. Pakko varmaan kylvää jotain. Jos vaikka yläkerran aula pikkasen lämpiäisi, niin että itäisi.

Pulan tienhaara jo vilahti​:grinning_face_with_smiling_eyes:

Kylvin kosmoskukkaa, kirjosalviaa, verbenaa ja pari kelloköynnöstä.

Pitää hakea kanankakkaa kellarista ja istuttaa talvetetut tomaatit isompii, että jaksavat kypsyttää raakileet.

14 tykkäystä

Apua, Kurppa! :joy:

1 tykkäys