Ekat meni jo multaan . Eihän sitä muuten pulaan pääse .
En tarkalleen muista ollenkaan milloin kylvin ne viime vuonna, mutta se taisi olla tammikuun puolella ja löysin kuvia, että ne kukki sisällä jo huhtikuun alussa. Mulla on synttärit juhannuksen aikaan ja haluan, että silloin olis paljon kukkivia kukkia tuossa kattoterassilla, niin siksi olen nyt niin hätäinen.
Pienviljely aloitettu täälläkin. Orvokit ja Keijumekot koulittu. Perennojen osalta on tulossa vähän sellainen sekalainen seurakunta. Osa uusia kokeluita, osa tiettyjen perennojen lisäkasvatusta ja osa siemenistä on vielä kellaritiloissa kylmää kokemassa.
Hillitsee omaa kylvöintoa, kun katsoo kalenteria ja tajuaa ,että vasta n 4kk päästä niitä voi viedä ulos. Kylvösormia kyllä syyhyttää.
Lumihankeen en ole laittanut enää mitää, kun en kesällä saa niitä ajoissa maahan. Kylvän suoraan maahan niin paljon kuin mahdollista. Pakko helpottaa jostain päästä kun ei enää jaksa heilua niinkuin ennen. Ja vakiot laitan itämään maaliskuussa.
En käy Pulan Orvokkitiellä , koska en kasvata, enkä kylvä yhtään kesäkukkaa. Hämärillä sivukujilla liikun kyllä kuten Chilipolku, Tammikatu, Ananaskirsikkasuo ja Tomaattikatu joka on Kurkkukujan vieressä, noiden ruutukaava-alue alkaa hahmottua
Ei jouduta pulaan, kasvivaloja ja pöytiä riittää. En harrasta hajakylvöja vaan siemen kerrallaan kennostoon omaaan lokeroon, siinä saavat kasvaa kunnes siirtyvät kasvihuoneeseen ja saavat isomman ruukun. Tomaatinsiemenet ensin lautalle ja sitten ruukkuun.
Toi on hyvä tapa ! Mä kylvän myös suoraan pikku kylvöpotteihin suurimman osan sisällä esikasvatettavista, 1 siemen per potti. Joudun kyllä siirtämään ne niistä pienistä poteista sisällä vielä yhden tai kaks kertaa isompiin potteihin eli alkutilanteen ja lopputilanteen sisällä vievä tila on aivan eri. Siitä syystä Pulassa tulee vuosittain käytyä useamman kerran.
Yrtit ja kukat kylvän rasioihin hajakylvönä, mut ne kylvöt on niin myöhään että potteihin koulitut taimet ei kauaa sisätiloja vie vaan voivat ulkoilla päivisin. Tai riippuu ilmojen valtiaasta tietty.